Ga naar inhoud

Bert ziek?


Diana1970

Aanbevolen berichten

Ja maar als je ziet dat ze zo enorm veel pijn hebben ga je echt twijfelen of je er wel goed aan doet zo. Natuurlijk geef je het een kans. Maar het is zo ontzettend naar om die pijn in die ogen te zien. Maar ik heb weer wat hoop gekregen. Hopelijk zet dit door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, hier gaat alles goed moet zelfs erg mijn best doen om Bert te vangen voor zijn medicatie...

Maar Domino, ik lees net dat het met Soes nog niet zo top gaat. 2 keuteltjes hopen dat dat idd het begin van herstel is. Tja meer dan je doet kun je niet maar het is echt afschuwelijk om je beestje zo te zien vechten. Ik duim zo voor je dat Soes dit gevecht wint.

Lekker warm houden, zijn buikje masseren, Bert dronk gelukkig best wel veel van zijn hooithee, misschien heeft dat ookmee geholpen.

Ik heb wel geleerd goed naar mijn nijntjes te kijken!! En te vertrouwen om mijn instinct. En zeker niet te lang wachten...

Domino dikke knuffel voor jou en Soes......

Blijf jullie volgen....

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou saartje eventueel toch binnen halen tot je ziet dat Bertje terug goed eet.


ik heb het voordeel dat mijn dame grotere keutels heeft dan mijn heer (dus ik kan ze uiteen houden...)


En zodra bert terug de normale hoeveelheden eet, zou ik hem terug naar buiten doen hoor.


Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sta een beetje in dubio, ik heb Bert weer bij Saartje in de grote buitenren gedaan. Ze vinden dat beiden toch wel fijn. Ik ben de hele dag al een beetje buiten bezig zodat ik het goed in de gaten kan houden. Soms zit Bert lekker op de grote boomstam naar buiten te kijken maar nog regelmatig zie ik hem met dichtgeknepen oogjes ergens onder liggen. Ook is het vangen om hem zijn medicatie te geven een hele happening, ik overweeg om ze beide naar binnen te halen waar ik Bert toch beter in de gaten kan houden en hij makkelijker te pakken is voor zijn medicatie.


 


wat vinden jullie??


 


Hij heeft vanochtend wel gegeten maar of het wel voldoende is weet ik niet. Normaal als hij in het hooi ligt kauwt hij ook nu ligt hij nog best veel stil....


maar misschien ben ik ook wel overdreven bezorgt.....sta ik om bekend :s


 


groet Diana


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter bezorgd zijn dan dat je er gemakkelijk over denkt.


 


Als ik het zo lees zou ik ze zelf naar binnen halen. Voor een paar dagen kan dat toch geen kwaad. Dan kan je Bert beter in de gaten houden met wat hij eet ed. Doordat je hem buiten minder makkelijk te pakken krijgt, brengt dat weer stress met zich mee voor Bert, wat hem weer niet ten goede komt, en daardoor wellicht een terugval krijgt. Ik denk dat naar binnen halen voor Bert, maar ook voor jou, wat meer rust met zich meebrengt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weer is stabiel genoeg om ze naar binnen te halen en later, als alles 'over' is weer naar buiten te doen. Het levert ook minder stress als je Bertje makkelijker kan pakken, ipv achter hem aanzitten, en waarschijnlijk ook voor Saartje; meer toezicht, minder stress, sneller medicatie = iets sneller beter. 


 


Ik hoop dat Bertje er weer snel bovenop is! Niet is zo erg als je konijntje weg moeten brengen met gas! 


 


Wat betreft het 'zelf toedienen van medicatie', als mijn Maxje een aanval had, trok ik mijn oude stethoscoop uit de kast (al redelijk goede "dualhead" te koop voor 20 euro) en luisterde naar de darmen, controleerde zijn hart-ritme en frequentie, tempen, gewicht, in een baddoek rollen en dan zo dicht mogelijk tegen je aan houden onder een extra deken (warmte) daarna belde ik de dierenarts met een beschrijving van de geluiden (of afwezigheid ervan) en de overige informatie, en die vertelde dan welke van de medicijnen ik uit de kast moest trekken voor hem. Vervolgens was het een kwestie van zijn kooi inpakken in baddoeken zodat het donker en geïsoleerd was, de snugglesafes en glazen drankflessen uit de kast trekken (lege smirnoff flessen maken prima kruiken door het dikke glas en formaat) en kruiken maken, en zo zijn kooi te verwarmen. Extra stro erin, fleecedekens, de afstand tot het dak van zijn kooi verkleinen, zodat hij echt in een klein 'hokje' lag. 


 


We hebben die afspraken gemaakt omdat Maximus bijna iedere 3 maanden naar de dierenarts moest en hij mij vertrouwde een objectieve inschatting van Maximus zijn conditie te kunnen maken (en het zielig vond dat ik op mijn studentenbudget toch iedere keer minstens 70 euro kwijt was, en dat Maximus zo'n haat aan dierenartsen had dat het voor hem fijner was om lekker thuis te blijven).


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja we lijken echt terug bij af, hij zit zielig in een hoekje, dus weer dwangvoeren dat hoefde niet meer. Medicatie kreeg hij nog steeds, zitten nu samen binnen. Dwangvoeren om de 4 uur?? Saartje vind het prima en eet alles op wat er staat nu Bert nog...

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij zelf niet eet zou ik zeker weer om de 4 uur dwangvoederen. Ik weet niet of je ook al z'n buikje masseer, maar dit helpt ook echt om de darmen op gang te brengen. Natuurlijk wel zijn medicijnen blijven geven.

Nu hij binnen zit, samen met z'n vriendinnetje, heeft hij in ieder geval minder stress om hem te pakken te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soes gaat langzaamaan vooruit, ze heeft vanmiddag wat groen gegeten en gedroogde kruiden, gedronken en de keutels zijn nog wel heel klein, maar er komt wat uit. Ze werkte ook veel meer tegen met de medicijnen geven dus dat is een mooi teken. Ook bleef ze uit zichzelf netjes op temperatuur. Hopelijk blijft deze trend zo doorzetten.


 


Balen dat je weer terug bij af bent Diana!! Blijf vooral de medicijnen geven en hou hem goed warm!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O gelukkig dat het met Soes beter gaat, ja hij zit nu lekker binnen. Ik wilde ze graag weer samen maar toch te vroeg??? Hoorde net van iemand dat ananassap ook zou helpen, verse he, beslist geen pak of fles...

Ik weet het ook niet meer. Hij zit binnen, kruik, medicijnen, dwangvoer en Saartje...

Als ik hem blijf dwangvoeren kan hij niet verstopt raken, het is speciale van de DA..

Groet Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verse ananassap werkt goed bij verstoppingen, maar dan moet het echt vers zijn.

Misschien kan je z'n dwangvoeding ermee aanmaken. Maar ik denk dat je al genoeg doe. Het ging gisteren toch ook op die manier een stuk beter. Van stress kunnen konijnen ook een stille darm krijgen, en ik denk dat Bert door hem proberen te vangen toch stress heeft gehad.

Probeer er zelf ook rustig onder te blijven, want de eventuele stress die je heb pikt je konijn ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, wou dat je mijn buurvrouw was....kan wel iemand gebruiken die mij tot kalmte maant....

Nee ik doe mijn best, geven om 22.00 zijn medicijnen en voer en zetten dan nog even de wekker om 2.00.

Weet je wat het is mijn vorige nijntjes Walter en Gijs heb ik 1 en 8 maart dood gevonden dus dat spookt toch nog door mijn hoofd...

Ik moet dus weer een beetje vertrouwen krijgen.

T komt goed....moet gewoon...

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is heel begrijpelijk hoor. Als op zo'n korte termijn twee van je lieverds komen te overlijden zit de schrik er goed in. Heb het zelf ook in januari gehad. Mijn Nijntje was overleden en kort daarna werd haar maatje ziek. Ik was de eerste dag van zijn ziekzijn heel gestrest. De dag daarna bedacht ik me dat dat niet in zijn voordeel werkte en heb ik mezelf weer tot rust gemaand. Ben toen met een positieve gedachte hem gaan behandelen.

Probeer vertrouwen in jezelf te hebben, want soms kunnen we het overlijden van onze lieverds niet voor zijn. Daar moet je je niet schuldig over voelen. Je doet nu toch alles voor Bert en vertrouw erop dat het goed gaat komen, Je kan het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft hij nu wel goed op temperatuur? Achterin zijn nek kun je redelijk goed voelen of hij lekker warm is of toch wat koud aanvoelt. Keutelt hij nog wel?

Ik duim voor je dat hij snel weer opknapt... een ziek konijn is slopend... en zo zielig om te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .