Ga naar inhoud

Jailbreaker voelt zich denk ik niet goed!!!


Vala

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen.

Ik maak me zorgen over Jailbreaker, vanmorgen was alles nog goed, heeft ook lekker andijvie gegeten.

Maar toen ik een uurtje geleden de SS brokjes kwam brengen, ik ga dan altijd bij ze zitten en dan eten ze het uit me hand. Lady kwam meteen zoals altijd maar Jailbreaker hoefde niet. Was ik wel verbaast over maar omdat hij gewoon actief was en lekker languit op zijn rug in het mandje ging liggen maakte in me niet o'n zorgen.

Maar toen mocht ik hem ineens aaien, dat mag nooit bij Jailbreaker ik hij rent normaal meteen weg als ik het doe, het lukt soms als hij heet, maar nu bleef hij lang uit liggen. Pas na even aaien ging hij staan, likte me een paar keer waste zich even en ging weer languit liggen. Hij wilde als nog geen brokjes.

Ik dacht misschien heeft hij net hooi gegeten ofzo, ik kom later wel terug. Maar net stond mijn vriend in de keuken en hij kon Jailbreaker ook aaien, dat is dus nog NOOIT gebeurt Jailbreaker was me vriend wel eens maar ook niet echt.

Dus ik heb Jailbreaker opgepakt om te kijken hoe hij reageert, normaal als je hem oppakt (wat ik eigenlijk nooit doe) gaat hij grommen hij vind het niet leuk. Nu deed hij niets spartelde niet. Ik nam hem op schoot en daar accepteerde hij dat ik aan zijn buikje zat (ik weet niet hoe het hoort te voelen, ik zou zeggen het leek alsof hij een volle buik had. Ik kan zo proberen om te kijken of ik Lady haar buikje mag controleren of ik het kan vergelijken, maar ik weet niet waar ik op moet letten.

Ik ben best wel in paniek want het is voor mij een probleem om bij de dierenarts te komen. Zou als jullie me dat echt aanraden en het slechter gaat in uiterstenood kunnen. Maar ik zit onder bewindvoering mijn geld is inbeheer, ik kanwel gewoon naar de dierenarts maar mijn dierenarts heeft een regeling met mijnbewindvoerder Nelson. Ik kan Nelson nu ook niet bereiken omdat het al laat is. In uiterste nood kan ik naar de dierenarts gaan en me schoonouders vragen het voor te schieten, kom ik mee in de problemen maar dat is me waard.

Toen ik Jailbreaker vast had bleef hij ook eerst rustig zitten wat hij normaal nooit doet, toen begon hij me te wassen en beet me zachtjes dat hij weg wild.

Waar zou ik op moeten letten als ik het zo nog een keer probeer? Moet ik hem wat anders geven wat hij lekker vind? Ik heb nog andijvie ofzo.

Hij zit nu stil inde keuken, met zijn oortjes recht op en reageert niet echt op de dingen die hier in huis gebeuren. Normaal is hij altijd bij Lady of bij haar in de buurt nu zitten e op een afstandje van elkaar en Jailbreaker probeert haar ook niet meer te wassen zoals altijd.

Wat raden jullie me aan?

Sorry voor het lange verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Probleem bij zieke konijnen vind ik dat, zodra je in je hoofd hebt gestoken dat ze ziek zijn, je allerlei dingen begint te zien die je anders niet zouden opvallen maar waar je je nu wél zorgen om maakt, waardoor je je eigen idee dat ze écht ziek zijn, versterkt.

Hier gebeurt het ook weleens dat er eentje niet meteen wil eten, eergisteren nog. Geen groenvoer en ook niet echt interesse in de omgeving of in mij, en de korrels gingen maar heel traag en moeizaam. Even afgewacht en later op de avond was al het voer op en was de activiteit en de interesse er terug. Voor een eenmalige bui van laat-me-met-rust ga ik niet meteen naar de DA lopen, op z'n minst wacht ik nog even af.

Ik zou hem een paar uur in het oog houden en af en toe 'pesten' met wat voer. De meeste DA zijn toch niet meer open, dus je zit sowieso in spoed-tarief, kan je later op de avond nog gaan, mocht het slechter beginnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn wilde pas ook niks meer eten, heb later nog wat gegeven wat ze erg lekker vond en sinds toen at ze weer normaal.. Ik dacht eerst dat er iets mis was met haar tandjes omdat ze opeens geen brok en groente meer wilde eten. Maar later wel weer gelukkig!

Hoelang heeft hij al niks meer gehad? Ik zou proberen om hem wat lekkers aan te bieden wat hij erg lekker vindt, misschien helpt dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebeen dierenarts gevonden die dier als konijnedeskundig wordt aangeschreven die heb ik het verhaal uitgelegd en die wil dat ik om met hem. Omdat hij zich gewoon niet als zich zelg gedraagd normaal vermoord hij je om andijvie nu wil hij nog geen 3 hapjes. Ik moetn u een lift en geld regelen om naar de dierenarts te kunnen gaan zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

me schoonmoeder had er geen zin om voor een konijn te gaan. Gelukkig wilde de tante van me vriend wel k zat bijna te janke ndacht van strakjes kan ik niet gaan. Jailbreaker zit nog steeds stil op de zelfde plek. Net andijie weer voor zijn neus gehouden en met moeite 3 hapjes naar binnen gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van de dierenarts vandaan. Eentje die ik hier van de site had :)

Die heeft Jailbreaker onderzocht, hij heeft haakjes aan zijn tanden en had heel erg gas.

Ze heeft hem 2 spuitjes gegeven eentje tegen de pijn en eentje om zijn darmen opgang te houden.

e complimenteerde me er helemaal mee dat ik er zo vroeg bij was, omdat de meeste mensen pas veel te laat komen met hun konijn, meestal als ze al een dag niet gegeten heb. Terwijl ik er in paniek heen ging nadat hij 2 uur niet had gegeten, ze zei ook dat ik er heel erg optijd bij was en dat hij het wel gaat halen.

Maar dat zijn tandjes een blijvend probleem zullen blijven. Dat moet ik ook gaan laten opereren. Dat gaat me max 120 euro kosten zei ze, maar dat heb ik voor hem over. Moet het alleen wel zien te regelen met mijn bewindvoerder, maar dat is een goede man iemand die snapt wat dieren voor iemand kunnen betekeken en dat ze ook zorg nodig hebben.

Ik moet Jailbreaker nu elke 2 uur gaan dwangvoeren dat moet ik ookvannacht blijven doen en zijn buikje masseren.

Morgen moet ik beginnen met de medicatie

Metrcloral drops en Carprofen drops. Ze heeft me ook nog even goed laten zien hoe ik het moet dwangvoeren dat is ook wel fijn want ik wil hem natuurlijk niet nog meer problemen geven.

Ook heeft ze Lady voor me nagekeken want die had ik meegenomen zodat Jailbreaker niet alleen zou zijn. Haar gebit is ook niet in orde, daar hoefde niet snel wat aangedaan te worden maar ik moest het wel in de gaten houden omdat haar tanden verkeerd aan het groeien zijn.

Pff wat een gedoe allemaal, maar ik heb het voor ze over hoor.

De dierenarts zei ook dat als ik een paar uur langer had gewacht met naar een dierenarts gaan dat ze niet had geweten of hij het wel zou halen. Gelukkig ben ik meteen gegaan, maar dit gaat een zware nacht worden....

Echt ik hoop zo dat me ventje zich snel weer goed voel, ik voel me echt rot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door je snelle actie zal het allemaal wel goedkomen ;)

Ik had vanmorgen precies hetzelfde memeegemaakt met tosca, ze kwam niet op de brokjes af terwijl ze normaal als een bootwerker eet.

Bij haar was het alleen een gevolg van de sterilisatie gisteren :(

Gelijk naar de da gegaan en ook metacloral gekregen plus dwangvoer (carprofen had ik al van gisteren)

Me baas niet blij dat ik niet kwam vandaag maar dat is van latere zorg.

Anders was er nu geen tosca meer

Het gaat nu gelukkig al stukken beter :)

Kleine keutels en een beeeetje gegeten, nog ff volhouden en over een paar dagen hoop ik dat ze weer helemaal de oude is.:)

Voor jou nijntje zal ik ook duimen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook wel dat het goed komt, maar toch is het stressen en blijf je stressen tot je konijntje weer de oude is. Ik hoop echt dat Tosca en Jailbreaker weer snel weer de oude zijn.

De dierenarts zij ook dat Jailbreaker aan deze medicijnen moet blijven tot ik hem heb laten helpen aan zijn tandjes. Gelukkig doet deze dierenarts ook op afbetaling opereren dus dan kan ik hem snel laten helpen ook al heb ik niet in 1x het hele bedrag. Dat geeft wel een fijn gevoel hoor.Dus ik bel morgen mijn bewindvoerder en dan regel ik het met hem om zo snel mogelijk de tanden te laten doen.Ik wilde ze eigenlijk volgende maand enten en daar voor sparen, maar daar wacht ik wel even mee, ze zitten nu toch binnen en door de katten is hier nooit een mug of een vlieg. Ik moet even prioriteiten stellen. En ook de dierenarts is van mening dat het binnen een maand moet gebeuren die tanden, en ze zei ook dat die enting wel kon wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je zo snel gegaan bent! Ik sprint zelf ook altijd meteen naar de dierenarts (of ja, naar de telefoon) als er eentje niet eet, hoe sneller je erbij bent hoe beter en je kent je eigen konijnen toch het beste, dus je ziet het wel als het niet goed is. Ik heb inmiddels een hele medicijnkast aangelegd, dan kan ik met telefonisch advies van de dierenarts zelf aan de slag, dat heeft me wel al 2 keer een weekendconsult gescheeld. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop, je hebt goed gehandeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap meid, de hele nacht op zijn en dwangvoeren om de zoveel tijd is vermoeiend heb t een paar maanden terug nog gehad. Ik werd extra vermoeid omdat ik me ook nog eens zo'n zorgen maakte. Probeer jezelf dat niet aan te doen, dat werkt namelijk niet heb ik ondervonden:he: goed van je dat je zo snel bent gegaan, zoals Eefje al zei je kent je nijn zelf het beste.

Sterkte en succes voor komende nacht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Hij ligt hier nu op een kleedje in een mandje. Ik denk dat de pijnstillers wel werken want hij probeert af en toe op een hooitje te knabbelen. Maar ik heb hem nog niet zien keutelen. De massage die hij net heeft gekregen leek hij wel lekker te vinden, toen ik hem terug zette in de keuken maakte hij zelfs een paar mini-binkies :love: maar ging toen weer in zijn mandje liggen, je ziet echt aan hem dat hij zich niet goed voelt.

Maar heb een vraagje als hij een paar hooitjes eet en een paar hapjes andijvie moet ik dan nog steeds dwangvoeren? Ik dacht zelf van wel omdat de dierenarts zei dat hij extra vezels nodig had o.i.d.

Ik heb hem nog niet zien drinken of keutelen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de maag niet hard (te vol) aanvoelt kan je gewoon dwangvoeren ook als ie zelf iets eet.

Wel naarmate ie meer gaat eten minder gaan dwangvoeren.

(Met tosca vandaag maar de helft van het aanbevolen dwangvoer gegeven omdat ze toch regelmatig iets..at)

Het gaat er vooral om om de darmen in beweging te houden, ik zou vanacht decaanbevolen dosis van je da aanhouden en morgen goed kijken wat ie zelf eet, zijn het maar een paar hapjesveverdeeld over de dag, dan niet gaan minderen.

Eet ie ineens een halve wortel ofzo dan zou ik de volgende dosis iets minder geven. (Dit is mijn idee erover weet niet of het klopt, maar zo doe ik het op gevoel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het hem net weer gegeven, maar het is een hele strijd, hij spuugt ook best wel wat uit. Maar hij krijgt wel meer dan 3 kwart binnen. Maar hij vind het niet leuk en stribbeld flink tegen. Maar het helpt wel om hem in een handdoek te wikkelen.

Maar moet ik hem op zijn pootjes houden of kan ik hem ook op zijnrug half recht op het hem geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou m zoveel mogelijk op zn pootjes houden. Tenminste ik was anders bang dat ze zich zou verslikken. Hier ging het ook niet van harte en veel laten lopen.. Nouja dan kreeg ze nog wat extra op een gegeven moment had ze trouwens wel door dat hoe meer ze zich verzette hoe langer het duurde dus begon ze toch maar mee te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook op zijn pootjes gehouden, was inderdaad ook bang voor het verslikken.

Ik merk ook echt dat hij zich niet goed voelt, het is normaal echt een drukte maker, altijd aan het spelen of aan een lenterol aan het knagen. Maar nu zit hij heel stil in zijn mandje :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelende situaties altijd! Mijn konijn heeft in een paar maanden tijden 4x gas gehad, hij is er iedere keer gelukkig doorheen gekomen na 2 dagen ongeveer. Het belangrijkste is de temperatuur van je konijn. Ik zorgde altijd dat die in een mandje zat, met een handdoek en een kruik bij de kachel. Daar knapte die altijd heel erg van op. Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Megan, hij ligt hier ook in een mandje ik heb hem geen kruik gegeven omdat het in huis ma 25 graden is dus dat is wel genoeg ;)

Ik kan hem hier niet bij de kachel zetten o.i.d dus hij is nog steeds in de keuken waar ik hem de hele tijd kan zien, en het mandje ligt niet gewoon op het zeil maar nog op een dik kleed. Hij voelt ook nog kwa temperatuur zoals het hoort.

Maar is het vaker zo dat als een konijntje zich niet goed voelt hij zijn maatje niet opzoekt?

Normaal liggen ze op nog geen 10cm van elkaar af maar nu zit Jailbreaker aan de achterkant van de keuken en Lady zit hier helemaal vooraan bij de deur. Ze zoeken mekaar niet meer op. Kom dat om dat Jailbreaker zich niet goed voelt? Komt die vanzelf weer inorde als hij zich weer wat beter voelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe zeg, hij weigert echt het dwangvoer, spuugt het uit..ik zit helemaal onder de krassen maar hij krijgt bijna niets binnen iemand nog tips?

Zijn buikje voelt elke keer iets beter als ik hem een tijdje gemasseerd heb maar als ik een half uur later weer kijk is zijn buikje weer hard. Heb net geprobeerd om te kijken hoe het bij Lady voelt maar dat mocht niet, die werd er flink chagerijnig van en begon te stampen. Dus echt vergelijk matriaal heb ik niet, enhet verschil is ook bij Lady voel ik de tepels heel goed en dat heeft Jailbreaker niet, en de buik van Lady voelt veel dunner, moeilijk uit te leggen.

Ik heb een paar super kleine keuteltjes gevonden (3) hij wil nog steeds niet eten, net at hijzelf een paar hapjes van de lepel waar ik zijn dwangvoer op had zitten, was helemaal happy dacht nu doe ik dat en hoef ik niet meer met de spuit. Maar de volgende ronde wilde hij weer niets. Dus weer flink lopen kutten met die spuit, pff wist niet dat zo'n klein konijntje zo sterk was,is echt een hele klus. Iemand daar nog tips voor?

Hij heeft ook een paar SS brokjes op ging bij ze zitten en hij kwam me even opzoeken toen die de brokjes hoorde, ik was helemaal happy hij deed over 1 klein brokje echt al 10 minuten ofzo :s en na 3 mini bokjes kreeg ik er niets meer in. Ook andijvie wil er niet meer in.

Om kwart over 8 gaat de dierenarts open laat ik die dan maar meteen even bellen met al mijn vragen.

Wat een nacht zeg...gelukkig ligt me vriend wel lekker te slapen, kan hij morgen de boodschappen doen en dat soort dingen dan kan ik me volledig focussen op Jailbreaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje,

Ik heb net zijn medicijnen gegeven, die drops. Heb hem nu helemaal in een handoek gerold en als een kind in me arm gelegd, maar met mijn hand wel zijn hoofdje een beetje vasthoudend. En dan spuit er is (is maar een klein beetje) in een keer spuiten en hem dan weer overheid houden. Hij heeft zich niet verslikt en lijkt deze procedure het mist te stressen (ik voel het aan zijn hartje) en ik word er het minst gewond van. Is er een risico aan mijn manier en moet het anders?

Net was weer heel zijn buikje hard dus weer helemaal gemasseerd, ik merk dan echt dat hij zich na een paar minuutjes begint te ontspannen, dan hoef ik hem ook niet meer vast te houden maar ondersteun ik hem meer. Op het moment dat ik zijn buikje masseer til ik zijn voorpootjes iets op, terwijl hij met zijn achter pootjes blijft staan. In het begin voel je zijn hartje kloppen maar op het moment dat zijn buikje zachter begint te worden hoef ik hem niet meer vasttehouden maar leunt hij gewoon op mijn arm. En dan na een 20 minuuten is zijn buikje weer zo zacht als maar kan in deze situatie en dan wil hij ook weg van me.

Hij zoekt nog niet zijn eigen eten op maar wil SS brokjes wel uit mijn hand eten, maar per brokje doet hij er echt een eeuwigheid over. Normaal is het echt een schokkop, je ziet echt dat hij zich niet goed voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .