Ga naar inhoud

Bert ziek?


Diana1970

Aanbevolen berichten

Bert ( en Saartje) hebben afgelopen donderdag hun inentingen gehad, nu eet Bert de hele dag al niet en keutelt ook niet. Ik heb hem binnen gehaald vond hem ook wat koud...kan dit van de inentingen komen.

Ik heb om 17.45 een afspraak bij de DA, wil ze de nacht niet in.

Merk niet dat hij pijn heeft of borrelen van zijn buik, heb wel een beetje SS-papje naar binnen kunnen spuiten maar niet erg veel...

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst maar eens afwachten wat de dierenarts zegt.

Of het van de enting komt kun je waarschijnlijk niet weten, de weerstand wordt op de proef gesteld door de enting en dan kan er wel eens iets anders de kans krijgen om de kop op te steken.

En dat is iets anders dan de entreactie zelf, dat zijn bultjes in enkele gevallen en die zijn er niet de volgende dag al zoals nu gesteld wordt. Maar dat is dus weer wat anders.

En wellicht heeft het er ook wel niets mee te maken. Hopelijk valt alles mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft het woord gas niet in haar mond genomen, maar de darmen hoorde ze nauwelijks terwijl er wel wat in de maag zit. Hij heeft 2'injecties gehad, tegen pijn en om de darmen te stimuleren. Ik heb metocloral drop en cisaral mee gekregen. En recovery voer, dat moet in aanmaken met water en met een spuitje toe dienen.

Ik hoop dat ik er op tijd bij ben aangezien hij vanochtend vroeg nog actief was en vanaf een uur of 9.00 inzakte...

Getver het is nog maar zo kort geleden dat Walter en Gijs dood zijn gegaan....nu niet nog 1.

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja weet ik iemand hoe het zit met het dwang voeren, we zijn er net mee begonnen, hij moet rond 23.00 nog medicatie maar hoe doen we dat met eten. Is het verstandig om bij hem te bivakkeren en vannacht nog te voeren.

Ik dacht dat ik zo voorbereid was maar heb door al,het gedoe maar slecht geluisterd bij de DA.

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie gas heeft en hij is er tegen 23 uur niet door (terug eten/keutelen, wat ook wel wat snel is om te verwachten misschien hoor) zou ik wel de nacht ook doorgeven. Onlangs kreeg één van m'n nijntjes in de vroege avond gas en ze was er zo slecht aan toe (heel stil zitten, veel pijn, echt niets eten) dat ik met haar in de woonkamer geslapen heb. Ze was toen zelfs te ziek om rond te lopen, en ik gaf haar om de 2 uur medicijnen of dwangvoer. Tegen de ochtend kwam ze er stilaan weer bovenop. Ik zou het niet aandurven om de hele nacht niets te doen...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij stilligging of gas ga ik er ´s nachts altijd uit om even te voeren want een hele nacht zonder is wel lang als hij echt zelf niks eet.

Waarom zit je konijn apart nu? Of zit de ander buiten? Dan is het wel verstandig hem even binnen te houden ja, of zou je zijn maatje anders niet ook even binnen kunnen halen? Dan kunnen ze fijn samen blijven en hebben ze wellicht steun aan elkaar.
Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Bert heb ik rond de middag al binnen gehaald, het is anders lastig te zien welke keutels van hem of Saartje zijn. Daarom vond de DA het ook niet verstandig ze nu weer samen te doen. Het was van belang goed in de gaten te houden of hij eet of keutelt, nou....niet dus.

Saartje heeft 3 jaar alleen gewoond, toen ze bij mij kwam heeft ze een partner gekregen.. Ze zaten nog niet zo lang samen 3 weekjes.

Ik hoop dat ze elkaar niet te veel missen...maar we moeten nu eerst Bert weer op de rails krijgen.

Hij zit/ ligt maar....verder niets... Vind dit erg moeilijk,

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je het keutelen in de gaten moet houden, het ene konijn is het andere niet maar hij kan natuurlijk ook sip worden van het alleen zijn en wellicht bevordert dat niet zijn herstel. Maar dat is je eigen keus hoor, ik begrijp het en als je dierenarts het zegt...


Zelf hou ik ze liever altijd samen, juist omdat ze veel aan elkaar hebben en een klef stel zijn. Hopelijk gaat Bert snel weer eten en keutelen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend voor Bert! En voor jou. Zeker zo kort na je andere nijntjes.

Ik zou hem vannacht idd ook nog dwangvoeren. Mijn sam heeft dat ook gehad. Wel wat in zijn maag maar darmen deden weinig... Ik moest toen ook zijn buikje zachtjes masseren, beetje van voor naar achter.

Lukt het allemaal met de medicijnen geven en dwangvoeren?

Het is lastig ja om te zien van wie welke keutels zijn als ze samen zitten. Die van mij haalde ik ook nooit uit elkaar. Als je zelf veel thuis bent kan je extra alert zijn op keutels van wie welke zijn en ze steeds weghalen. Hopelijk is Bert morgen weer wat beter en kunnen ze weer (evt even) samen.

Beterschap voor Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik laat het voor nu maar even zo, het dwangvoeren van voer of medicatie gaat nu nog goed we zijn met zijn 2en, ik heb 2 weken vakantie dus dat komt goed uit. Ik mag hem ook 's morgens naar de DA brengen en 's avonds weer halen dan zorgen zijn dat hij alles krijgt maar het lijkt me beter ook qua stress om hem thuis te laten. Ik hoop echt dat ze morgen weer samen kunnen.

Hij heeft net de medicatie gehad, vannacht geef ik hem nog het meegekregen vezelpapje. Dus overnacht ik maar naast de kooi.

Hoop zo dat het morgen een stuk beter gaat.

Hij drinkt wel, vooral zijn hooithee.

Vind het behoorlijk zorgelijk,

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of Bert ondertemperatuur heeft, maar wellicht een idee om hem ook op iets warms te leggen (als hij dat wil natuurlijk). Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat dat ook een positieve bijdrage kan hebben.


Ik wens je, en ook Domino, veel sterkte voor de komende nacht. Hopelijk morgen van beiden een goed bericht dat de nijnen de nacht zijn doorgekomen en al weer verbetering laten zien.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .