Ga naar inhoud

Sem heeft de anus door middengebeten


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze is niet suf. Ze hupst lekker rond en eet goed. Plast en poept ook nog steeds goed.

Maar ik betrap haar er toch weer op dat ze aan de wond zit, en ik geloof dat ze er een hechting uitgetrokken heeft..

Heb geprobeerd even te kijken, maar het lukt niet echt. Sem is nu boos..

Ik probeer haar zo goed mogelijk in de gaten te houden. Maar voor vannacht vrees ik dat ze er toch aangaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmmm ja wat kun je er aan doen dat ze er neit aan zit. Een romper met keutelreservoir? :lol: iets anders zou ik ook niet weten. Maar je een gat voor de keutels kan ze er alsnog bij. Maar hadden ze nog een mogelijke oorzaak kunnen vinden?

En is het keutelen ook wel een teken dat de reconstuctie is gelukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat ze weer een beetje aan het bloeden is. Hier en daar wat bloedvlekjes..

De oorzaak weet ik niet.. vrees ook dat ik daar niet achter zal komen. Ik heb Fritzie nu even binnen gelaten, maar merk niet echt iets van een interactie tussen de twee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjuzzes Simone wat een verhaal. Ik las het vanmiddag op facebook maar kon toen niet op BB kijken, lees het nu pas allemaal.

In ieder geval heel super dat de ingreep goed gegaan is. Nu het vervolg natuurlijk. Vaatjes in en rondom de anus bloeden makkelijk, misschien zit ze inderdaad aan die hechtingen of bloedt de operatiewond wat na. Hou het goed in de gaten (wat je uiteraard ook doet, zonder twijfel) en veel beterschap!

Weet je waar ik aan dacht? Misschien gaat dat wat ver, maar konijnen kunnen hun darmpjes toch ook naar buiten persen (prolaps), heeft ze daar niet aan liggen bijten enz.? Of is het echt van een gevecht geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je haar niet een kapje omdoen zodat ze niet aan de wond kan? Mijn rammetje heeft dit ook gehad na de castratie aangezien hij absoluut niet van de wond kon afblijven. Het ziet er wel heel zielig uit met zo'n kapje, maar als je daarmee de kans op een bloeding kan voorkomen ... mijn konijn kon er overigens gewoon mee eten enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjuzzes Simone wat een verhaal. Ik las het vanmiddag op facebook maar kon toen niet op BB kijken, lees het nu pas allemaal.

In ieder geval heel super dat de ingreep goed gegaan is. Nu het vervolg natuurlijk. Vaatjes in en rondom de anus bloeden makkelijk, misschien zit ze inderdaad aan die hechtingen of bloedt de operatiewond wat na. Hou het goed in de gaten (wat je uiteraard ook doet, zonder twijfel) en veel beterschap!

Weet je waar ik aan dacht? Misschien gaat dat wat ver, maar konijnen kunnen hun darmpjes toch ook naar buiten persen (prolaps), heeft ze daar niet aan liggen bijten enz.? Of is het echt van een gevecht geweest?

Ik durf niet te zeggen of het van een gevecht is geweest. Van de ene kant twijfel ik aan Fritz. Sem rijdt veel op hem.. Maar aan de andere kant, was er een zwelling te zien. Dus misschien was er wel iets wat haar irriteerde, waardoor ze zichzelf gebeten heeft.

Ze is nu een beetje knorrig omdat ik haar achter de 'vot' aan zit als ze weer richting wondt gaat met haar koppie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je haar niet een kapje omdoen zodat ze niet aan de wond kan? Mijn rammetje heeft dit ook gehad na de castratie aangezien hij absoluut niet van de wond kon afblijven. Het ziet er wel heel zielig uit met zo'n kapje, maar als je daarmee de kans op een bloeding kan voorkomen ... mijn konijn kon er overigens gewoon mee eten enz.

Ik heb helaas geen kapje in de buurt.. Ik kan morgen vroeg wel eventueel bij de DA naar een kapje vragen..

Zien we ook meteen of ze daadwerkelijk aan de wond zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... achteraf gezien had je gelijk een pak mee kunnen nemen vanmiddag. maar ja dat is achteraf..... misschien dat er een DA bij je in de buurt dienst heeft of nog open is war je er 1 kunt halen? en anders....... iets zelf fabriceren? zou niet weten wat eigenlijk..... pfff waarom zit die wond ook daar:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zal je geschrokken zijn!! Hopelijk geneest ze snel en kan ze haar anus nog gewoon gebruiken zonder al te veel klachten. Ik zal voor je duimen!!

Als ik eerlijk ben, verdenk ik de partner van je konijn, en wel om het volgende:

Vroeger, heeft het konijn van mijn zus op mijn konijn gezeten. Verkeerd om dus.. op de kop. Mijn konijn was dat op een gegeven moment beu en heeft gebeten. Precies in het geslachtsdeel. Van schrik is het konijn van m'n zus weggesprongen en daardoor is er een gat van 2 cm ontstaan. De plasbuis lag helemaal los. Ik weet nog precies hoe die eruit zag. De dierenarts is een uur bezig geweest met puzzelen en heeft het weer een beetje in elkaar weten te zetten.

Enige wat ze eraan over heeft gehouden is dat het soms wat viezig werd daar beneden, maar ze liet het toe dat wij dat af en toe eens voor haar schoonmaakten. Uiteindelijk is ze ruim 10 geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nog eens 8!!!!!!

Mijn meisie toch :love:

hollyy shizoolie diethad ik even gemist, dat betekent dathet werkt!!! en dat is een goed teken, want zei de dokyter niet als ze niet meer kan keutelen dan..

maar sem kan keutelen:D

dat waren denk ik keutels die je graag wil inlijsten:rofl: maar even serieus dat is echt super, dat is wel een sprongetje/binkie waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hollyy shizoolie diethad ik even gemist, dat betekent dathet werkt!!! en dat is een goed teken, want zei de dokyter niet als ze niet meer kan keutelen dan..

maar sem kan keutelen:D

dat waren denk ik keutels die je graag wil inlijsten:rofl: maar even serieus dat is echt super, dat is wel een sprongetje/binkie waard!

Intussen ben ik al gestopt met tellen :):) Er liggen nu zooooooveeeeeel

Ik denk dat de DA morgen ook erg blij zal zijn met dit nieuws. Maar toch wil ik niet te vroeg juichen..

Dat de reconstructie geslaagd is, dat is denk ik wel duidelijk. Maar nu is het uitkijken voor infectie gevaar.

Er zit een behoorlijke zwelling. Deze moet niet te groot worden..

Maar voor vandaag doet ze het heel erg goed en ben ik trots hoe ze zich er doorheen slaat.

De pijnstilling werkt dan ook nog volop. Hopelijk is ze morgen vroeg ook zo fit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt misschien stom maar heeft fritz bloed in zijn haren bij zijn mond,

en zelf fabriceren, van keukenrollen en dan doormidden knippen wat plakken tadaaa...

succes simone en sem!!

er wordt met jullie meegeleefd!!

Fritz heeft geen enkel spoor van bloed op zijn gezichtje. Zijn lichte vacht had hem meteen verraden..

Maar toch.. de wond bloed niet meteen als een konijn gebeten wordt.

Ik heb nog contact gehad met de fokster van Sem. Zij geeft ook aan dat het vreemd is dat een ander konijn naar de anus bijt..

Toch denk ik steeds meer dat ze het zelf gedaan heeft.

Morgen maar eens aan de DA vragen of ze die foto nog gemaakt hebben en wat daar de uitslag van was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .