Ga naar inhoud

Goedkoop en toch goed hooi :)


Aanbevolen berichten

Hoi! Ik adopteer binnen een maandje konijnen en ben op zoek naar een goedkoop en toch degelijk hooi, ik heb de ruimte om een kleine baal hooi kwijt te kunnen alleen geen lading van 57 balen zoals ik eerder vond πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ ik heb ook gehoord dat Timothy hooi geweldig is, alleen past dat dus echt voor geen meter binnen het budget 😊 heeft iemand tips en of een boer ofzo? Liefst een die opstuurt πŸ˜ƒΒ 

Β 

ik hoor graag πŸ°β€οΈπŸ‡

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou bijvoorbeeld bij de opvang waar je ze adopteert kunnen navragen of zij hooi verkopen of een goede plek weten. De opvang bij mij in de buurt verkoopt zelf ook hooi.

Β 

De boer waar ik wel eens hooi haal heb ik via marktplaats gevonden. Of via Google: paardenhooi <regio>.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel / hoe grote konijnen ga je adopteren?Β πŸ˜‚

Β 

Nee een baal paardenhooi kun je lokaal soms wel krijgen. Doe een oproepje ergens en vraag of mensen weten waar het te halen is. Dat zijn wel grote balen (20-25 kg is meestal het kleinste).Β 

Β 

In dierenwinkels kun je ook kleinere baaltjes kopen, 4 a 5 kg verpakkingen zijn dat meestal. Van vele merken en soorten te koop.Β 

Β 

Als je geluk hebt en je konijnen zijn niet te kieskeurig is dat prima. Konijnen hebben wel een eigen voorkeur πŸ˜‰

Β 

Hier staat ook veel info over soorten hooi:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi-soorten-voor-konijnen

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de andwoorden!! Ik neem wss 2 dwergjes πŸ™‚Β 

mik heb hooi gevonden in mijn buurt en het is goedkoop!! Echter is het niet groen maar soort van gelig het ziet er wel knapperig uit… is het dan goed of moet het echt groen zijn?Β 
Β 

ps: weet iemand of Timothy hooi echt nodig is dat is gewoon zooo duur maar ja als dat gezond is… 😊😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hetΒ  wel paardenhooi? En weet je waar het geoogst is?Β 

Te goedkoop hooi zou ik zelf niet vertrouwen, dat is waarschijnlijk of oud en/ of slechte kwaliteit (bijv. langs drukke weg).Β 

Β 

Ik wil je wel meegeven dat hooi het belangrijkste voedsel is van konijnen. Goede kwaliteit en onbeperkt geven, is dus echt wel heel verstandig. Grote balen hooi zijn fijn, maar het moet wel goede (paardenhooi) kwaliteit zijn.Β  Ik zou dus niet op het goedkoopste af gaan. Er mogen ook geen giftige planten in zitten, wat bij schapen / koeien hooi minder uitmaakt. Dat raden we dus ook niet aan voor konijnen. Het hooi voor paarden is als het goed is wel veilig voor konijnen.Β 

Β 

Voor twee dwergjes ben je niet zo veel geld kwijt aan hooi hoor. Tenzij je pech hebt en ze gezondheidsproblemen krijgen of enorm kieskeurig zijn in wat voor soort ze eten.

Een flinke baal voor twee van die kleintjes zou ik zelf niet snel doen. Daar doe je lang mee, en dan mindert de kwaliteit en eten ze het ook minder lekker op.Β 

Β 

Hoe wil je het opslaan?

Β 

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de link gelezen die ik stuurde?

Β 

Timothy hooi is niet echt nodig. Dat is nodig voor konijnen met een calcium arm dieet. Het is heel eenzijdig, wat in zo een dieet juist moet.

Maar voor gewone, gezonde konijnen is een mix van grassoorten prima. Meestal kom je uit op een weidehooi. Daar kan ook timothy in zitten, maar dat hoeft niet.Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ☺️ ik zie nu pas de link haha πŸ˜‚ ik zal een screenshot sturen van het hooi, het is bij mij in de buurt in het bos in 2023 geoogst alleen weet ik niet prc de datum ik ga proberen te kijken of ik langs mag komen (om te inspecteren/ff te ruiken) en of ze een hooidiagnose hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het hooi wat ik gevonden heb, het is 4,25 euro per baalΒ https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/dierenvoering/m2087863048-hooi-balenΒ ik wist niet hoe je een afbeelding moest invoegen dus dit is de link πŸ™‚Β kan iemand misschien kijken of dit eruitziet als degelijk hooi?

nogmaals bedankt iedereen! πŸ˜ƒπŸ°

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze een bericht gestuurd en ze zeggen dat het voor paarden is πŸ™‚Β er zit geen jacobskruit enz in en ze hebben ervaring met verkopen aan cavia mensen ☺️ Alleen zijn er misschien wel betere hooiboeren dus misschien weet iemand een hooiboer/merk? Ik sta open voor ideeen 😊😊😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bunniesarecute zei:

Ik heb ze een bericht gestuurd en ze zeggen dat het voor paarden is πŸ™‚Β er zit geen jacobskruit

Als er geen Jacobskruiskruid in zit is dat al heelΒ  mooi. Je kunt allicht een klein baal proberen. En hooi uit het bos dat kan wel. Hier zie je ook akkers die middenin het bos liggen en waar bijv. Mais etc. verbouwd wordt.

Ik wil ook nog steeds proberen het bij een boer te betrekken maar inderdaad wil ik het hebben wat paarden ook eten.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het ja! Ik ben dr langs gefietst (het is echt heeeel dichtbij πŸ™‚Β ) maar helaas kon ik er niet bij (om even van dichtbij te kijken) maar ik zag wel dat het een akker was maar dan Zegmaar omringt met bomen ☺️ Volgens mij hebben de mensen van het hooi zelf ook paarden ofzo want ik zag een stal πŸ˜‹

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop online kruidenhooi bij Dieza, €16,50 voor 20 kilo en €5,25 per 3 kilo, plus verzendkosten uiteraard. Dat is duurder dan bij de boer, maar goedkoper dan in de winkel. Ik heb enorme hooikoorts, en ik wil dus geen hooi halen met de auto, want dan ruikt de hele auto naar hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag al iemand die door het bos liep om daar gras te plukkenΒ πŸ˜‚Β 

De enige weide die ik ken bij bos hier, waar wel paarden lopen, is van staatsbosbeheer en ik weet dat daar niets uit het veld geplukt mag of ingezaaid of wat dan ook, ze halen daar ook wel hooi van. Maar het gevaar van dat soort hooi is dus wel dat er giftige planten tussen zitten. Ik vind dat toch wel spannend hoor, ik zou dat risico niet graag nemen.Β 

Β 

@To van de VeluweΒ volgens mij heet het gewoon iets van dieza hooi of dieza kruidenhooi ofzo, en werken zij met drop-down menu's voor het formaat. Vandaar dat je het niet vind met de 20kg zoekopdracht. Tot zo ver promoten van concurrentie hoorΒ πŸ˜…Β linken doen we hier niet.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-4-2024 om 01:58, To van de Veluwe zei:

Ik zie alleen maar kleine verpakkingen daar. Als ik bij de zoekfunctie 20 kilo type, komt er niets te voorschijn. Kun je een link sturen?

Als je op de website bent staat er een Berghe los hooi wat dieza hooi heet daar klik je op en volgens mij staan of bij diezelfde pagina of als je erop hebt geklikt een pijltje met een keuzemogelijkheid voor 3 kg of 20kg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .