Ga naar inhoud

Analyse voer


MopsaSnoes

Aanbevolen berichten

Je vergeet Beaphar, Wups :P In mijn ogen ook prima voer, zelfde prijsklasse als SS (daarom bestel ik het in de webwinkel van bb) en vrijwel overal verkrijgbaar in de dierenwinkels.

Beaphar Care + is ook een van de betere voeders. Het ruikt erg kruiderig en ik denk dat bijna alle konijnen het daarom zo graag eten. Ik gebruik het hier alleen als snoepje. Heb wat moeite met de toevoeging van antioxidanten en kleurstoffen. En op de verpakking staat 'niet voor dieren die bestemd zijn voor de productie van levensmiddelen voor menselijke consumptie'. Nou zullen mijn konijnen niet geconsumeerd worden, maar wat zit er in het voer waarom dit wordt afgeraden? Misschien dat iemand dit weet?

Ik vergeet de beaphar idd niet ;) mede om wat hier boven genoemd wordt. Daarnaast vind ik het eiwit gehalte in de care+ idd erg hoog. Al met al dus niet mijn voer ;) ik geef het ook als snoepjes of als een konijn slecht eet of mager is. Maar het is niet mijn keuze als het gaat om hoofdvoer.

Ik weet overigens niet hoe het bij de care+ zit met toegevoegde suikers en calcium. En dat is voor mij ook wel eenbelangrijk punt. Van care+ heb ik ook geen lege verpakking meer geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind het wel vreemd en ga mee met wups: even hun gebitnlaten checken bij de dierenarts.
Is nog geen maand geleden gebeurd toen Snoes bij de da was voor het vele drinken,en bij Mopsa toen we haar net hadden.Ik denk alleen soms wel dat ze gewoon te veel hooi eten en dan geen echte honger meer hebben.Ik heb gisteravond nog een halve emmer hooi in het hok gestopt en vanmorgen was nagenoeg alles op.Dus misschien zitten ze al vol als ik om 6:00 uur met de SS aankom?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet de beaphar idd niet ;) mede om wat hier boven genoemd wordt. Daarnaast vind ik het eiwit gehalte in de care+ idd erg hoog. Al met al dus niet mijn voer ;) ik geef het ook als snoepjes of als een konijn slecht eet of mager is. Maar het is niet mijn keuze als het gaat om hoofdvoer.

Ik weet overigens niet hoe het bij de care+ zit met toegevoegde suikers en calcium. En dat is voor mij ook wel eenbelangrijk punt. Van care+ heb ik ook geen lege verpakking meer geloof ik.

Ik geef care+ normaal als snoepje maar mn ss bestelling uit Engeland loopt wat achter en SS is op dus maar even care+. Calcium is 0,67% iets hoger dan SS en toegevoegde suikers durf ik niet te zeggen want ik snap al die benamingen niet xD. Dus als je me even wilt vertellen waaronder toegevoegde suikers staan zoek ik die ook even op.

Bij mij is het calciumgehalte een van de belangrijkste dingen aangezien Tos een aangeboren nierafwijking heeft en Otje nog wel eens last van haar blaas heeft. Ik merk trouwens dat ze van Care+ ook meer nodig hebben op een dag dan dat ze normaal van SS nodig hebben en aangezien ik ze niet dik wil hebben ben ik daar dus niet zo blij mee. Heel leuk snoepbrokje maar liever niet als hoofdvoer.

Overigens zei iemand (ik geloof deeskuh) dat care+ bijna overal te krijgen is, maar hier is dat niet zo bij petsplace is het eruit gehaald en dat waren eigenlijk de enige die het hier hadden dus bestel ik het nu altijd online, nouja 2,5 kilo zak gaat bijna een half jaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de samenstelling ff op internet gezocht. Het is niet duidelijk of het erin zit. Plantaardige bijproducten is namelijk nogal ruim en daar kan ook suikerbietenpulp of melasse onder vallen. Het is dus niet met zekerheid te zeggen dat er geen suikerhoudende ingredienten toegevoegd zijn aan care+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh kijk aan:) ja dan is het inderdaad een twijfel gevalletje, als het niet duidelijk is vijd ik het zelf minder prettig. Ik ben iig blij als mijn SS weer binnen is, ookal zijn ze stapelgek op care+ blijf ik toch liever bij SS als hoofdvoor en care+ als traktatie.

Ik had overigens bij mijn laatste zak care+ wel een recept voor high tea met je konijn om koekjes met care+ brokjes en een paar verse ingredienten te maken. Ze vonden de koekjes onwijs lekker. Was natuurlijk ook leuk om een keer iets anders te geven:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jullie met je eigen voeding net zo precies?

Het voeren van konijnen begint steeds meer op hogere wiskunde te lijken.

Wat mij betreft: als je konijn geen medische problemen heeft, zijn de meeste soorten biks echt prima.

Ja je hebt gelijk,ik heb eerder jaren achtereen HF Select gevoerd zonder noemenswaardige problemen(mooie vacht,nooit haken gehad en genoeg energie) en bij mijn huidige konijnen maak ik me zorgen om alles.Zal ook met het overleden snotkonijntje van afgelopen zomer te maken hebben en met het drinken van Snoes,dat ik alles onder een vergrootglas leg.Ik wil het allemaal te goed doen.En daar wil ik vanaf,dus ik geef gewoon zonder me gek te maken HF Select en ze smullen ervan.Maar ik wil Wupsie wel bedanken voor de moeite die je genomen hebt om de Hf even onder de loep te nemen.Daar kunnen we allemaal van leren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jullie met je eigen voeding net zo precies?

Het voeren van konijnen begint steeds meer op hogere wiskunde te lijken.

Wat mij betreft: als je konijn geen medische problemen heeft, zijn de meeste soorten biks echt prima.

I agree. Ik vind Care+ prima. Ze krijgen het ook niet superveel meer als een ander SS zou geven. Eten ze maar wat meer hooi. Ze doen het er prima op. Dus ik ben tevreden. Ik bestel het via BB, maar lukt dat eens niet op tijd kan ik het hier zowat overal krijgen. Mijn eigen eten zal her en der qua analyse ook niet optimaal zijn en echt wel toevoegingen bevatten waar een reformaanhanger echt niet gelukkig van wordt. Nou en. Ik hou er nu nog niets aan over en wat betreft de lange termijn... Zolang het niet bewezen schadelijk is, vind ik het goed zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik let bij mijn hoofdvoeding zeker op dat gezond is. Zo eet ik donker brood ipv wit brood omdat het gezonder is (minder suiker meer vezels) niet omdat het zo lekker is. En ik kan elke avond wel pasta eten, maar dan komt het ook niet goed.

en ik heb al bij 2 konijnen problemen door voeding ondervonden. Dus ja ik heb eisen. En als iemand mijn mening vraagt, geef ik mijn mening op basis van wat ik weet. En jij geeft toch ook SS omdat het een goede brok is? Niet omdat je de prijs zo leuk vind of omdat het konijntje op de zak zo leuk is neemik aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef SS omdat mijn konijnen het erg lekker vinden. Ik heb een tijdje HFST gegeven, maar daar werd amper van gegeten. Laatst toch weer eens SS en ze aten de schaal erbij op. Dus toen was ik weer om. Voor ik Bram kreeg gaf ik merkloze biks van de dierenwinkel tegenover ons huis en dat beviel me ook prima.

Wat ik bedoel: de meeste brokken zijn prima. Natuurlijk let je op een gezond dieet, maar ruim hooi, groenten en beperkt biks is gezond genoeg naar mijn mening. Al die percentages helemaal uitpluizen vind ik echt dikke onzin als je konijnen hebt zonder problemen.

Je maakt de vergelijking naar je eigen dieet, maar wat je doet is gezond in grotenlijnen. Of hou je bij jezelf ook percentage koolhydraten, eiwitten en vet bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In grote lijnen wel. Maar dat doe ik bij mijn konijnen ook. Die krijgen ook wel eens wat extra's. En daar ben ik echt niet de moeilijkste in. Juist omdat de basis goed is. Ik heb 3 dingen waar ik op let bij een brok. Dat zijn vezels, omdat ik daar gedonder mee heb gehad, calcium, ook gedonder mee gehad en toegevoegde suikers. Omdat ik van mening ben dat dit echt niet goed is. Niet voor gebit en niet voor het gewicht. En gijs en max waren voorheen ook echt gezond. Maar op een gegeven moment ging het mis. Dit is opgelost met een goede brok die aan de punten voldoen die ik net noemde en waarschijnlijk hadden ze die problemen nooit gehad als ze altijd deze voeding hadden gehad. Ik ben dus van mening dat het wel van belang is, gezien het belangrijk deel van het dieet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wissel SS af met Cuni Complete van Versele Laga.

Geeft dat geen problemen, steeds afwisselen? Omdat ik vaak lees dat je konijnen steeds moet laten wennen aan nieuw voer.

Ik geef zelf ook Cuni Complete, maar heb getwijfeld of ik zou overschakelen op SS. Misschien is wisselen ook een optie, als dat geen problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft dat geen problemen, steeds afwisselen? Omdat ik vaak lees dat je konijnen steeds moet laten wennen aan nieuw voer.

Ik geef zelf ook Cuni Complete, maar heb getwijfeld of ik zou overschakelen op SS. Misschien is wisselen ook een optie, als dat geen problemen geeft.

Ik laat nooit wat wennen.Als je een konijn op straat vind,dan weet je ook niet wat ie daarvoor te eten kreeg.Ik schakel dan zo over van het ene naar het andere en bij mij gaat dat altijd goed.Het enige wat wel fout ging was te veel groente ineens,dat had ik dus wel langzaam moeten opbouwen maar bij beide konijnen heb ik ze zo overgezet op SS en dat ging perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen eten nu SS.

We willen graag over op Hope farm super trio.

Qua samenstelling is dit voer bijna vergelijkbaar met elkaar, toch?

Ik weet dat SS een van de beste brokken is maar ook wij eten niet iedere dag biefstuk...

Wie kan mij iets vertellen over de vergelijking tussen SS en HFST?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft dat geen problemen, steeds afwisselen? Omdat ik vaak lees dat je konijnen steeds moet laten wennen aan nieuw voer.

Ik geef zelf ook Cuni Complete, maar heb getwijfeld of ik zou overschakelen op SS. Misschien is wisselen ook een optie, als dat geen problemen geeft.

Bij mijn konijnen geeft het geen problemen. Hun hoofdbrokken zijn SS en CC, maar ze krijgen net zo goed een snoepje of handjevol

Beaphar Care +, Russel Tasty Bites of een paar stokjes Fibafirst.

Ook nieuwe groenten wen ik niet. Ze krijgen wel het hele jaar groen, dus hun darmen zijn groente in het algemeen gewend.

Moet wel zeggen dat ze alles altijd met mate krijgen.

Ook bij mijn honden nooit problemen bij wisselen van voer trouwens, altijd mooie (bij honden dan ideaal kleine) keutels. Zij eten voornamelijk vlees en af en toe een geperste brok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen eten nu SS.

We willen graag over op Hope farm super trio.

Qua samenstelling is dit voer bijna vergelijkbaar met elkaar, toch?

Ik weet dat SS een van de beste brokken is maar ook wij eten niet iedere dag biefstuk...

Wie kan mij iets vertellen over de vergelijking tussen SS en HFST?

Bedankt alvast!

Ik zie SS niet als biefstuk maar gewoon als gezonde voeding.Geen idee wat het verschil is tussen SS en HFST want ik ken HF niet,maar gezien het prijsverschil moet er toch kwaliteitsverschil in zitten.Ik ben zo als mijn konijnen merk X goed eten,dan laat ik dat zo.Ik verander pas als je het niet meer willen eten of dat ik zie dat hun gezondheid er op achteruit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen eten nu SS.

We willen graag over op Hope farm super trio.

Qua samenstelling is dit voer bijna vergelijkbaar met elkaar, toch?

Ik weet dat SS een van de beste brokken is maar ook wij eten niet iedere dag biefstuk...

Wie kan mij iets vertellen over de vergelijking tussen SS en HFST?

Bedankt alvast!

Nou er zit behoorlijk wat verschil tussen hoor ;) kijk ten eerste maar eens naar calcium en vezels;) dat is al heel anders. En hf schijnt volgens veel konijnen minder smakelijk te zijn. Het is gewoon een heel andere brok. Elke brok is anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:De HF Select is inmiddels op en we kopen geen nieuwe meer,we blijven gewoon SS geven.Ik merk wel dat ze 's morgens minder graag eten,maar ik denk omdat ze 's nachts een halve emmer hooi weg eten dat ze minder hongerig zijn.In de middag gaat alles schoon op,dus we houden het maar gewoon op SS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .