Ga naar inhoud

Sem heeft de anus door middengebeten


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Wat irritant inderdaad. Kun je er niet voor zorgen dat ze niet meer op de bank komt? Dan kan ze gewoon op een kleedje op de vloer ofzo blijven? Bij mij mogen ze bijna nooit op de bank, zeker niet nu we net een nieuwe hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een zindelijkheidstraining zal hier geen zin hebben. En het beestje een week lang in haar hok opsluiten al helemaal niet.

Sem is ziek, is aan het herstellen van een flinke wond en operatie. Ze zit 's nachts in haar hok en overdag krijgt ze zoveel mogelijk beweging. Het is een FH in een één meter kooi. Daar sluit ik haar niet in op.

Daarnaast plast Sem niet in het hok. Dus de kans dat ze haar blaas laat knappen doordat ze het bewust ophoud... neem ik liever niet..

Sem zit normaal buiten op het balkon met haar menneke. Maar ze mag nog niet naar buiten in verband met vliegen en haar nog herstellende wond. En de bank is het gene wat de afscheiding verzorgt tussen haar en mijn andere koppel wat binnen zit. Ik moet al continue op de bank zitten, wil ik Sem de hele dag in de gaten houden. Geen toilet bezoek, niet naar de keuken, niet naar de laptop, geen deur open maken.. want dan zit semmeke op de bank. En voor je terug bent is de daad al gedaan.. Dus nee.. ook dat is geen optie. Een kleedje op de vloer heeft ze. Daar doet ze niks mee.

Het beestje is ook gefrustreerd. Al bijna 2 weken een kap om, niet kunnen wassen, alleen in een hokje, en dan ook nog een lastig baasje wat haar continue van de bank afhaalt... Er is even niks aan te doen... maar dat neemt niet weg dat ik er echt even doorheen zit. Niet alleen de Sem-situatie.. maar gewoon het totaal plaatje bij elkaar.

Gewoon even pfffffff zucht.. zou graag voor haar en voor mij willen zien dat ze snel weer naar buiten kan. Maar dat duurt nog tot 9 juli..

Tot die tijd moeten we beide even doorbijten..

aangepast door Sherrifke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaw, meid, ik kan het me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. *dikke knuffel*

Waar plast Sem in als ze buiten zit? Want ze plast wel opzettelijk toch? Ik bedoel: ze is niet incontinent van de wonden? Misschien kun je een toiletje op de bank zetten en kijken of ze er voor kiest om daar in te plassen?

Tis jammer dat je niet in de buurt woont, anders had je vanmiddag al een douchegordijn bij me op kunnen halen (ik heb er ook een over een stoel, maar daar zit Lizzie bijna nooit).

Heel veel sterkte ermee in ieder geval xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukkig geen gevalletje incontinentie.. Buiten plast ze alleen in haar hok. Je ziet haar de plek uitzoeken om te plassen.

Daarmee heb ik nog meer plasjes op de bank kunnen voorkomen.

Het was anders als ze tijdens het lopen een plasje verloor. Maar ze gaat er nu echt voor zitten en je ziet haar duwen..

Toiletjes zijn hier bijna allemaal te klein voor die dikke billen van haar. En anders gooit ze het van de bank af.. vrees ik.

Maar wederom... niet geschoten is altijd mis. Ik ga het grootste toilet uit de rommelkamer vissen en op de bank plaatsen.

Nu zal ik haar wel eerst een paar keer op het toiletje moeten zetten wil ze het door hebben.. maar het is het proberen waard..

Aftellen.. nog 11 daagjes en dan gat ze naar buiten, naar Sef en Gertie om weer gekoppeld te worden met haar menneke..

Ik merk bij elke aanraking dat ik heb met Sem, ze meteen stopt met wat ze doet en er voor gaat liggen. Ze mist veel aandacht een het fysieke contact. Ik hoop maar dat ze straks niet fritz flink verast met haar enthousiasme..

Gister had ik Fritz bij me gepakt en merkte een enorme agressieve reactie wanneer ik bij zijn kopje/hals in de buurt kwam..

Zat me daar toch een enorme knoepert van een klit. Ik vermoed dat hij daar best veel pijn van heeft gehad.

Nu is het me gelukt om met 1 hand aan de schaar, de andere hand de voor pootjes vast houden en Fritz op zijn rug op mijn schoot deze klit helemaal weg te snoeien. Hij heeft zich heel goed en groot gehouden. Tuurlijk meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid om hem weer een nieuwe coupe aan te meten. Met dit warme weer gaat hij weer met een lekker kort jasje door het leven.

Nu kan ik het niet laten en denken of die klit misschien ook mee heeft gespeeld in het voorval tussen Fritz en Sem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... Ralph deed dat vroeger ook. Na enkele keren ons goed kwaad maken, komt hij nu gewoon niet meer in de zetels, zelfs niet als we de ganse dag weg zijn.

Maar als dat de scheiding is tussen Sem en het andere duo, tja, dan is het misschien ook wat territorium-afbakenen? Plastic zeil over de bank dan maar, zolang Sem niet buiten kan?

Arme meid, 't is voor haar ook zwaar moet je maar denken (lost uiteraard de stank op de zetel helemaal niet op hè...)

Ralph heeft geen hok, alleen een plasbak. Eigenlijk een afwastijl vol aubiose en hooi (meteen ook zijn hooibak, meneer eet niet uit een ruif en voerbakken vol hooi blijven niet lang vol hooi in ruil voor een keukenvloer vol hooi). Misschien een afwastijltje proberen bovenop het zeil?

Konijnen plassen liever op de meest absorberende plaats dan op een plek die hun natte billen bezorgd (en FH zijn toch bijzonder propere beestjes, over 't algemeen, als meneer zijn poten nog maar in de buurt van iets nat gekomen zijn krijgen ze een bijzonder uitgebreid bad en na een ongelukje als de bak per ongeluk onbereikbaar is komt hij het als het ware zeggen, zodat we het kunnen opkuisen).

En sowieso: je er aan optrekken dat dit zelfs een beter alternatief is dan arme Sem die bij een minder liefhebbend baasje er niet meer was geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach baasje toch... ik ben bang dat ik mijn breekmomentje naar jou heb verplaatst..... ik had em zaterdag avond.... Max die nog net niet over mn hand heen pieste terwijl ik zijn andere plas nog aan het opruimen ben in combinatie met vermoeidheid gaf hier ook een hele dikke huilbui. ook ik zat er helemaal doorheen. Ik snap hoe je je voelt. Je wordt boos op je beestje, maar je wilt helemaal niet boos worden, want ze kunnen er niks aan doen, al lijken ze het er om te doen....

Over dat bank plassen. Als de bank de afscheiding vormt naar de andere konijnen, zal ze misschien haar geur proberen af te zetten? het ruikt naar die vervelende andere konijnen en dat mag niet. Alles moet het Sem-aroma bevatten, dus open die sluis! :he:

In dat geval kun je toilletjes neerzetten wat je wil, maar zolang je je hele bank niet inbouwt als toillet zal het neit werken. Dan is het enige wat erop zit je bank beschermen.... Voor de plasvlekken op de bank zou je misschien de vlekken spray van beau beau kunnen proberen. deze is speciaal voor urine vlekken.

succes meid. 9 juli komt al aardig dichtbij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb ik toch een lief huisdier! ;)

Het is inderdaad wat je zegt.. Je wilt helemaal niet boos worden, zij er ook niks aan kan doen.

Het sem-aroma zit er flink in tegenwoordig. Vanavond rook ik het al toen ik de flat inkwam. Dacht dat ze misschien toch in de bak geplast had.. maar helaas het is de bank.

Waar krijg ik trouwens die beau beau spray? Heb nu alleen vanisch staan.. ruikt ook wel oke.. maar helpt niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine update.. Sem zit nog steeds binnen en heeft de kap ook nog steeds om. Ze is zo'n ongelofelijk knuffel dier geworden. Mooie momenten heeft ze me gegeven. Maar volgende week moet ze er toch aan geloven. Dan gaat ze weer naar buiten met Fritz. Zaterdag breng ik ze naar Sef. Voor de koppelpoging. Ben wel benieuwd. Fritz' viel Sem aan deze week toen Sem op 'zijn' terrein kwam buiten.. Logisch ook wel..

Maar ze doet het nog steeds erg goed, plassen op de bank is er bijna uit.. Alleen gister een klein plasje wat een gele laag achter liet.. Ach ja..

Het is het einde van de wereld niet.. En nog altijd beter dan een slang in je hooi vinden ;);) :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er een slang in het hooi gevonden? :gasp:

Fijn dat Sem zich toch steeds meer op haar gemak voelt zo :)

Scheelt toch weer wat stress.

Ik ben benieuwd hoe ze zich strax zich bij Sef gedragen.

Het is daar voor beide neutraal terrein, wat alleen maar handig is.

& sowieso zal dat vast&zeker helemaal goedkomen bij onze koppelmaster :intello:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We zijn weer een paar weekjes verder.. net terug van vakantie en gister avond mijn nijnsels weer opgehaald :love:

Heerlijk om ze weer om me heen te hebben. Sem heeft de kap af en de wond ziet er prima mooi uit. Af en toe, heb ik begrepen, heeft Sem een gelig laagje pus er nog om heen zitten, maar de huid is roze en de wond niet ontstoken. Misschien dat het de slijmkliertjes zijn die nu bloot liggen?

Helaas is de koppeling Sem en Fritz niet gelukt. Sem heeft zich als een ware rebel opgesteld en Fritz, maar ook de andere konijnen van Sef, het leven een beetje zuur gemaakt. Gevolg is nu dat Sem lekker buiten het balkon heeft en Fritz voor de komende 4 weekjes binnen komt te zitten, bij mij. Ik wil ze wel graag hier koppelen, maar ik heb de tijd er vanaf komende zaterdag totaal niet meer voor om ze in de gaten te houden. Dus dan hou ik ze voor nu even gescheiden. Ik ben heel hard aan het denken om Sem eind augustus misschien toch te laten castreren. Dan heb ik twee weekjes vrij en alle tijd om haar te verzorgen en daarna te koppelen..

Moeilijk... ik zal de avonden hier gebruiken om Sem en Fritz binnen samen te laten, om te observeren. Misschien dat al die andere mooie dames en heren Sem een beetje territoriaal hebben gemaakt, waardoor ze zich ook zo op Fritz heeft afgereageerd...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic mag overigens gesloten worden. De wond van Sem is goed geheeld. Het koppelen en de mogelijke castratie, zullen wanneer nodig een eigen topic krijgen.

Bedankt iedereen voor het meedenken, het meeleven en het vele steunen. Het heeft mij erg geholpen.

:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .