Lio en Leia Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni Sweety is net geen twee maanden bij ons en ondertussen echt dikke vriendjes met onze Lio. ๐ Gisteren met haar met spoed naar dierenarts gegaan omdat ze sinds zaterdagavond niets gegeten had en er ook stilletjes bijzat. Gisteren nog RX en bloedonderzoek. De dierenarts maakte zich zorgen over het beeld en we beslisten om haar daar te laten voor verdere onderzoeken. Bloedonderzoek toont afwijkende nier en leverwaarden. Vandaag hebben ze echo gedaan en daar zagen ze een tumor onder de lever ๐ฅ. Klinisch doet ze het vrij goed nu, is alert, eet mini beetje.ย Ze blijft nu nog daar en woensdag gaan ze een ingreep uitvoeren, hopelijk zijn haar bloedwaarden tegen dan iets beter. Pfff... de afgelopen twee jaar hebben we toch heel wat te verduren gehad met onze konijntjes. Het stopt niet.... Op de echo lijkt het gezwel ingekapseld maar tijdens de ingreep kunnen ze natuurlijk een ander beeld zien ๐. Een andere optie dan een ingreep is er helaas niet... maar ben echt bang dat het fout afloopt. Iemand ervaring met gelijkaardige ingreep?ย ย ย ย ย ย 2
Lio en Leia Geplaatst: 2 juli Auteur Geplaatst: 2 juli Net heel droevig nieuws gekregen...๐.ย Vandaag hebben ze de ingreep uitgevoerd. Ze zagen dat er al een groot deel van de lever was afgestorven en de rest van de lever zag er niet goed uit. Tijdens de ingreep heeft haar hartje het begeven en is ze vanzelf gestopt met ademen....๐. Ocharme toch. Net 8 weken is ze bij ons geweest en dikke maatjes met Lio geworden. Ocharme ook onze Lio. Hij zit nu alleen met Baila. Komt er ook goed mee overeen maar hij had meer een 'klik' met Sweety. Baila is ook al ern dametje op leeftijd... Ik durf gewoon niet meer verder gaan met het houden van konijntjes....๐ 9
Evee Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli Oh nee, wat een rot uitkomst zeg. Ik had hoop dat het allemaal mee zou vallen en dan lees ik dit. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies. 1
Lappie2 Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli Neeeeeejjjjj ๐ฑ๐ฅ๐ญ Wat vreselijkkkkk!!!!!!ย Heel veel sterkte ๐๐ผ๐ฏ๏ธ ย Had op de 1 of andere manier je eerste bericht gemist... ๐ฅบ 1
Lio en Leia Geplaatst: 2 juli Auteur Geplaatst: 2 juli Dankjulliewel ๐ค. Ja, echt... tot zaterdag echt niets aan de hand, actief, goed eten, aan Baila tonen dat zij wel de baas is ๐ , dikke vriendjes met Lio ๐. En dan plots niet meer eten.. gisteravond vertelde de assistente nog dat ze terug groentjes at, heel alert was en goed toonde dat ze hen niet leuk vindt door te stampen โบ๏ธ. Ze had 's nachts ook haar infuus stuk gebeten ๐. En dit ondanks haar slechte bloedwaarden.. Omdat ze het klinisch zo goed deed, hebben ze zich aan de ingreep gewaagd maar de ravage leek nog groter dan gedacht.. ๐ช. Ik kan het nog steeds niet zo goed vatten. En financieel de afgelopen twee jaar.... Ik durf het niet optellen maar kom aan enkele duizenden euro's ๐ฑ. Mijn man stond in eerste instantie ook niet echt achter de ingreep nu...maar wil ook wel het beste doen. Moeilijke afweging steeds... Ze was 6 jaar en sinds 1 mei bij ons uit de opvang ..
Lappie2 Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli 1 uur terug, Lio en Leia zei: Dankjulliewel ๐ค. Ja, echt... tot zaterdag echt niets aan de hand, actief, goed eten, aan Baila tonen dat zij wel de baas is ๐ , dikke vriendjes met Lio ๐. En dan plots niet meer eten.. gisteravond vertelde de assistente nog dat ze terug groentjes at, heel alert was en goed toonde dat ze hen niet leuk vindt door te stampen โบ๏ธ. Ze had 's nachts ook haar infuus stuk gebeten ๐. En dit ondanks haar slechte bloedwaarden.. Omdat ze het klinisch zo goed deed, hebben ze zich aan de ingreep gewaagd maar de ravage leek nog groter dan gedacht.. ๐ช. Ik kan het nog steeds niet zo goed vatten. En financieel de afgelopen twee jaar.... Ik durf het niet optellen maar kom aan enkele duizenden euro's ๐ฑ. Mijn man stond in eerste instantie ook niet echt achter de ingreep nu...maar wil ook wel het beste doen. Moeilijke afweging steeds... Ze was 6 jaar en sinds 1 mei bij ons uit de opvang .. Dit verwacht je ook helemaal niet ๐ฅบ Maar dit was wel de beste beslissing. Heb je nog een soort van afscheid kunnen nemen voordat ze de operatie in ging? Met Leeuw mochten we heel lang zitten en alvast afscheid nemen voor het geval dat...Gelukkig goed afgelopen๐๐ผ Maar zij was natuurlijk al daar sinds maandag.... pfffffff Zelfs in die korte tijd bouw je een band op met die beestjes๐ฅ Hele dikke knuffelย 1
Lio en Leia Geplaatst: 2 juli Auteur Geplaatst: 2 juli We hebben maandag na de onderzoeken even overwogen of ik haar nog zou ophalen bij de dierenarts tot vandaag maar dan toch beslist om haar daar te laten. Het is een uur rijden en zo kon ze verder aan infuus blijven... we hebben haar dus niet meer gezien...๐. Twee keer per dag wel steeds update gekregen.ย Het klopt dat je je vrij snel hecht aan die diertjes. We beschouwen hen ook echt als lid van ons gezin. 1
Elke, Guus en Pip Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli Ik wens jullie heel veel sterkte. ๐๐ค๐ ย En het klopt helemaal wat je zegt, je hecht je vrij snel aan die diertjes. Ze horen gewoon echt bij je gezin.ย Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte. 1
To van de Veluwe Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli 8 uren geleden, Lio en Leia zei: Moeilijke afweging steeds... Ze was 6 jaar en sinds 1 mei bij ons uit de opvang .. Ik zou dit wel met de opvang overleggen. Want die tumor had ze natuurlijk al maar dat kon niemand weten. Misschien gratis een ander konijn omdat je veel onkosten gehad hebt? Sterkte. 1
Lio en Leia Geplaatst: 3 juli Auteur Geplaatst: 3 juli 9 uren geleden, To van de Veluwe zei: Misschien gratis een ander konijn omdat je veel onkosten gehad hebt? Sterkte Ik heb de opvang op de hoogte gebracht... Ik was eerst mis met de datum. Ze is hier pas vanaf 11 mei. Dus echt nog niet lang.... ๐ 1
Lio en Leia Geplaatst: 3 juli Auteur Geplaatst: 3 juli Het blijft wel knagen...eind oktober ingreep Leia... niet mogen zijn. Nu ingreep Sweety... terug niet... ๐ 2
MarieElsa Geplaatst: 3 juli Geplaatst: 3 juli Wat ontzettend triest, ongelooflijk hoeveel ellende jullie hebben gehad. Veel sterkte de komende tijd โค๏ธย 1
mammafelina Geplaatst: 3 juli Geplaatst: 3 juli Heel veel sterkte met het verlies van Sweety โค๏ธโ๐ฉน Ongelooflijk wat jullie in korte tijd allemaal meegemaakt hebben ๐ข 1
Aanbevolen berichten