Ga naar inhoud

Vakantieplannen? Hoe regel jij de verzorging van je konijnen?  

18 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe regel jij de verzorging van je konijnen tijdens een vakantie?

• Iemand verzorgt ze aan huis
      10
    • Ze gaan naar een vakantieopvang
      4
    • Ze logeren bij een particuliere oppas
      0
    • Ze gaan mee op vakantie
      0
    • Ik ga niet op vakantie
      4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier worden de konijnen aan huis verzorgd door buren die ook goede konijnenervaring hebben of door mijn ouders. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Wij brachten ze eerst altijd naar de vakantieopvang, alleen is daar de laatste keer ons konijntje ziek geworden dus daarna besloten om ook voor langere periodes een oppas aan huis te regelen. Ben er achter gekomen dat dat wel heel veel stress voor ze scheelt, als ze gewoon lekker in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven. 

aangepast door MarieElsa
Geplaatst:

We gaan dit jaar niet op vakantie. 

Heel misschien lang weekeind hier in de omgeving en dan komen de buren naast ons eten geven. Maar dit jaar en nu met Leeuw blijft er altijd 1 thuis. 

Geplaatst: (aangepast)

Ik regel het of via me familie, of via konijnen pensioen. Maar ga dit jaar niet op vakantie, dus ze blijven lekker bij mij🥰.

En tijdens vakantie's , sowieso vaccineer ik mijn konijnen altijd standaard 1 x per jaar. En ik geef altijd eigen spullen (Huisje, knuffeltje, icepods, dekentjes etc) /voer mee  (Voer weeg ik al van te voren thuis af en doe ik in zakjes en in houdbaar bakje), en ik geef vaak snack zakje mee, zodat ze beetje verwend kunnen worden. Zodat het voor hun lekker vertrouwd en zoveel mogelijk hetzelfde blijft.  En ik geef vaak ook informatie blad mee voor zekerheid, hoe en wat en wie en wie is, zodat ze ook wel beetje de karakters en mijn konijnen begrijpen. Zo weet ik zeker dat er niks fout kan gaan. EN mocht dat toch gebeuren (Die kans is gelukkig klein, maar you never know) , mag de desbetreffende oppas op mijn kosten gewoon naar dierenarts gaan en bij toch tekorten aan voedsel, ook voedsel/benodigdheden halen op mijn kosten.  Dat geeft mij altijd een prettig idee 😛 dacht schrijf het even erbij, misschien breng ik sommige op ideetjes.  Want ben toch altijd bezorgt of en vind het moeilijk om ze achter te laten altijd.  

En achteraf blijkt altijd dat mijn zorgen onterecht waren hahaha,  gelukkig ook maar.🙈 alles voor mijn lieve bunnies

aangepast door Linda20
Geplaatst:
48 minuten geleden, Linda20 zei:

konijnen pensioen

Ik zie nu echt een club van bejaarde konijnen die aan het klaverjassen zijn voor me 😂, terwijl jij ergens op een zonnig strand ligt tijdens je vakantie. 

Hier is ai zo leuk voor, dit zie ik dus in mijn hoofd:

Maak een afbeelding van een groepje bejaarde konijnen die aan het klaverjassen zijn met klavertjes en worteltjes er omheen.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 4
Geplaatst:

Ik breng ze altijd naar een konijnenopvang. Toevallig heb ik ze gisteren weer opgehaald na zo'n twee weken vakantie. Wel erg jammer dat er bij mij in de buurt geen konijnenopvang zit (als in voor de vakantieperiode). Ik moet hier minimaal 30 à 40 minuten voor rijden. Blijft altijd sneu voor de twee, maar wetende dat ze goed verzorgd worden, maakt dat veel goed 🙂 

Geplaatst:
43 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Warmte tikfoutjes. Ach ja, Marjoleink schreef in het warmte topic ook al dat ze airpods in de ren ging leggen haha

En blij dat ze ermee waren! 

• Haha 1
Geplaatst:

Ik ben maar een paar dagen weg. Mijn ex-man komt 1x per dag en een zeer gewaardeerd forumlid (😉) komt ook 1× per dag.

De week daarna krijg ik logeerkonijnen, dezelfde als vorig jaar. Gelukkig hadden we vorig jaar duidelijke afspraken gemaakt, want ze waren het land nog niet uit of er stopte er een met eten. Na overleg ben ik met ze naar hun eigen dierenarts geweest, en blijkbaar was het gewoon even wennen. Hopelijk laten ze dat deze keer achterwege.

Ik spreek ook altijd af of en hoe vaak ze updates en foto's willen over hun konijnen. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ga dit jaar niet op vakantie, dus doe ik zelf voor mijn 2 schatjes Aya en Verdi zorgen. Wat ik erg fijn vindt, want ik heb zo mijn eigen ritueeltjes tijdens de verzorging van Aya en Verdi. 

Als ik met vakantie ga, dan doet een huisgenoot van mij samen met de leiding ( ik woon in een woongroep ) voor mijn 2 konijnen zorgen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Goede buren zorgen minimaal 2x per dag voor onze konijnen (en onze kat) gedurende een week in onze tuin.

De konijnen blijven dan wel in hun hokken met rennen. Ze mogen er niet zoals normaalgesproken, een paar uur per dag extra uit om te rennen door/chillen in de tuin. Zal wel even wennen zijn maar het is vorig jaar ook helemaal goed gegaan.

Nu dan wel 4 logeerkonijnen erbij, 2 koppeltjes van 2 vrouwtjes die allemaal niet gecastreerd zijn, dus wat minder stabiel dan ons eigen gecastreerde koppel, maar de vrouwenkoppeltjes kunnen per stel wel met elkaar door één spreekwoordelijke deur😉

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .