elnienkjo Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 (aangepast) Van de week bespeurde ik af en toe dat Bram een beetje scheef keek, t viel bijna niet op, maar vanmiddag kwam ik thuis en toen keek hij echt scheef. Ik heb meteen de DA gebeld en kon gelijk terecht gelukkig.Ik had gemeld aan de telefoon dat ik dacht aan EC en de DA is daar direct op door gegaan. Op t scheve koppie na heeft hij nog geen duidelijke symptomen. Hij zat ook heel relaxed met Aisha in dat mandje en at lekker hooi. Alleen na t wegen hield hij zijn koppie extra scheef. De DA heeft hem twee injecties gegeven een kortdurende en langdurende pretnison voreen en dexamathason (als ik t goed heb onthouden) en ik heb nu voor een week enrofloxoral drops en voor twee weken panacur gekregen. Ze heeft hem gelijk de eerste dosis gegeven en ik kreeg verschillende spuitjes mee zodat ik het kan mengen met een olvarit of iets dergelijks.Na twee weken moet ik bellen hoe het gaat en dan zou hij nog een halve dosering kunnen krijgen voor daarna. Net belde ze ook nog even op dat de dames ook nog een halve dosering twee weken moeten krijgen, dus dat kan ik nog op halen. Ik vond het fijn dat de dierenarts mijn mening serieus nam en ze matste me ook nog op de prijs. Ze was positief over de prognose omdat hij nog in een vroeg stadium zou zitten. Dus hopelijk is hij zo weer de oude. 6 maart 2013 aangepast door elnienkjo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Oh jee das schrikken! Ik hoop dat hij snel weer beter is, beterschap voor Bram! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
asti Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Aw boeh! Wat is EC toch een enorm stomme rotziekte, bah. Heel veel sterkte en beterschap! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Beterschap met Bram! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reza Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Oh bah sterkte!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBoris76 Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Als je klaar bent met de Dexamethason zou ik Metacam/Novacam ook nog in zetten. Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cinderella Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Nee toch?! Veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Geen ervaring mee, gelukkig. Maar klinkt verschrikkelijk! Beterschap! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lonja Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Hoe gaat het nu met hem? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Zijn koppie staat wel schever dan gister, maar hij is verder nog gewoon zijn lieve zelf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lonja Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Ik wens hem veel beterschap en dat hij snel mag herstellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Dankjewel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluf en Tinus Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Getver, dat is schrikken! Maar zoals je al zei ben je er vroeg bij en met al je goede zorgen komt het vast wel goed met Bram. Heel veel beterschap voor hem en sterkte voor jou met de verzorging! Duimen draaien hier voor een snel herstel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Ik heb zojuist ook de panacur voor de dames gehaald en gelukkig vindt Saar perenmoes heerlijk, want anders had ik die nooit panacur kunnen geven. Aisha en Bram kan ik met een bunnywrap wel aan. Gelukkig was hij lekker aan t tegensputteren. Ik merk trouwens verder niet dat hij zwakker is, ze zijn ook zo knuffelig met z'n drietjes als altijd. En zijn scheve koppie is geen belemmering om zijn dames een goede wasbeurt te geven. @JoBoris. Is de metacam een pijnstiller? Want de da vond dat niet nodig aangezien het geven extra stressvol was en hij totaal geen pijn aangeeft, zelfs bij de dierenarts was hij lekker aan t hooi aan te knabbelen en om zich heen aan t kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBoris76 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Dat is inderdaad pijnstiller maar die wordt juist gegeven als ontstekingsremmer en niet als pijnstiller. Ik heb zojuist ook de panacur voor de dames gehaald en gelukkig vindt Saar perenmoes heerlijk, want anders had ik die nooit panacur kunnen geven. Aisha en Bram kan ik met een bunnywrap wel aan. Gelukkig was hij lekker aan t tegensputteren. Ik merk trouwens verder niet dat hij zwakker is, ze zijn ook zo knuffelig met z'n drietjes als altijd. En zijn scheve koppie is geen belemmering om zijn dames een goede wasbeurt te geven. @JoBoris. Is de metacam een pijnstiller? Want de da vond dat niet nodig aangezien het geven extra stressvol was en hij totaal geen pijn aangeeft, zelfs bij de dierenarts was hij lekker aan t hooi aan te knabbelen en om zich heen aan t kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 Even een updateBram heeft zijn ups&downs. Zijn koppie kan de ene keer helemaal scheef staan en op t andere moment staat die bijna recht. Hij heeft wel problemen met zijn evenwicht af en toe. Gelukkig heeft hij geen last van urinebrand en ik merk dat er stukken minder water wordt gedronken. Hij lijkt er zelf niet echt last van te hebben, hij heeft t nog steeds veel te druk met het wassen en knuffelen van zijn twee dames. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
belleke Geplaatst: 14 maart 2013 Delen Geplaatst: 14 maart 2013 Fijn om te lezen. Knuffels Belleke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lonja Geplaatst: 14 maart 2013 Delen Geplaatst: 14 maart 2013 Klnikt niet slecht op zich! Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 Dat schuine koppie baart me wel zorgen omdat hij t wel schuiner houdt dan de dag dat de behandeling is gestart. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Vanochtend voor mezelf de knoop doorgehakt. Om half twaalf ga ik naar de dierenarts om hem in te laten slapen. Elke dag zie ik hem slechter worden. Zijn kop staat volledig verticaal en hij tolt de hele dag. Dit is niet konijnwaardig weer hoe lief ik hem ook bij me zou houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Ach wat vreselijk Nienke! Ik vind het een dappere beslissing. Gelukkig heb ik het in deze mate nog niet medgemaakt, maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen. Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Heel erg veel sterkte Nienke. Het is een dappere beslissing. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Ah nee :frown: heel veel sterkte, ik begrijp je volkomen, vond dit zelf ook niet leefbaar voor mijn konijn. Had echt gehoopt dat Bram wel zou herstellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ainariel Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Heel erg veel sterkte. Ik vind het een dapper besluit en ik snap m helemaal. Hoe lief je diertje ook is, zodra het lijden wordt is het over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Ik vind het zo moeilijk. Hij ligt nu heerlijk tegen zijn meisjes aan, die hem wassen. Maak ik wel de goede beslissing nu? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten