Ga naar inhoud

Bert ziek?


Diana1970

Aanbevolen berichten

Je moet jezelf niet gek maken met "had ik maar"'s, Diana. Konijnen zijn meester-acteurs, ze zullen heel lang verbergen dat ze ziek zijn en vaak is het dan ook nog eens gokken wat ze precies hebben tot het bijna, of in dit geval, te laat is. Dat is geen incompetentie van jouw kant. Gewoon heel veel slecht geluk in de gezondheid van je konijntjes in een hele korte tijd. 


 


Als ik het verhaal zo volg heb je je uiterste best gedaan om Bertje beter te krijgen, of tenminste zo comfortabel mogelijk te houden. Voor sommige mensen zijn hun huisdieren net hun kinderen en familie. Voor mij ook... Neem wat tijd om tot rust te komen en alles te verwerken, dat heb je meer dan verdiend. Saartje kan wel een paar weekjes zonder vriendje. 


 


Succes de komende tijd en met de keuzes die je moet maken, en twijfel alsjeblieft niet aan je eigen kunde...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt je uiterste best gedaan en meer dan je uiterste best kun je niet doen. Als het aan jou had gelegen, had Bert wel 100 jaar mogen worden, maar die beslissing ligt niet in onze hand. En maak je nou geen zorgen om Saar die alleen zit.


 


Ja, het uitgangspunt is hier dat elk konijn een maatje verdient, maar niemand hier zal jou verwijten dat je niet stante pede op zoek gaat naar een nieuw maatje. Dit uitgangspunt is eigenlijk meer bedoeld om mensen die alleen maar 1 konijn hebben te overtuigen dat het beter is, die argumenten heb jij niet nodig. Zolang jij daar niet aan toe bent, moet je dat niet doen. Dat is ook niet eerlijk voor het "nieuwe" konijn. Je kunt Bert niet vervangen, die heeft een speciaal plekje in je hart. En als jouw hart niet open staat voor een nieuw konijnenvriendje, dan wekt dat alleen maar weerzin op. En ik kan je heel goed begrijpen. 3 Maatjes verliezen in zo'n korte tijd slaat in als een bom en dan is het even genoeg geweest.


 


Neem gewoon de tijd en knuffel Saar extra. Alles wordt uiteindelijk wel weer wat beter dan nu, maar je moet jezelf ook die tijd gunnen.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook heel goed dat je het nog niet aandurft om je opnieuw te binden aan zo'n lief wezentje.


Het kost tijd om dit verlies te verwerken.


Wanneer er een nieuw vriendje komt voor Saar, zul je je daar ook al snel aan gaan hechten en is het afscheid wat ooit zal komen onvermijdelijk.


Ik besef me dit ook maar al te goed bij mijn eigen nijnen.


Toch zul je merken dat wanneer het verdriet een beetje begint te wennen (want dat is het in mijn ogen, echt slijten vindt ik het niet), de liefde van zo'n lief konijntje belangrijker wordt dan het feit dat ook dat nijntje niet voor eeuwig zal leven. En dan is moment daar om weer een vriendje voor Saar te zoeken.


Hoe lang je daarvoor nodig hebt, maakt echt niet uit.


Ik heb net het filmpje van Saar bekijken en jeetje van een blij konijn is dat! Heerlijk hoe ze zo loopt te springen door haar ren!


Hoop dat je er zelf ook een beetje van kunt genieten :)


Je doet het super en Saartje geeft jou inderdaad tijd om opnieuw te gaan vertrouwen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .