Ga naar inhoud

Longtumor


Vloems

Aanbevolen berichten

Mijn lieve Ukkie van 7,5 jaar heb ik vanochtend naar de dierenarts gebracht, want ze was erg benauwd. Bij de dierenarts bleek dat ze ook ondertemperatuur had van 35gr. Ze is in de couveuse en aan de zuurstof gezet, maar ze knapt niet op. De dierenarts heeft een zeer sterke verdenking op een longtumor aan de hand van de gemaakte longfotos. Ik mag vanmiddag langs komen om zelf de fotos te bekijken en een beslissing te nemen aauwww :'( ze is er zo slecht aan toe, het is veel te zielig om haar hiermee nog te laten leven. Wat is het soms toch moeilijk he?! Hebben jullie weleens gehoord van longkanker bij konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee of je dierenarts goed is in het beoordelen van foto's? (anders gewoon vragen)

Mijn konijn bleek ook een flinke tumor te hebben met uitzaaiingen.

Op de foto's zag je allerlei wazige vlekken, maar dit schijnt vaak voor te komen op foto's.

De dierenarts gaf als optie om de foto's te laten beoordelen door een radioloog (kostte 50 euro)

Deze zag dat het helemaal geen uitzaaiingen waren, (de tumor zat er wel) en dat opereren dus wel zin had.

Je snapt, ik zal voortaan altijd laten beoordelen door een radioloog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties, erg lief!

Een longfoto is moeilijk te beoordelen inderdaad, ik ga ze zo zelf ook nog bekijken (ik werk in de radiologie, dus maak zelf ook fotos , alleen bij mensen). Zoals mijn nijn er nu aan toe is, is ze ook niet operabel, wellicht zijn het zelfs uitzaaiingen van bijv een baarmoedertumor. Ik heb om kwart over drie een afspraak, dan zullen we het weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik ben het nu in het verdriet vergeten te vragen of het geen uitzaaiingen zijn. Ik denk het persoonlijk wel, het waren er zo veel. Niet normaal, die longen zaten zo vol troep, er was bijna geen plaats voor lucht. Ik heb dr dan ook laten inslapen, echt klote :( gelukkig waren ze ontzettend lief voor me, kreeg water en tijd om nog alleen met dr te zijn. Het is goed zo, maar ben toch kei verdrietig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Vloems,

Hoe gaat 't nu met je? Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Het is allemaal wat met die beestjes he. :( Ga je Ukkie een mooi plekje geven?

Nogmaals sterkte.

Ik mis dr echt vreselijk en dr zusje mist dr denk ik ook. Ze lijkt zo alleen. Tsja, acht jaar is een lange tijd, mn vriend zei vandaag dat dat nog langer is dan dat ik hem ken (toch ook alweer ruim 6jr)! De eerste jaren dat ik ze had waren juist een zeer roerige tijd voor mij. En zij waren er altijd om even bij tot rust te komen. Dus ja, ik was zeer aan dr gehecht. Het hoort bij het leven.. Ze heeft n plekje in de tuin gekregen, met dr koppie richting de zonsopgang. Zucht.

Thanks voor jullie lieve reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .