Ga naar inhoud

Na 3 wkn dokteren nog steeds slecht


Loesch83

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoeveel je gaf, en hoe lang, ik heb zelf een konijntje waarbij ik het langzaam af moest bouwen. Maar de dierenarts had dat vast wel geweten als dat bij jou ook nodig was. Niet dat het afbouwen hier wel lukte, dus die zit gewoon voor altijd op de dexamethason maar goed het is dus misschien wel een mogelijkheid om het langzaam af te bouwen en dat het dan wel gaat, dat weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er vanaf de foto uit alsof je konijn het heel erg benauwd heeft of heb ik het nu mis? Vind het echt sneu voor jullie allemaal dat hij niet opknapt. En ik snap je gevoel helemaal. En zoals Lonja zegt: alleen jij kunt bepalen wanneer het genoeg is geweest.


 


Heel veel sterkte met alles.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is weer iets anders want ik gaf injecties en nu tabletjes. Ik zou even aan de dierenarts vragen of het met langzaam afbouwen wel zou kunnen lukken misschien, dat weet ik echt niet.

Ja mijn konijn kan niet zonder helaas. Maar ze doet het goed so far.

Ik vind het ook benauwd lijken inderdaad maar als zijn ademhaling normaal is zal dat wel niet :) zo'n foto geeft natuurlijk een vertekend beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes morgen. Die houding van je konijn, wat vreemd zeg. Nog nooit gezien. Ik denk dat ie zo ligt omdat ie, om een of andere reden, niet anders kan. Ik hoop dat ze iets vinden.

Konijnen kunnen zoveel mankeren en volgens mij wordt er nauwelijks onderzoek gedaan naar aandoeningen bij konijnen. Je hoort iig nooit dat men een nieuwe aandoening heeft herkend en benoemd en dat lijkt wel nodig. Want het komt best veel voor dat konijnen iets mankeren en dat niemand precies weet wat.

Ik heb wel eens gezocht of er stichtingen zijn die onderzoek naar aandoeningen bij dieren steunen en dat zijn er niet veel. Een paar mensen die aandoeningen bij honden onderzoeken. O en er wordt wel veel onderzoek gedaan naar ziektes van mensen, dmv onderzoek op dieren natuurlijk. Daarom vind ik het ook zo oneerlijk, dieren hebben ons zo lang gediend, wanneer gaan we net zo goed voor ze zorgen als we voor mensen zorgen want dat verdienen ze. Dus dat ze meer onderzoek moeten doen naar dierenziektes. Ja toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook al een foto van zijn achterhand genomen of alleen van zijn longen?
Je hebt hem al vanaf jongs af aan of als volwassen gekregen toevallig?

Is er onder narcose al is gekeken in zijn keel etc.?

Mijn Vlaam bleek een ontsteking in de keel te hebben, konden ze alleen onder narcose zien. Ik bedenk in deze maar wat hoor.., probeer in geval alleen mee te denken.

Niest niet? Niet benauwd?

Verder zou ik bijna denken aan artrose of iets anders in de achterhand nog? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offtopic, @Lonja, dat weet ik. Het enige wat telt, is geld, zeg ik de laatste tijd wel vaker. Maar wat dan te zeggen van al die miljarden konijnen die zijn gestorven/ziek geworden zijn/pijn hebben geleden om ons meer inzicht te kunnen bieden in ziektes, om te zien of een medicijn gegeven kan worden aan mensen, maar ook om te zien of shampoo in de ogen prikt. Ik vind dat we het de diersoort konijn verschuldigd zijn om ze wat meer op een voetstuk te zetten als andere dieren. Al is het vanwege onze karma, hahaha. Ik vind gewoon dat het konijn super ondergewaardeerd wordt. Honden krijgen veel meer waardering voor wat ze voor de mens doen. Wat konijnen voor de mens hebben gedaan, mag wel wat meer gewaardeerd worden van mij iig. Misschien een rare gedachtengang hoor, ik ben ook maar een konijnengek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aniek, foto van zn hele lijf, en heb hem vanaf 5 mnd. Hij is nu dus ruim een jaar bij ons. Hij is niet onder narcose geweest, kon jouw vlaam toen ook moeilijk lopen? Verder niest ie niet, benauwd denk ik niet want na de dexamethason zijn de oren en t koppie weer rechterop! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet moeilijk lopen, daar denk ik eigenlijk eerder aan artrose of HD oid, vandaar dat ik benieuwd was of er een foto van zijn achterhand was gemaakt specifiek de heupen etc., maar meestal is dat niet eens op een foto te zien (artrose), maar alleen op een scan.


Jeetje wat lastig zeg... Ik zou het verder ook niet meer weten en heb al heel wat konijnen zien passeren. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst 17 augustus 2014 - 18:38 uur

Ik weet niet hoeveel je gaf, en hoe lang, ik heb zelf een konijntje waarbij ik het langzaam af moest bouwen. Maar de dierenarts had dat vast wel geweten als dat bij jou ook nodig was. Niet dat het afbouwen hier wel lukte, dus die zit gewoon voor altijd op de dexamethason maar goed het is dus misschien wel een mogelijkheid om het langzaam af te bouwen en dat het dan wel gaat, dat weet ik niet.

Haver klaver clint stip,

Een onderhoudsdosis dus? Hoeveel krijgt jouw konijn? Gijs doet t best prima Met namelijk. Dan heb ik nog wat hoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact gehad, utrecht is 1.5 uur rijden dus niet heen gegaan. Zij kunnen zo ook geen diagnose stellen ( begrijp ik) en zeggen me te kijken naar wat de medicijnen met hem doen. Op dit moment heb ik wat hoop..... ( zojuist ook nog mijn eigen DA gesproken om te vragn of dex afgbouwd mag worden ipv acuut stoppen, was goed) gijs eet best wel wat zelfstandig op t moment, blijft niet n zn plas liggen, maar loopt nog steeds erg slecht, als er nou geen medicijnen aan te pas kwamen zou ik meer hoop hebben.... Verder zat ie net op 39.6 gr. Nog steeds te hoog maar niet extreem of toch wel zorgelijk? Thnx 4 asking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk hoor. Ik hoop dat die medicatie nog wat beter wil gaan werken voor hem. Meer kun je niet voor hem doen, lijkt me. Als er helemaal geen verbetering meer komt, zou ik wel gaan denken aan inslapen, persoonlijk.

Ik heb zelf ook een dillemma wbt Ginger. Die heeft een inoperabele tumor die gestaag groeit en als een zwemband onder haar oksels ligt. Ze kan alles nog, ook hoppen, maar de laatste dagen, zie ik haar alleen maar liggen. Ze hopt alleen naar voren als ik met eten aankom. Pien leeft met haar samen, haar zus, en die gaat heel verdrietig zijn als Ginger er niet meer is. Ik hoopte dat ze nog wat maanden had maar als ze zo weinig beweegt, ik vind dat lastig. Het lijkt me dat ze dan weinig plezier in het leven hebben. Al eet Ginger nog en keutels ze nog, ze is niet meer zichzelf nu en dat vind ik echt een dillemma. Want wanneer hak je die knoop door? Ze is wel lief met haar zus aan het knuffelen enzo maar toch, ik hoop dat ze nog wat wil opleven, anders laat ik haar inslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst 17 augustus 2014 - 18:38 uur

Ik weet niet hoeveel je gaf, en hoe lang, ik heb zelf een konijntje waarbij ik het langzaam af moest bouwen. Maar de dierenarts had dat vast wel geweten als dat bij jou ook nodig was. Niet dat het afbouwen hier wel lukte, dus die zit gewoon voor altijd op de dexamethason maar goed het is dus misschien wel een mogelijkheid om het langzaam af te bouwen en dat het dan wel gaat, dat weet ik niet.

Haver klaver clint stip,

Een onderhoudsdosis dus? Hoeveel krijgt jouw konijn? Gijs doet t best prima Met namelijk. Dan heb ik nog wat hoop...

Ik geef om de dag een half tabletje maar ik zou niet durven zeggen hoeveel druppels of zo dat zijn. In Utrecht of je eigen dierenarts weten ze dit misschien wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

5,5 wkn in zn ziekbed; nog op dex, lage dosis, zonder doet ie t niet..... Panacur hopelijk ( alst kan ) vnv laatste x.

Hij eet alles maar met beetjes en t liefst zacht, kost denk ik minder energie.. Is v 7,2 naar 5,3 kilo gegaan :( loopt weer wat beter.

Hij moet aansterken, en hopelijk dan langzaam beter worden .... Was ff korte update...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij weer wat beter loopt. Gaat het niet sneller vooruit op een hogere dosis dexamethason?

Zou het kunnen zijn dat hij haakjes op de kiezen heeft gekregen doordat hij zacht eten beter eet? Al zou ik ook niet weten wat je op dit moment precies aan haakjes op de kiezen zou kunnen doen...Maar ja als hij daardoor slecht eet zou het ook zijn probleem van vermageren op kunnen lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .