Ga naar inhoud

Muis plukt borst kaal!!!


Rian

Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, heb geen fototoestel.

Hoe bedoel je, door haar hokgenootje? Dat ze wondjes door hem krijgt?

Als ik de oorzaak wist van die plekjes waar ze gaat zitten likken, kon ik er wat aan doen! Dat is het hem nou juist.

Een van haar voorpootjes heeft ze nu ontdekt. De vacht wordt er uitgeplukt.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je hen niet eens een paar dagen scheiden ?

Heb je al uitslag gehad van dat schimmel onderzoek ?

En ik zou toch zo snel mogelijk kijken of je niet zal laten onderzoeken op bacteriën..

Voor je daar ook weer uitsluitsel over hebt, ben je toch weer een paar dagen verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schimmelonderzoek was negatief. En de AB die ze krijgt zou een eventuele bacterie toch doden...denk ik dan. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat dit niet het werk van Poo is.

Ik heb nog geen ivermectine toegediend op allebei. Vind het wat riskant omdat zij die wondjes heeft, om de een of andere reden ben ik bang dat ik haar pijn zal doen of dat ze teveel rommel binnenkrijgt, ze is nu toch al een wandelende AB-fles.

Ik ga morgen de DA toch maar weer eens bellen.

Zouden jullie in mijn geval de Stronghold toch geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he...dat dacht ik dus ook. De wondjes zitten niet in haar nek, maar toch. Ik vind het geen fijn idee.

Onze topics zijn echt twee van die HUGE topics met tig bladzijden...pfff....wanneer zou het eens mee gaan zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he...dat dacht ik dus ook. De wondjes zitten niet in haar nek, maar toch. Ik vind het geen fijn idee.

Onze topics zijn echt twee van die HUGE topics met tig bladzijden...pfff....wanneer zou het eens mee gaan zitten?

Ik denk als pasen en pinksteren op 1 dag vallen....zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net gebeld met de DA over de Stronghold, kreeg de assistente aan de lijn.

Zij geeft aan dat ik de pipet boven Muis' kont moet doen, halverwege de rug. Zo zit het niet te dicht bij de wondjes op haar borst. Heb aangegeven dat ze die open plek op haar poot nog heeft, maar dat kon geen kwaad als ik het op de rug zou geven.

Mja, ben niet helemaal tevreden met dit antwoord. Zouden jullie het doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja okay dat dacht ik al..

Ik weet het ook niet.. Hoe groot is de kans dat ze die inderdaad heeft en dat ze met stronghold van het gezeur af is, en hoe groot is de kans dat het alleen maar gaat irriteren..

Voor mijt heb je toch ook andere dingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de AB die ze krijgt zou een eventuele bacterie toch doden...denk ik dan.

Ik heb nog geen ivermectine toegediend op allebei. Vind het wat riskant omdat zij die wondjes heeft, om de een of andere reden ben ik bang dat ik haar pijn zal doen of dat ze teveel rommel binnenkrijgt, ze is nu toch al een wandelende AB-fles.

Zouden jullie in mijn geval de Stronghold toch geven?

Spreek je jezelf nu tegen of lijkt dat maar zo ?

Je wil alles uitproberen om Muis te helpen, maar ondertussen krauwt die vrolijk verder..

Je DENKT dat de AB een eventuele bacterie toch wel zou doden, DUS laat je het niet onderzoeken...

Je weet toch dat niet alle AB voor ALLE bacterien kan helpen ?

Injecties met Ivo. wil je niet omdat je bang bent haar pijn te doen of dat ze teveel rommel binnenkrijgt, maar ondertussen modder je wel aan met Stronghold terwijl je ook bang bent haar pijn te doen of dat het niet goed gaat.

Het komt allemaal wat onlogisch over...en begrijp heel goed dat je een beetje wanhopig raakt, maar probeer wel logisch en praktisch na te blijven denken.

Ik zou eerst eens beginnen met te laten onderzoeken of er sprake is van een bacterie en zo ja, welke.

Tegelijkertijd zou ik mijn eigenwijze brein temperen en eens kijken of het werkt om de wondjes in te smeren en/of af te dekken om zo Muis uit het knaagpatroon te halen.

Het mooie daarvan is dat het beide onschuldige zaken zijn die een konijn geen pijn doen en ook nog eens geen extra middelen geeft. DAT laatste is eigenlijk ook nog eens wat je zegt wat je wilt.

Kom op Rian, je kan het !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek mezelf onwijs tegen, je hebt helemaal gelijk. Wat ik wil, is haar zo min mogelijk stress bezorgen. Haar weer naar de DA brengen en haar wondjes laten afkrabben, dat vind ik echt heel zielig. Maar ik zal wel moeten.

Het stoort me mateloos dat ik niet weet wat er aan de hand is, en haar insmeren lukt me echt niet, serieus. Ze laat zich niet pakken, ik kan dat niet alleen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .