Ga naar inhoud

Heb jij een binnen of buitenkonijn? Doe dan mee met deze poll!


Wortel76

De vraag:  

83 leden hebben gestemd

  1. 1. De vraag:

    • Ik heb een buitenkonijn dat nog nooit gas heeft gehad.
    • Ik heb een buitenkonijn dat wel eens gas heeft gehad.
    • Ik heb een binnenkonijn dat nog nooit gas heeft gehad.
    • Ik heb een binnenkonijn dat wel eens gas heeft gehad.


Aanbevolen berichten

Maar precies zoals je zegt Dollie, gevoelige darmen kunnen deze poll beinvloeden, positief maar ook negatief. Zoals duidelijk is in het geval van Meneer en van Otje, zorgt dit voor een negatieve invloed op de poll. Tuurlijk zit er een verschil in met het simpel bestempelen van een konijn met gevoelige darmen en een konijn dat ook daadwerkelijk gevoelige darmen heeft. Maar ik vind wel dat juist dat verschil hier ook in gemaakt moet worden.

Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring dat het voor Otje geen verschil maakt, ze heeft de laatste twee weken buiten gezeten en ook daar kreeg ze weer gas. Niet dat aan zo'n korte periode wat valt uit te maken maar voor mij genoeg om dat ook als reden af te strepen om ze permanent buiten te zetten.

Daarnaast is permanent buiten overigens geen optie hier ook al zou ik alles goed afsluiten, er zitten hier boommarters, vossen, dassen en weet ik veel wat voor roofdieren nog meer daarnaast is er nog mijn angst dat mijn nijntjes slachtoffer worden van gefrustreerde inbrekers en dat zou ik mezelf heel erg kwalijk nemen,

aangepast door femmeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tuurlijk zit er een verschil in met het simpel bestempelen van een konijn met gevoelige darmen en een konijn dat ook daadwerkelijk gevoelige darmen heeft. Maar ik vind wel dat juist dat verschil hier ook in gemaakt moet worden.

En dƔt vind ik dus ook. Daarom ook mijn opmerking (die puur en alleen gericht was op jouw eerste opmerking over gevoelige darmen, ik ken(de) verder het verhaal van jouw konijn niet...) want ik vind het belangrijk dat daar even over na gedacht wordt door mensen die het invullen of juist kiezen het niet in te vullen.

Daarbij komt natuurlijk dat dit te simpel gesteld is allemaal om echt wat op te baseren, wil je serieus conclusies kunnen trekken dan moet je meer vragen stellen. (Bijvoorbeeld of er dan meer met het konijn aan de hand is of niet..) Maar wie weet komt er iets interessants uit de enquĆŖte en is het de moeite om op voort te borduren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjuzzes wat doen jullie moeilijk zeg haha!!! Vul gewoon in of je een binnen- of buitenkonijn hebt dat wel of geen gas heeft gehad.

Het is echt geen enquete met allemaal moeilijke situaties waarbij we allerlei wetenschappelijke toestanden gaan beweren of weet ik het wat allemaal.... het is gewoon een bunnybunch enquete. :party:

Je kunt meerdere dingen aanvinken trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dollie: het is ook een simpele enquete maar ik ben van mening dat gevallen als Otje en Meneer hier niet thuis horen, en ik denk dat mensen met verstand van nijntjes dat onderscheid ook wel kunnen maken. :)

@Rian: nee discussies voeren en moeilijk doen is gewoon veel leuker:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op 'buitenkonijn-geen gas' en 'binnenkonijn-geen gas'. Want eerst zijn het jaren binnenkonijnen geweest, nooit gas gezien. Nu sinds anderhalf jaar buitenkonijnen (zijn dezelfde konijnen) en ook nog nooit gas gezien. Hout vasthouden.

Ik zat zelf ook al langer met het idee hierover een poll te houden, maar dacht dat het wel onzin zou zijn. Toch heb ik ook het sterke vermoeden dat er een verband is tussen binnen of buiten en gas. Maar ik denk evengoed dat 'eenzame' konijnen vlugger gas hebben dan konijnen met een maatje, maar of dĆ Ć r iets in zit? Is ook zo'n vermoeden ... Net zoals ik me afvraag of het toeval is dat mijn Ec'er, sinds hij buiten zit, hout vasthouden, veel gezonder is dan toen hij nog binnen zat. Lijkt me wel te gek om dit allemaal in grafieken te krijgen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je wel meer moeten doen dan een simpele Bunnybunch enquĆŖte want hier kun je dus echt niks van zeggen straks :P maar het is een interessant vraagstuk. Mijn buitenkonijnen zijn ook veel gezonder dan mijn binnenkonijnen. Maar mijn binnenkonijnen wonen binnen o.a. omdat ze niet zo gezond zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan zou je inderdaad wel een boel vragen moeten stellen om meer achtergrondinfo te krijgen, meer dan enkel een stelling in ieder geval. Bij veel meer baasjes en niet enkel op BB. Het zal wel een moeilijk vraagstuk blijven. Bij jou zitten de zieke dieren binnen, terwijl mijn zieke binnendier het buiten prima doet. Dan moet je al met veel variabelen gaan werken om daar een conclusie op te kunnen kleven. Maar mocht het kunnen, het zou wel interessant kunnen zijn. Zou heel nieuwe inzichten kunnen opleveren.

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog zijn er in elk geval naar verhouding veel meer binnenkonijnen met gas.....

Heb overigens om te testen wat de invloed van buiten zitten is op Ć©Ć©n van mijn zieke konijnen wel alle vier buiten gezet iets van twee maanden geleden en niet bepaald met positief resultaat. Maar dat heeft niks met gas te maken.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige buitenkonijnen hebben alle 3 (nog) geen gas gehad.

Ed is van 23 september 2009, Elly van 20 november 2010 & Jetje van 17 mei 2013.

*Ida* (zusje van Ed) was ook een buitenkonijn & is in mei 2011 overleden aan een plotselinge hevige gasaanval.

*Pumbaa* is zowel een binnen- als buitenkonijn geweest. Toen hij binnenwoonde heeft hij 1 x een gasaanval gehad & buiten niet.

Dus zowel *Ida* als buitenkonijn en *Pumbaa* als binnenkonijn hebben een gas gekregen.

In de poll ben ik van mijn huidige situatie uitgegaan en dat is dus "een buitenkonijn zonder gas".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb overigens om te testen wat de invloed van buiten zitten is op Ć©Ć©n van mijn zieke konijnen wel alle vier buiten gezet iets van twee maanden geleden en niet bepaald met positief resultaat. Maar dat heeft niks met gas te maken.

Dan is het dus ook niet zinvol om hier te komen vermelden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee buitenkonijnen die gelukkig nog nooit gas hebben gehad.

Ze leven het hele jaar rond in een groot buitenverblijf waar ze veel beweging nemen.

Ze eten veel hooi en groenvoer (zomers vooral gras, onkruiden, bladeren en takken en

ā€™s winters vooral groenten) en een beetje biks. Ik hoor vaak dat Fransen erg gevoelige darmen hebben, maar misschien heb ik tot nu toe altijd geluk gehadā€¦

Ik denk dat voeding, beweging, aanleg en een portie pech of geluk meespelen.

Je schrijft dat buitenkonijnen vaak meer beweging/ruimte hebben, maar ik hoor hier ook van veel binnenkonijnen dat ze vaak los lopen.

Qua controle zitten ze hier vlak naast de achterdeur, dus afwijkingen vallen ook hier snel op.

Ben benieuwd naar de uitkomsten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interesante poll, ben erg benieuwd naar de uiteindelijke uitslag, Ć©n vooral.... naar wat daar de reden dan van zou moeten zijn.

Zijn daar dan ook ideeƫn over?

Kan me namelijk niet zo goed indenken waar het verschil in zou moeten zitten.

Het kan niet met de lucht te maken hebben, dus waar zouden binnenkonijnen dan eerder gas van moeten krijgen? (vraag het me dus gewoon af)

Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is dat binnenkonijnen misschien minder beweging zouden krijgen, doordat ze minder ruimte hebben.

Voor ik allemaal reacties ga krijgen van beledigde baasjes mijn konijnen lopen altijd los in huis bedoel dat natuurlijk niet voor iedereen. :$

Ik heb alleen maar buiten konijnen (ook altijd gehad), waarvan er aan aantal toch regelmatig gas hebben (gehad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .