Ga naar inhoud

Sem heeft de anus door middengebeten


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is voor mij nu ook een hele grote vraag.. Ga ik het proberen als Sem beter is en neem ik het risico dat het weer gebeurd. Er van uitgaande dat Fritz het gedaan heeft. Stel Fritz heeft het niet gedaan, maar ik durf het risico niet te nemen... wat moet ik dan met Fritz? Sem castreren is momenteel helemaal geen optie. Stel ze heeft het wel zelf gedaan, dan zal een castratie er niks tegen doen. Maar als het voorkomt dat Sem op Fritz rijdt.. en Fritz zou het wel gedaan hebben..

Pfff te veel 'wat als' scenario's.... Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Eerst maar eens hier van herstellen, als ze het zelf doet ga je hier vast terwijl ze alleen zit achter komen.( in de observatie)

Het was mij dus al wel reeds eerder bekend dat kunnen zich zelf kunnen verminken.

Een soort tik waar je erg slecht van af komt. ( zoals het konijn die de oren aan vrat) hebben ze uiteindelijk opgelost door zijn tanden te verwijderen.....( je kunt hier bij denken aan fantoom pijn) http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantoompijn alleen zit het lede maat er nog.

Idem een konijn die steeds mensen aan viel, hadden ze de tanden verwijderd maar het gedrag dat toe happen bleef.

Richte alleen nu geen schade meer aan bij mensen en zich zelf.

Aan de andere kant als inderdaad een konijn verkeerd op de partner zit kan de partner met een ferme hap ook een hoop schade aan richten.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

achos... Semmeke toch.... Ze is echt wel heel aandoenlijk zo met die oren in die kap :love: Reden blijft minder leuk... Wat je kunt doen..... tja... moeilijk. al kun je nu nog weinig doen tot ze hersteld is, nadenken kan altijd. Castrastie zou ik persoonlijk proberen, maar ik heb daar dezelfde mening over als Iris. en het is ook zo: als je het niet probeert zul je niet weten of het werkt. En of je haar nog een keer zou moeten koppelen... het hoeft geen tweede keer te gebeuren natuurlijk, maar het kan. Maar kan dit met elk ander konijn ook niet? Het is een erg lastige keuze. succes baasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wil ik castratie niet eens overwegen. Zeker niet net nu dit gebeurd is. En het rijden verdwijnt niet met zekerheid. Daarbij, een ingreep voor een 6kilo konijn.. is een behoorlijk prijzige ingreep en toch wel risicovol..

Ach das eigenlijk weer een heel andere discussie. Voor nu moet semmeke beter worden zonder infecties.

Ze wilde net haar BDK opeten die ze op de grond had gelegd, maar deze bleven aan de rand van de kap hangen. Ik heb gedaan wat Jose als tip gaf.. het haar voeren. En ze at ze nog op ook. Oke, niet smakelijk, maar wel effectief :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach daar gaat het om toch? Ben ik ff blij dat ik een huisdier van jou op afstand ben!! straks ga je mij ook nog BDK voeren :beurk:

Nou wups, aangezien je geen kap om hebt, kan je ze prima zelf eten.

Zuus, wat fijn dat het zo werkt. Misschien niet heel smakelijk, maar dat moet dan maar even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wilde net haar BDK opeten die ze op de grond had gelegd, maar deze bleven aan de rand van de kap hangen. Ik heb gedaan wat Jose als tip gaf.. het haar voeren. En ze at ze nog op ook. Oke, niet smakelijk, maar wel effectief :)

Fijn dat het werkt :)

Het klinkt echt heel smerig, maar voor het konijn is het supergezond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wups, aangezien je geen kap om hebt, kan je ze prima zelf eten.

Zuus, wat fijn dat het zo werkt. Misschien niet heel smakelijk, maar dat moet dan maar even.

ja voor je het weet zit ik hier straks ook nog met mn lampenkap om mn nek.... dat wordt wel wat zwaar met die glazen lampenkappen hier in huis........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe gaat het nog steeds goed met semmeke! Ze eet veel andijvie. Biks niet zo zeer. En drinken met een kap op.. tja.. daar help ik haar maar wat bij. Hooi gaat er ook goed in. Ze is nog steeds in gevecht met haar kap.. maar ook dat kan ik begrijpen. De keutels zijn allemaal erg diarree achtig.. kleinere zeer kleffe donkere bollekes. Afwisselend met wat normale donkere bollekes.

Ik denk dat de pijnstilling tegen de avond uitgewerkt zal zijn.. dan geef ik haar haar eerste dosis carprofen.

Vanmiddag hebben we samen een uurtje geslapen. Sem was zo moe dat ze tijdens het hooi eten vergat te eten en weg doezelde..

Dat had een hoogschattigheidsgehalte :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft net en een flink glas water leeg getrokken en een hand vol andijvie weggewerkt. En als toetje.. een paar zonnebloem pitjes..

Ik zal haar zo meteen de eerste pijnstilling hier geven.. ben wel benieuwd hoe dat gaat.

Ze worstelt nog steeds met haar kap.. arm schaapje..

Inmiddels veel flinke volle harde keutels gezien.. alleen met plassen heeft ze moeite.. alsof ze moet persen en dan schiet het eruit..

Is dit normaal en zie ik dat nu pas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.. daar had ik even geen rekening me gehouden, de zwelling.

Ik heb haar vanavond Carprofen gegeven. Dat ging niet zo gemakkelijk, maar het is gelukt. Morgen vroeg weer en dan krijgt ze ook de antibiotica erbij. Daarbij ook nog de wond schoonmaken en inzalven. Het zijn de minder leuke momenten, maar het is voor haar eigen bestwil. Al ben ik bang dat ik haar pijn doe, of dat ze zichzelf pijn doet. Een extra paar handen zijn in deze gevallen wel fijn.

We zien wel hoe het gaat, anders moet ik iets improviseren.

We zijn nu klaar voor de nacht. Ik leg haar weer in de kooi en op mijn kamer. Dan kan ik haar gedurende de nacht nog extra water geven. De drinkfles zelf raakt ze niet aan, maar uit een glas drinkt ze het wel.

Fingers crossed voor vanavond. Droge handoek ligt paraat, voorals ze die van nu onder geplast heeft. Evenals de zak hooi en biksies met zonnebloem pitjes. Als ze dan een beetje smult, komen we beide de nacht wel goed door.

Het kapje blijft om, daar hoef ik me niet meer druk om te maken gelukkig.

nighty night

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plassen vergelijk ik nu ff met een vrouw die net bevallen is en flink veel hechtingen heeft van onderen....

Dan is plassen a pijnlijk, het schrijnt en b soms lijkt het alsof je een btje mee moet persen om te kunnen plassen! wat vrouwen dan doen is geen optie voor Sem; onder de douche plassen of een kannetje water mee naar de wc....

Kortom zwaar *** voor Sem, hopen dat de pijnstillers werken zodat het verlicht wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .