Ga naar inhoud

Sem heeft de anus door middengebeten


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

goedzo semmeke! en je hebt simone toch wel netjes laten slapen he vanacht!

Maar krijgt ze normaal ook zoveel andijvie? Misschien dat haar keuteltjes daar zo zacht van zijn?

En hoe heb je de voerbak staan? kan ze er wel bij met haar kap? En bij de drinkfles? Als de kap te ver oversteekt en de bak staat op de grond, dan blijft ze er dus net boven hangen..... Pakt ze het wel uit je hand aan? Het is nu wel belangrijk dat ze al haar vitamientjes ook binnenkrijgt voor de wondgenezing. misschien kun je een bakje wat hoger ophangen op 1 of andere manier? ook voor het drinken? Ze heeft duidelijk wel dorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen :)

De nacht is beter verlopen dan de gisternacht. Nu ze de kap om heeft hoef ik niet meer op haar te letten.

Wups, ze kan met de kap bij haar voerbak en bij haar drinkfles. En ook normaal krijgt ze deze portie andijvie.. Its all good ;)

Vannacht was wat lawaaieriger.. De kap, waar ze nog steeds mee worstelt, vloog tegen alle hoeken aan en ze probeerde zich de hele tijd te wassen wat resulteert in veel gelik aan de kap. Om de paar uur heb ik haar drinken gegeven uit het glas, maar de fles in de kooi daar gaat ze niet aan.. En ze eet de biks uit mijn hand. Dus ook dat, aangemoedigd met wat zonnebloempitjes, is erg goed gegaan. Ze is nog steeds fit en de keutels zijn vannacht ook gewoon blijven rollen.

Vanmorgen zag ik dat ze weer har BDK wilde opeten, maar er niet goed bij kwam met de kap. Ik heb ze haar weer gevoerd.. niet het meest lekkere ontbijt wat je je kunt bedenken, maar ach, voor je beestje doe je alles :love:

Naast de vele nachtelijke drink en eet sessies zijn er ook de vele knuffel onder de kap sessies. Dan legt ze zich erbij en knarsetand weer op de goeie manier. Dat voelt goed als je ziet dat zij ook even geniet ^^

Vanmorgen heb ik de pijnstilling al gegeven, maar toen spuit twee richting bek ging.. was het gedaan. Deze probeer ik dan maar over een uurtje. Samen met het schoonmaken en inzalven van de wond..

Tot nu toe gaat het goed! Jullie medeleven doet mij erg goed.

Dank jullie wel!

aangepast door Sherrifke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zelfs dan niet. Alleen zonnebloempitjes. Maar die eet ze ook met kap op..

Ik laat haar het komende uur even ontstressen. Heb net de antibiotica gegeven en de wondzalf erop gesmeerd.

Ze is even uit haar doen nu. En dan te bedenken dat dit 2x per dag moet.. oef arme sem..

Zie er nu wel al tegen op dat ik morgen de hele dag moet werken.. Hopelijk gaat het vandaag en komende nacht net zo goed, dat zou een geruststelling zijn..

Vanmiddag ga ik er op focussen dat Sem meer eet. Het is nog aan de magere kant. En ze heeft alles tot haar beschikking en kan overal bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen :)

Ze zal wel blij zijn dat je de kap even hebt afgedaan.

Op deze manier kan ze zichzelf lekker opfrissen & hoef jij dit niet te doen ;)

Jij geeft als pijnstilling Carprofen hè?

Dit smaakt ontzettend bitter, waardoor mijn konijnen dit ook helemaal niet lekker vinden.

Novacam of Metacam heeft een lekkere zoete smaak, waardoor ze dit zo uit het spuitje likken bij mij.

Mss is dit ook iets voor Sem? Dit kan jullie een hoop stress schelen :)

Hopelijk gaat ze vamiddag weer meer eten, waardoor jij morgen met een gerust hart kunt gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat Sem een kleine terug val heeft. Ze heeft nog helemaal niet veel gegeten. Vannacht een handje vol biks, net wat groente en vanmorgen een sprietje hooi.. Drinken doet ze ook niet uit zichzelf.

Ze zit stil in haar hok. Al is de middag wel haar rustigste moment van de dag.

Nu begint ze toevallig aan een halve witlof te knabbelen... Maar gezien wat ze normaal verorbert.. is ze te weinig aan het eten.

Ik zal nog meer blijven stimuleren om te eten.. dwangvoeren is wel het laatste wat ik wil doen. Heb al een beetwond van vanmorgen, bij het geven van de medicatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach semmekwe kom opje kunt het

Hoe doet ze het nou simone?

En ho gaat het met jou? Is de wasmachine al gemaakt ? En iets van school gehoord?

Ze heeft net wat gegeten.. een beetje groente. Maar drinken wil nog niet zo. Ik heb het idee dat de pijnstilling bijna uitgewerkt is. Hoe lang zou carprofen werken op een FH? ze krijgt 3 ml en ze weegt bijna 6 kilo...

Ze is zwaar gefrustreerd door de kap. Konden ze maar praten he.. dat zou het zoveel makkelijker maken..

De wasmachine is inmiddels gemaakt, en draait al weer op volle touren een nieuwe machine met handdoeken. Gaat rap met Sem ;)

Met mij gaat het wel. Ben momenteel heel onzeker over mijn toekomst. Ik heb contact gehad met een vertrouwenspersoon. Hij trok zich mijn verhaal erg aan en had niet het idee dat ik een azijnpisser ben die ergens vanaf probeert te komen. Gelukkig maar.. ben ik immers ook niet. Maar door een hele ongelukkige samenloop van verschillende omstandigheden is er geen goeie stage uit voortgekomen. En het zou eigenlijk van de zotte zijn als een welwillende student, mede door nalatigheid van meerdere partijen, een studie moet opgeven. Terwijl ik alle capaciteiten beschik om dit wel succesvol af te ronden.

Het is nu aan mij om met school te praten om te kijken waar de mogelijkheden liggen, zonder achterstand op te lopen.

Nu is het een kunst om de juiste persoon aan te spreken en niet tegen zere schenen aan te schoppen. Een goede voorbereiding is hier wel gewenst. Maar het afwachten en de onzekerheid zijn zo slopend dat ik al twee dagen het gevoel heb dat er een rots op mijn maag ligt... Mijn hele toekomst hangt nu af van de welwillendheid van een of twee personen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ugh dat is heftig zeg.. alles komt ook altijd tergelijk... :arf:

ik hoop dat er snel een oplossing komt wat betreft die stage... *knuf*

Wat pijnstilling betreft: mijn Zoë kreeg geloof ik altijd 0,4 ml 2x daags en die woog ongeveer 900 gram. Dus het zal wel 0,5 per kilo zijn en dan klopt die dosis wel.

Maar las pas in een andere draad dat Carprofen vaak iets minder sterk is dan Metacam, dus als je het gevoel hebt dat het niet genoeg werkt kun je misschien aan je DA vragen of je ook over kan/mag stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals je praat simone, je laatste 2 stukjes, echt als een verstandig en wijs persoon(haha bij deze een compliment van een 17jarige)

maar ik snap wel een beetje wat je bedoeld, heb namelijk wel eens ook voor moeilijke situaties gestaan, en ook veel negatieve dingen gehoord van buitenaf(niet perseee van school) maar vande ''helpende'' nouja dat moest het voorstellen omgeving,

ook iemand die mij moest helpen op school, die me alleenmaar de grond intrapte en jaar op jaar heeft gezegt dat ik het niet zou halen, was niet serieus en me adhd zou me niet helpen, zei de psycholoog ook, maar ik kan nu met opgeheven hoofd kijken ,want zonder 1x te blijven zitten heb ik vandaag op school getoast op mijn zelfbehaalde diploma, en daar heb ik hun niet voor nodig gehad, wat ik je wil zeggen, neem niet te veel aan van mensen, die er verstand van moeten hebben, want die zitten er vaak naast,

wat ik dan wel weer heel erg vind om te lezen, dat jij er zelf geen hand in hebt(wat ik in dit voorbeeld wel had) maar dat het om andere mensen gaat, zoals je zegt kiesje woorden en conlusies voorzichtig, want mensen zijn in deze tijd niet meer zo vergevingsgezind, jammer, dat mensen waar je eigenlijk niets mee te maken moet hebben, je leven zo een andere wending kunnen geven.

het positieve denken zal nu erg moeilijk zijn, maar in elke moeilijke tijd leer je iets over jezelf, en ik mag hopen dat het met je school, helemaaal goed komt, en dan dat het dit jaar goedkomt, niet over een oaar jaar, nee dit jaar,

en dat het afwachten zo slopend is, is te begrijpen, en dan ook nog dit erbij, simone het zit je niet mee, maar weet dat het je gegund is(en ik ken je nog niets eens, laat staan al die vrienden die je hier op het forum hebt verzameld) en dat we met je meeleven, en iedereen stil staat niet alleen bij sem, maar ook bij,

een grote virtuele knuffel voor jullie allebei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metacam werkt heir ook veel beter. Max kan hier met 1 keer per dag 2 ml carprofen (voor 3kg dus iets hoger dan zou moeten) net een dag af. Metacam red hij op de dosering voor 2kg kat eens in de 3 dagen. Je zou dat dus kunnen proberen. hier eet hij de metacam (en de glucosamine) met een paar lekkere (trovet of care+) brokjes. Dit wil zij misschien ook? het is ook echt maar een drupje per kg. het is dus echt veeeel minder dan de sloot die je met caprofen moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit heb ik een witlofblad zo snel verorbert zien worden als vanavond..

De perfecte manier om Sem bactrimel te geven, zonder een spuitje in haar mond te duwen. Ze smikkelde en smulde er van.. ik werd er zelf even blij van. Als dat morgen ook lukt met de carprofen dan ben ik al enorm geholpen en hoef ik haar alleen nog maar lastig te vallen met de wond schoonmaken.

Ik heb Fritz vanavond even naar binnen gehaald, om te kijken hoe het weerzien zou zijn. Het voelde erg gespannen en had lichtelijk het idee dat Sem Fritz in zijn kont aan het bijten was. Tuurlijk zat de kap ervoor en zag ik het niet goed. Het voelde niet erg goed helaas. Hij is weer snel naar buiten gegaan.

@ whoepsie ;) De volgende keer zal ik naar metaam vragen. Om maandag op een ander over te switchen zie ik niet zo zitten. Tenzij ik merk dat Sem echt geen baat heeft carprofen.

Momenteel ligt ze lang uit. We gaan zometeen weer lekker slapen. Sem op mijn kamer. Ben nog niet overtuigd genoeg dat ik haar alleen laat in de woonkamer.. en die nachtelijke knoevel minuutjes... ach die zijn er ook niet vaak ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even een paar dagen druk geweest en zie nu pas je topic. Wat een nare berichten. Arme Semmie en arme jij! Wel fijn om te lezen dat je meiske een beetje aan het opknappen is, maar het is niet te hopen dat je problemen met je studie krijgt.

Heel veel succes met alles en beterschapsknuffels voor Sem. Keep up the good work!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even een paar dagen druk geweest en zie nu pas je topic. Wat een nare berichten. Arme Semmie en arme jij! Wel fijn om te lezen dat je meiske een beetje aan het opknappen is, maar het is niet te hopen dat je problemen met je studie krijgt.

Heel veel succes met alles en beterschapsknuffels voor Sem. Keep up the good work!

Link naar reactie
Delen op andere sites

The semster wil niet echt eten... gister avond nog wel het een en ander naar binnen gewerkt. Maar dat was dan ook zo goed als het laatste. Een paar biksies en een beetje andijvie. Ik heb weer medicatie op de witlof gedaan, maar daar gaat ze nu ook niet aan. Waarschijnlijk omdat ik nu ook de pijnstilling erdoorheen heb gemengd.. en die smaakt toch niet zo lekker als de bactrimel...

Ik ga zo nieuwe witlof halen, dan probeer ik het opnieuw met alleen de antibiotica, en dan moet ik de pijnstilling toch maar met de spuit in haar bekje inbrengen..

Vanmiddag werken tot vanavond laat... daar zie ik enorm tegen op. Ik ben bang dat ze die 8 uur niet eet en niet drinkt. En de kap kan ik niet aflaten. En wat als ze die kap afdoet als ik er niet bij ben.. dan zijn we helemaal terug bij af.

Mijn mams is ook werken straks dus ook zij kan geen kijkje komen nemen... potjandrie.. niet leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat het steeds op & af gaat, net zo'n jojo....

Lastig dat je vanmiddag moet gaan werken. Kun je ze anders niet meenemen in een grote reisbox?

Dan kun je haar daar beter in de gaten houden.

Ik geef hier medicatie sowieso altijd vanuit de spuitjes.

Op deze manier weet ik zeker dat ze de juiste hoeveelheid binnenkrijgen, voor mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ik Sem mee kan nemen naar het Tankstation. Dat brengt zoveel stress met zich mee, al die mensen. En het is zo druk daar. Ik ben continue met geld bezig en heb geen fatsoenlijke gelegenheid om mijn handen goed te wassen en ontsmetten. Dus dan loop ik het risico dat ik Sem daar een lekkere infectie aan haar wond geef..

De hele inhoud van de spuit is gister meteen in haar mond gegaan via de witlofblaadjes. Ik krijg haar op geen enkele manier rustig om drie keer achter elkaar een spuit in haar bekje te duwen. Ik ben alleen, er is niemand die me kan helpen met Sem vast houden.

En nu zo ook nog zo weinig eet ben ik bang dat ik ook nog moet dwangvoeren. De stress daarvan alleen al kan niet goed voor haar zijn..

Zit echt even met mijn handen in het haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdikkie Simone, ik had graag betere berichten geleezen. Ik kan je helaas vandaag door verplichtingen niet komen helpen. damned.Hoe laat moet je beginnen? Ken je konijnenmensen bij je in de buurt die miss tijdens je werk voor semmeke kunnen zorgen.

pffff. wat een k*tsituatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .