Ga naar inhoud

Sem heeft de anus door middengebeten


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had het topic gemist, maar arme Sem, gelukkig is het gehecht en knapt ze op.. wat een supergoed nieuws om te lezen!

Ik denk alleen absoluut niet dat Sem het zelf gedaan heeft... je gaf al aan dat ze regelmatig rijd en ik heb gezien wat het kan aanrichten als een konijn verkeerd om rijd en dat gebeurd nog wel is.. En de boosdoener zie ik ook vaak geen bloed bij dus dat is nog niet zo raar. Ik zou er zeker heel erg rekening mee houden dat het van het rijden komt, want dat geef ik eigenlijk de allergrootste kans. Een konijn zichzelf zomaar zo erg pijnigen geloof ik niet in.

Sterkte met Sem en doe haar maar een knuf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel iedereen. Jullie steun is een grote hulp!

Ik ga me klaar maken voor een lange nacht. Ik denk dat ik sem met kooi in mijn slaapkamer zet. Zo kan ik haar vannacht goed in de gaten houden. Ik vrees alleen dat ik haar vrij obsessieve gedrag met aan haar wond likken en aan de hechtingen trekken niet kan tegen houden. Haar keutels komen nog steeds, maar ze lekker vast te hangen waardoor ze er aan moet trekken. Hierbij heeft ze net een hechting uitgetrokken.

Ook worden de keutels steeds zachter maar wel nog even groot. Geen BD keutels overigens..

En ik kwam een keutel tegen met een bebloed stukje huid/wond op zat..

pff afwachten tot morgen vroeg maar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een kapje is niet over bodig, ik begrijp dat dit een franse dame is?

Ik heb in het verleden ook wel gezien dat een fransoos een van zijn eigen oren aan vrat...deze was 2/3 weg gevreten.

En wie weet als er wat darm, of een aanbei uit kwam zou ze het wel zelf gedaan kunnen hebben.

Uitsluiten kun je het niet helemaal.

sterkte de komende dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fritz heeft geen enkel spoor van bloed op zijn gezichtje. Zijn lichte vacht had hem meteen verraden..

Maar toch.. de wond bloed niet meteen als een konijn gebeten wordt.

..of als een konijn bijt. Dat is ook mijn (ondertussen behoorlijke) ervaring met de beten van Lizzie. Ik bloed soms zo erg van een beet van haar dat ik achteraf de keukenvloer moet schoonmaken, maar toch duurt het vaak een paar seconden (tot zelfs wel eens een paar minuten) voordat zo'n beet gaat bloeden. Het is net alsof je vlees zo geschrokken is van de beet dat het even duurt voordat het reageert. Dus als Fritz het al geweest is, dan zul je dat daar inderdaad niet aan kunnen zien..

Ik hoop dat Sem er weer bovenop komt! Ik duim nog steeds voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zoals verwacht een helse nacht. Sem ligt naast mij op de grond. Bij iedere beweging ben ik wakker en let ik er op dat ze niet aan de wond zit te trekken. Ik merk dat ze behoorlijk gefrustreerd is. Nu weet ik waarom. Ze heeft sinds vannacht niet meer gekeuteld. Ze voelt zich niet lekker. Ik ga niet wachten tot 11 uur morgen vroeg, maar zorg dat ik half 9 meteen aan de deur sta.

Die kap gaat er zeker komen, voor haar eigen bestwil.

Ik zie haar uit al haar kracht trekken aan de wond. Alsof de keutels vast hangen en ze die eruit wil trekken...

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nee toch Simone. Ik lees al sinds gisteren mee, maar ik wist even niet zo goed wat ik moest zeggen.

Kom op Semmie, doe je baasje en ons een plezier en blijf nou van die hechtingen af! Heel veel sterkte, succes en een dikke knuffel voor jullie allebei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sem, wees nou eens een keertje niet zo eigenwijs. Het is voor je eigen bestwil meid.

Ik weet dat we vaak zeggen, eigenwijs is ook wijs, maar in dit geval niet dame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn weer terug van de DA. Ze heeft net nog even flink aan de wond gezeten waardoor deze weer begon te bloeden. Ze hebben het schoongemaakt en een zalf erover heen gedaan.Dit moet ik thuis ook doen. Met afgekookt water de wond schoon maken en daarna de zalf. Ze heeft nog een spuit voor de pijn gekregen en een antibiotica spuit. Zelf heb ik carprofen en bactrimel meegekregen. De zalf is cavasan.

Sem heeft nu een kraagje om, ze mag absoluut niet bij de wond komen en de wond moet ook droog blijven. Ze plast erg veel, en het wordt moeilijk om dat goed droog te houden.

Ze is heel boos nu, met haar kapje om. Het ziet ook best erg uit... Ze kan er niet goed mee eten, maar de DA had niks anders. Tegenover de DA ligt een dierenwinkel die van die opblaasbare kraagjes heeft. Met een soort van leren huls eromheen. Dat zou nog een optie zijn, maar die alleen al zijn 30 euro. En na de rekening van vandaag en gister.. :(

Daar wacht ik dus nog even mee tot ik merk dat dit kapje echt niet werkt..

En als klap op de vuurpijl.. krijg ik gister te horen dat ik een half jaar studie vertraging heb gekregen doordat ik mijn stage opnieuw moet doen. Heel lang verhaal, maar dit is het laatste wat ik kon gebruiken. Om maar te zwijgen van de wasmachine die ook nog eens kapot is.. * zoekt afreageerpunt * :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

*roosvicee en een knuffel voor mijn lieve lieve zuus*

Lieffie, je weet me te vinden als er iets is he? Ik ben geen beller zoals je weet, maar in speciale gevallen maak ik graag een uitzondering.

Sterkte meid.

even off-topic: Ik heb tot het eind van het jaar 2 wasmachines staan, dus je zou er altijd 1 kunnen lenen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoop pech in 1 keer meis...

Zo'n kraag zal Sem echt niet leuk vinden, maar dit is ook even voor haar eigen bestwil.

At ze (voor de kraag) wel haar BDK nog op?

Nu met de kraag om zal dit niet meer lukken, dus dit moet je even in de gaten houden & zonodig bijvoeren hiermee.

De kosten van een DA-bezoek zijn nooit leuk achteraf & al helemaal als er ook nog eens andere onverwachte kosten ineens bijkomen.

Je hebt het echt even niet meezitten...hopelijk knapt Sem wel snel weer op.

Heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx zuus!!! Maandag komt de monteur al en mams helpt me deze week eventjes erdoorheen..

Gelukkig niet alleen maar ellende.. maar wel heel lief aangeboden :love:

Jose, de BDK at ze voorheen altijd netjes op. Het zal nu voor een paar daagjes niet gaan, maar met of zonder kap zou dat voorlopig niet gaan.. tot de wond helemaal genezen is.. eerder mag ze er niet bij in de buurt komen.

Ik zorg dat ze genoeg drinken en eten binnen krijgt. Het enige wat mij momenteel zorgen baart is dat ze nog steeds niet gekeuteld heeft. De pijnstilling lijkt aardig te werken, ze ligt weer languit en relaxed.. dus ik hoop zometeen weer de eerste bollen te zien rollen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jose, de BDK at ze voorheen altijd netjes op. Het zal nu voor een paar daagjes niet gaan, maar met of zonder kap zou dat voorlopig niet gaan.. tot de wond helemaal genezen is.. eerder mag ze er niet bij in de buurt komen.

Ik zorg dat ze genoeg drinken en eten binnen krijgt. Het enige wat mij momenteel zorgen baart is dat ze nog steeds niet gekeuteld heeft. De pijnstilling lijkt aardig te werken, ze ligt weer languit en relaxed.. dus ik hoop zometeen weer de eerste bollen te zien rollen...

Dan zou je het ook kunnen dwangvoeren d.m.v. een spuitje. (dit bedoelde ik met "bijvoeren" ;))

Zeer waarschijnlijk blijven deze strax allemaal aan de kap plakken, waar je deze dan zo vanaf kunt vissen.

*Pumbaa* had ook een tijdje een kap nodig gehad, waarvan ik dit weet.

Maar eerst moet Sem weer gaan keutelen.

Het scheelt al dat de pijnstilling werkt, alleen nu de keutels nog idd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je het ook kunnen dwangvoeren d.m.v. een spuitje. (dit bedoelde ik met "bijvoeren" ;))

Zeer waarschijnlijk blijven deze strax allemaal aan de kap plakken, waar je deze dan zo vanaf kunt vissen.

*Pumbaa* had ook een tijdje een kap nodig gehad, waarvan ik dit weet.

Maar eerst moet Sem weer gaan keutelen.

Het scheelt al dat de pijnstilling werkt, alleen nu de keutels nog idd!

Ah zoo.. nee deze kap kan met geen mogelijkheid bij haar anus komen. Hij is vrij groot. Zal zo een foto maken.Het heeft wel iets aandoenlijks dat kupke van haar in zo'n mooie blauwe kap :$

Maar idd.. eerst moet ze gaan keutelen.. doet ze dit niet, dan moet ik weer naar de DA om daar een middel tegen te halen.

Maandag morgen mogen we weer op controle komen en als er morgen iets is mogen we ook gewoon langs komen.

De DA kwam al meteen naar me toe met grote ogen, adem ingehouden en vragend; heeft ze gekeuteld?

Trots kon ik vertellen dat het een keutelfestijn was.. Ze was zelf ook nog aan het piekeren geweest wat of wie de beet heeft veroorzaakt.. Ze zag wel gister nog een korstje op de kin van Sem zitten. Dat kan ze nooit zelf gedaan hebben.. Dus ik vermoed Fritz.. en dan vermoed ik toch ook weer dat Fritz dit gedaan heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simoon.... knuffel jij jouw laptop even, doe ik de mijne.... Waarom wonen we verdorie ook zover van elkaar vandaan?! Het komt allemaal goed!

Dankje! Ik hou hem nu vast...

Het komt allemaal goed, daar gaan we ook vanuit. De wasmachine wordt maandag gefixed, sem wordt met de dag een stukje opgelapt en school, daar wacht ik nog even op tot ik eindelijk reactie krijg, en anders ga ik maandag een stapje verder.. en ook dan, ben ik weer een stapje dichtbij.. Alles heeft alleen maar wat tijd nodig... en Sem daarnaast ook nog wat extra liefde en groente :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .