Ga naar inhoud

Bram heeft EC


elnienkjo

Aanbevolen berichten

Van de week bespeurde ik af en toe dat Bram een beetje scheef keek, t viel bijna niet op, maar vanmiddag kwam ik thuis en toen keek hij echt scheef. Ik heb meteen de DA gebeld en kon gelijk terecht gelukkig.

Ik had gemeld aan de telefoon dat ik dacht aan EC en de DA is daar direct op door gegaan. Op t scheve koppie na heeft hij nog geen duidelijke symptomen. Hij zat ook heel relaxed met Aisha in dat mandje en at lekker hooi. Alleen na t wegen hield hij zijn koppie extra scheef.

De DA heeft hem twee injecties gegeven een kortdurende en langdurende pretnison voreen en dexamathason (als ik t goed heb onthouden) en ik heb nu voor een week enrofloxoral drops en voor twee weken panacur gekregen. Ze heeft hem gelijk de eerste dosis gegeven en ik kreeg verschillende spuitjes mee zodat ik het kan mengen met een olvarit of iets dergelijks.Na twee weken moet ik bellen hoe het gaat en dan zou hij nog een halve dosering kunnen krijgen voor daarna.

Net belde ze ook nog even op dat de dames ook nog een halve dosering twee weken moeten krijgen, dus dat kan ik nog op halen.

Ik vond het fijn dat de dierenarts mijn mening serieus nam en ze matste me ook nog op de prijs. Ze was positief over de prognose omdat hij nog in een vroeg stadium zou zitten. Dus hopelijk is hij zo weer de oude.

aangepast door elnienkjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist ook de panacur voor de dames gehaald en gelukkig vindt Saar perenmoes heerlijk, want anders had ik die nooit panacur kunnen geven. Aisha en Bram kan ik met een bunnywrap wel aan. Gelukkig was hij lekker aan t tegensputteren. Ik merk trouwens verder niet dat hij zwakker is, ze zijn ook zo knuffelig met z'n drietjes als altijd. En zijn scheve koppie is geen belemmering om zijn dames een goede wasbeurt te geven.

@JoBoris. Is de metacam een pijnstiller? Want de da vond dat niet nodig aangezien het geven extra stressvol was en hij totaal geen pijn aangeeft, zelfs bij de dierenarts was hij lekker aan t hooi aan te knabbelen en om zich heen aan t kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad pijnstiller maar die wordt juist gegeven als ontstekingsremmer en niet als pijnstiller. ;)

Ik heb zojuist ook de panacur voor de dames gehaald en gelukkig vindt Saar perenmoes heerlijk, want anders had ik die nooit panacur kunnen geven. Aisha en Bram kan ik met een bunnywrap wel aan. Gelukkig was hij lekker aan t tegensputteren. Ik merk trouwens verder niet dat hij zwakker is, ze zijn ook zo knuffelig met z'n drietjes als altijd. En zijn scheve koppie is geen belemmering om zijn dames een goede wasbeurt te geven.

@JoBoris. Is de metacam een pijnstiller? Want de da vond dat niet nodig aangezien het geven extra stressvol was en hij totaal geen pijn aangeeft, zelfs bij de dierenarts was hij lekker aan t hooi aan te knabbelen en om zich heen aan t kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update

Bram heeft zijn ups&downs. Zijn koppie kan de ene keer helemaal scheef staan en op t andere moment staat die bijna recht. Hij heeft wel problemen met zijn evenwicht af en toe. Gelukkig heeft hij geen last van urinebrand en ik merk dat er stukken minder water wordt gedronken. Hij lijkt er zelf niet echt last van te hebben, hij heeft t nog steeds veel te druk met het wassen en knuffelen van zijn twee dames.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanochtend voor mezelf de knoop doorgehakt. Om half twaalf ga ik naar de dierenarts om hem in te laten slapen. Elke dag zie ik hem slechter worden. Zijn kop staat volledig verticaal en hij tolt de hele dag. Dit is niet konijnwaardig weer hoe lief ik hem ook bij me zou houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .