Ga naar inhoud

Na 3 wkn dokteren nog steeds slecht


Loesch83

Aanbevolen berichten

T gaat wrrs niet meer goed komen... Contact landelijk mer 15 artsen, er zit vocht in zn achterste, en ergens anders iets wat een tumor zou kunnen zyn, dat is uit te sluiten met een operatie, wat we niet op de gok gaan doen. Klinkt dit gemeen? We hebben 6,5 wkn gevochten, gys dan vooral, en er komt steeds iets anders om de hoek kyken.... Hy is mee naar huis, nog paar dgn aankyken en dan een moeilijke knoop doorhakken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een naar bericht en niet wat ik had willen lezen, maar ik voelde het wel een beetje aankomen eerlijk gezegd, met nu die diarree weer. Hoe gaat het met Gijs nu? Als hij nu ook niet meer wil eten wordt het er niet leuker op voor hem. Dan wordt het inderdaad echt een ander verhaal want dan zou je moeten gaan dwangvoeren om hem in leven te houden terwijl het ondertussen lijkt dat het een na het ander mis gaat in zijn lijfje.

Het is wel hard hoor, na zo lang vechten. Ik hoop dat hij zich vanavond snel wat beter gaat voelen, wat de uitkomst ook moge zijn. Ik vind ook dat jij net zo hard mee gevochten hebt met alles wat je geprobeerd hebt en overal wat je hulp aan het zoeken bent. Petje af.

Heel veel sterkte met de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Hij eet alleen wat gras, en de dwang die we hem geven. De dex zijn we aan t afbouwen, als ie t zonder niet trekt, gaan we beslissen.... Hopelijk gaat ie idd vnv weer eten, reserves heeft ie ook niet meer.... Inderdaad lonja, t een na t ander lijkt mis te gaan.... En dan toch dat koppie en oortjes omhoog... Maakt t zo moeilijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is slecht nieuws. Ik zou ook geen operatie op de gok gaan doen met een konijn wat al doodziek is. Dan wordt ie waarschijnlijk niet meer wakker. Ik snap ook niet helemaal dat ze dat aan je voorstellen hoor.

Nee, je bent niet gemeen, ik denk dat je hartstikke moe bent van al dat geknok. Het lijkt op vechten tegen de bierkaai. Je houdt veel van Gijs, dat lijkt me wel duidelijk! Ik heb nu ook een konijn wat niet meer beter wordt en ik bekijk het per dag wat we gaan doen. Maar ik zou het heel goed begrijpen als jij dat niet doet, en hem in laat slapen. Ik denk dat het niet heel lang zal duren voor hij helemaal stopt met eten, dan is het makkelijker een knoop door te hakken.

Wat een stress en je hebt een baby, of ben je zwanger? In beide gevallen is stress niet wat je elke dag mee wilt maken idd. Ik vind het wel oneerlijk allemaal. Maar ja, accepteren en loslaten, zeggen ze dan. Ik vind je iig geweldig wat je allemaal voor Gijs hebt gedaan. Dus wat je ook doet, je doet het uit liefde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, wat naar :(

Nu nog opereren.... tja, ik weet niet wat zijn kansen daarna nog zouden zijn. Het wordt wel eens vaker voorgesteld, omdat het soms toch kan helpen. En of je een konijn nu laat inslapen of onder narcose verliest, dat maakt eigenlijk niet zo heel veel verschil voor het dier zelf, in veel gevallen. (Behalve dan het prijskaartje)
Mocht Gijs de narcose doorstaan, dan is het natuurlijk wel weer de vraag hoe hij erna voor staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA gaf het niet aan als aanrader, meer als een optie. Dit gaan we niet doen, omdat hij niet zeker is van een tumor, dus ook niet zeker of het weg te halen is..... Dus misschien voor niks open maken... Vannacht veel diarree, niet gegeten, zelfs geen gras :( . gaat niet goed.... bedankt voor jullie medeleven!!!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie niks eet, gaan zijn darmen waarschijnlijk stilliggen natuurlijk. Ik neem aan dat er nu niet veel meer uit kan komen omdat ie zo weinig gegeten heeft. Tijd voor palliatieve zorg, denk ik. Je kunt hem in laten slapen maar op zich is doodgaan aan een stille darm een zachte dood. Hij kan wel wat buikpijn krijgen erdoor, dus je zou hem wat pijnstilling kunnen geven. Kan zijn dat ie niet meer wil slikken trouwens, dat doen ze op het eind.

Het is niet leuk om te bespreken maar ja, je zit nu met een stervend konijn natuurlijk. Ik vind het verschrikkelijk om met een stervend dier in de auto te stappen om in te laten slapen dus als je dierenarts bij je thuis kan komen, ik vind dat altijd beter. Alleen doet mijn dierenarts geen thuisbezoekjes. Er is wel een mobiele dierenarts via internet die bij je thuis kan komen maar dat is wel een vreemde natuurlijk.

Hou hem lekker warm, zou ik zeggen, en geef hem nog een dikke knuffel. Veel sterkte toegewenst, ik zal aan jullie denken vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie niks eet, gaan zijn darmen waarschijnlijk stilliggen natuurlijk. Ik neem aan dat er nu niet veel meer uit kan komen omdat ie zo weinig gegeten heeft. Tijd voor palliatieve zorg, denk ik. Je kunt hem in laten slapen maar op zich is doodgaan aan een stille darm een zachte dood. Hij kan wel wat buikpijn krijgen erdoor, dus je zou hem wat pijnstilling kunnen geven. Kan zijn dat ie niet meer wil slikken trouwens, dat doen ze op het eind.

Het is niet leuk om te bespreken maar ja, je zit nu met een stervend konijn natuurlijk. Ik vind het verschrikkelijk om met een stervend dier in de auto te stappen om in te laten slapen dus als je dierenarts bij je thuis kan komen, ik vind dat altijd beter. Alleen doet mijn dierenarts geen thuisbezoekjes. Er is wel een mobiele dierenarts via internet die bij je thuis kan komen maar dat is wel een vreemde natuurlijk.

Hou hem lekker warm, zou ik zeggen, en geef hem nog een dikke knuffel. Veel sterkte toegewenst, ik zal aan jullie denken vandaag.

Ik betwijfel of het (stille darmen) voor konijntjes een prettige dood is, omdat de maag zich vaak vult met gas. En gasbuiken zijn enorm pijnlijk, zelfs medicatie is er vaak niet echt tegen opgewassen.

Als de dierenarts langs zou kunnen komen zou dat prettig zijn, maar als dat niet kan zou ik toch niet te lang wachten met zelf naar de dierenarts gaan. Versterven kan echt lang duren, en aangezien konijnen maar heel zelden laten zien dat ze pijn hebben, is het moeilijk in te schatten hoeveel zij lijden. (En als je kijkt naar de problemen/ziektes/aandoeningen die zij soms hebben en de behandelingen die zij ondergaan waar mening mens compleet van de kaart zou raken,  terwijl deze dieren geen kick geven, dan denk ik dat ze in stilte heel wat meer lijden dan wij kunnen zien.)

Overigens, als een dier al uit zichzelf (snel) gaat dan hoef je er inderdaad niet mee naar de dierenarts te rennen. Of als dit bij de dierenarts is, hoef je er niet gelijk euthasol bij te pakken. Maar sterven kan lang duren, en soms scheelt een prikje heel wat leed. :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg allemaal, ik wil je veel sterkte wensen. Hoe moeilijk ook, kies wel in het belang van je dier en dat is niet langzaam sterven aan buikproblemen. Vreselijk zeg. Als het niet meer gaat, hoe moeilijk ook, neem dan de stap om je konijntje de rust te gunnen die het verdient. Een spuitje kan dan een hoop leed besparen voor je konijn. En hoe vreselijk is afwachten voor jezelf. Het kan lang duren voor een dier zich er bij neerlegt.


 


Ik heb zelf met een doodziek konijn gezeten voor de zomer en op een gegeven moment weet je gewoon, genoeg is genoeg en moet je voor je dier beslissen. Natuurlijk is een ritje naar de dierenarts niet leuk, dat zal niemand beweren maar dat weegt voor mij niet op tegen een pijnlijke, langzame dood. 


 


Hoe dan ook, veel sterkte!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik voorop stellen dat ik niet wil dat welk konijn dan ook moet lijden. Zelfs niet een konijn wat ik niet ken. Ik hou veel van konijnen namelijk.

Ik had niet gedacht aan een gasbuik. Dat klopte niet helemaal voor mijn gevoel dus heb ik opgezocht hoe het nu precies zit. Door verschillende oorzaken, zoals stress, pijn, een operatie ed, kan de darmbeweging vertragen. Dit heeft als gevolg dat voedsel te lang in de darmen blijft waardoor ziekmakende bacterien explosief kunnen groeien en gas kunnen veroorzaken. Maar Gijs heeft diarree dus voedsel blijft juist niet lang genoeg in de darm.

Ik snap nu wel dat sommige konijnen wel een gasbuik kunnen krijgen door een stille darm, maar dan moet er dus nog voedsel in de darmen zitten.

Het was iig niet mijn bedoeling zo ongevoelig over te komen als men ervaren heeft. Maar ik maak me geen zorgen om Gijs, die krijgt de zorg die hij nodig heeft dus twijfel ik er niet aan dat zijn baasje hem uit zijn lijden verlost als zij dat nodig vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Gijs dwangvoer krijgt dan zit er dus wel voedsel in de darm en al was het niet zo dan krijg je verklevingen in de darm die ook heel pijnlijk kunnen zijn. Je kan gewoon niet van te voren voorspellen hoe het gaat lopen en waar hij last van krijgt want er gaat van alles mis in zijn lijfje.

Je weet het gewoon niet en inderdaad, gelukkig heeft hij geweldige baasjes die het zien als het niet meer gaat en die bewezen hebben alles op alles te zetten voor Gijs, dus laten we het erop houden dat ze zelf goed in kunnen schatten hoe het met hem gaat en waarvoor de beslissing wat te doen al moeilijk genoeg is zo. Ik hoop dat hij helemaal geen last krijgt van pijn, of jij nu denkt dat dat kan komen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt voor al jullie fijne reacties. Gijs 'doet' het nog.... Ik begrijp dat ik de knoop door moet gaan hakken, maar hij lijkt in zn koppie nog zo te willen, terwijl eigenlijk niks erop wijst dat hij nog zal herstellen....( en dat maakt het zo moeilijk, de manier waarop hij nog alert rondkijkt en reageert met zn koppie ) Ik verwacht ook dat het niet lang meer zal duren, voordat ik geen keus meer heb... Maar die keus maken.... Poeh nooit gedacht dat ik het daar zo moeilijk mee zou hebben....


Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lonja, dwangvoer maakt niet uit want de darmwerking is versneld en niet vertraagd dus gas heeft geen tijd om te vormen op die manier. Verklevingen in de darmen? Dat gebeurt niet in een dag, volgens mij. Ik kan me toch herinneren dat men hier wel vaker adviseert om niet in te laten slapen omdat dat nogal stressvol is en dat wil je ook niet voor de laatste momenten. Maar ach, ik wil best advocaat van de duivel spelen hoor. Ik vind het niet kies om dat te doen terwijl er een konijn doodziek is en een mens heel verdrietig, maar ja, ik kan niet anders als men door blijft zagen he. Zullen we nu weer aan Gijs en zijn baasje denken?

On topic, veel sterkte toegewenst, volg je hart want dan doe je het goed. Wie weet heeft ie nog een paar dagen, ik hoop dat hij een pijnvrij einde heeft en een fijne tijd voor hij sterft. Ik heb er vertrouwen in dat je de juiste keuze voor Gijs zult maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .