Ga naar inhoud

Vreemd gedrag: haken?


Lienappelsien

Aanbevolen berichten

Het eten is nog steeds geen succes. Vanmorgen hebben ze met z'n tweeën 4 witlofblaadjes op. Ze begonnen er vrij enthousiast aan, maar hadden er toen niet zoveel trek meer in. Prima, dat is wel eens meer met witlof. Later allebei een stuk of zes biksjes uit m'n hand. Dat ging keurig gelijk op, dus normaal tempo. Maar toen hoefde Flodder niet meer. Wat in de voerbak gegooid. Bram bleef er lekker van eten, Flodder kwam er zo eens 2 halen. Net weer eens geprobeerd, veegt ze alleen haar kin over de biksjes die ik aanbiedt... Weer een beetje in de bak gegooid, Bram weer lekker eten en Flodder druk met andere dingen: graven in het nachthok, Bram opzij duwen en vanalles met haar kin markeren. Af en toe komt ze eens even in de voerbak kijken, maar maar 1 keer eet ze een brokje.

Ik wordt het nu een beetje zat eigenlijk...

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben het met wupsie eens. Maar dat had ik al eerder aangegeven, toch beter nog eens laten checken. Bij Otje wacht ik het nog even af omdat zij wel nog een normale eetlust heeft, maar als dat zou veranderen net als bij Flodder laat ik er liever nog eens na kijken. Succes alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt ze nog pijnstillers? Mijn konijn redt het meestal alleen met pijnstillers tot de afspraak, zo hoef ik hem niet te dwangvoeren.

Goed dat je de afspraak hebt gemaakt!

Weeg je haar nog? Als ze geen pijnstillers krijgt en je twijfelt of ze genoeg binnen krijgt en haar gewicht daalt moet je zeker dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Haar gewicht is nog precies hetzelfde als vorige week :)

Ik heb haar net maar weer caprofen gegeven, kan inderdaad net dat zetje geven om wat meer te eten (ze eet nu steeds max 6 biksjes per keer, soms maar 2). Ze was het er nu alleen totaaaal niet mee eens, werd helemaal wild, maar het meeste kreeg ik er wel in. Dus ze voelt zich nu blijkbaar een stuk beter dan een aantal dagen geleden ;) Maar goed, dat moet natuurlijk ook zo blijven, en met bijna niet eten gaat het straks natuurlijk weer mis.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flodder gaat dus morgen onder narcose :erf: Ze zullen me bellen zodra ze weer wakker is.

Kan ik haar morgen dan weer in de blokhut zetten, als ze weer helemaal wakker is? Of moet ik haar eerst nog een poosje binnen houden om te zien of ze het goed doet (voor de temperatuur bijvoorbeeld)? Rammen mogen na de castratie toch ook al heel snel weer naar buiten?

Ik merk het vast vanzelf wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat ook wel afhankelijk is van hoe lang ze onder narcose zijn, Otje en Tos zijn allebei op dezelfde dag gecastreerd, eerst Otje en daarna Tos. Otje is toen nog wel een dag of 3 suf geweest en het heeft zeker een week geduurd voordat ze zichzelf weer was, zal vooral aan de ingreep gelegen hebben. Maar Tos was tegen de avond alwaar een spring in het veld.

Mijn dierenarts heeft me ze toen pas laten ophalen nadat ze allebei goed op temperatuur waren en ook redelijk goed reageerden, Tos heeft bij de DA gegeten, Otje deed dit geloof ik in de avond pas toen we al ff thuis waren.

Ik denk dus echt dat het van de tijd dat ze onder narcose zal zijn afhangt, maar misschien kun je dit morgen even bij je DA vragen als hij dit niet al uit zichzelf verteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vraag het morgen natuurlijk ook bij de dierenarts. Ik ben alleen nu al benieuwd wat ik daar van kan verwachten, vandaar. Van het slijpen van de kiezen zal ze geen last hebben (alleen maar positief als het goed is!), dus het zal vooral afhangen hoeveel invloed de narcose heeft.

Bij Otje was het natuurlijk nog best een flinke ingreep.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, daarom ook even het vergelijk. Otje heeft toch gauw 2 uur onder narcose gelegen en met Tos waren ze binnen een kwartier klaar. Vandaar dat ik denk dat de duur van de narcose een grote rol zal spelen. Nu zal kiesjes controleren en eventueel slijpen niet erg lang duren dus ik denk dat ze er wel redelijk snel bovenop is. Maar goed het is natuurlijk winter dus is het ook weer anders met narcose en naar buiten doen denk i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flodder is weer thuis! :D

Ik kon haar aan het einde van de middag weer ophalen. Ze had onder aan beide kanten haken, en die zijn verwijderd. Ze had er geen wondjes van in haar mond.

Ik moet haar nog een poosje binnen houden, ze zat daar na de narcose in een 'couveuse' dus mag nu nog zeker niet naar buiten. Pas als ze weer normaal eet mag ze naar de blokhut. Ik heb weer metocloral drops meegekregen en mag haar ook nog een dag of 2 caprofen geven. Verder moet ik haar dwangvoeren om bij te voeren, ze is inmiddels ook iets afgevallen. Nog geen keutels, dus wel fijn dat ik meteen die metocloral weer kan geven.

Nu hopen dat het die haakjes waren waar ze last van had en dat ze nu weer opknapt! Ze ziet er wel heel apart uit nu; ze heeft duidelijk een klem om haar koppie gehad. De haren op haar kop staan heel vreemd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat best goed. Ze keutelt weer en eet over 24 uur verspreid zo'n 40 gram biks. Ik dwangvoer haar dan nu ook niet meer. Ze eet ook wel wat groente. Het eten gaat nog wel steeds in kleine beetjes (ze heeft nu ook altijd biks beschikbaar), dus het is wel goed dat ze nog apart zit. Ze eet ook weer hooi! Wel 'tikt' het meer als ze hooi eet dan voor haar kiezen waren geslepen, maar ze werkt een spriet snel weg. Ze is nu druk de nieuwe pluk hooi aan het verslepen, dus ze voelt zich blijkbaar wel goed (krijgt nog wel steeds medicijnen) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat:) tja alleen dat schijnzwanger is een beetje jammer maar goed gaat ook weer vanzelf over:)

Heb ik trouwens een uitzondering dan, Otje is juist zo mak als een lammetje de laatste tijd alleen wel wat aanhankelijker dan eerst maar volgens mij heeft dat er meer mee te maken dat ik weer 3 dagen in de week werk en dus niet de hele dag bij ze ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flodder gaat zo weer naar de blokhut naar haar vriendje! :D Ze eet 50 gram biks per dag (ze doet er nog wel wat langer over dan normaal) en wacht sinds gisteren ook op nieuw eten. Medicijnen heb ik afgebouwd en heeft ze vrijdagavond voor het laatst gehad. Het zonnetje schijnt lekker, dus nu is de overgang qua temperatuur redelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .