Ga naar inhoud

Vakantieopvang Vlaamse reus


Aanbevolen berichten

Heeft iemand tips voor bijvoorbeeld konijnenverzorgers die aan huis komen? Ik wil sinds een lange tijd weer een keer een vakantie boeken. Ik ben net verhuisd, ik ken nog niemand, en mijn familie woont te ver om meermaals per dag langs te komen.

Ik heb een Vlaamse reus en een relatief grote hangoor. Standaard opvangadressen hebben niet de ruimte voor een Vlaamse reus. Sommige adressen hebben het wel, maar beperkt, en zitten dan ook vol.

 

Voordat ik de Vlaamse reus had, vond ik altijd vrij makkelijk een geschikte opvang. Maar nu is dat echt lastiger. Ben benieuwd hoe andere mensen dit oplossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bobbyonthefloor zei:

Ik weet niet in welke regio je woont maar een oproepje hier op dit forum? Stel dat er toevallig 1 in de buurt woont en bereid is om. Niet geschoten is altijd mis😉

Dat mag helaas niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bobbyonthefloor Nee hoor, verwijderen hoeft niet. Er staat geen daadwerkelijke oproep in. 

 

De wetgeving is gewijzigd en als we aan vraag en aanbod doen op deze website, of dat nou diensten of producten zijn, dan moet ik identiteiten vast gaan stellen van de personen (kopie id of betaling vragen). Voor een konijnenforum waar niet zo heel veel vraag en aanbod is, is het wat overdreven om dat te doen. Vandaar dat er ook geen vraag & aanbod hoekje meer is. Er is wel een topic waar je links kan plaatsen naar advertenties op andere websites, zoals marktplaats. Dan ligt die verplichting om de identiteit te controleren namelijk bij hun, niet bij bunnybunch. 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een oproepje doen in de omgeving waar je woont. Een briefje in de supermarkt, een oproepje op een buurt pagina op facebook of in een buurtapp. Ik zou dan niet specifiek melden wanneer je weggaat, maar gewoon dat je een oppas aan huis zoekt voor je konijnen. Gelijk een leuke manier om buren te leren kennen! 🙂 

 

Er is ook een lijst met vakantie opvang adressen hier op de website te vinden;

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-vakantie-opvang-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zoekt wel de grens op he? @To van de Veluwe 😂

 

Als dat een keer zo is, is dat geen probleem denk ik en als het via pb gaat kom ik dat ook niet te weten natuurlijk. Maar ik mag er geen platform voor geven, als ik dat doe, dan moet ik dus identiteiten gaan vaststellen. En daar zit ik niet op te wachten. Allemaal weer extra privacy gegevens die beveiligd moeten worden ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 1 half Vlaam en een kwart Vlaam en onze opvang staat op de lijst die @Evee postte.

Zij hebben wel verblijven voor grotere konijnen, maar wij vinden het nog klein, want we wonen in het westen en de plek die ze bij ons hebben is veel groter.

 

Wat je ook kan proberen, is het knaagdierenasiel in de buurt bellen. Misschien wil 1 van de verzorgsters/vrijwilligers daar wel helpen voor een mooi zakcentje.

Die hebben zeker konijnen-kennis, waarschijnlijk ook al een VOG ingeleverd als vrijwilliger en die ken je misschien zelfs al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen! Ik vond inderdaad ook zo’n website waar mensen in kunnen schrijven als oppas en er waren een aantal mensen in de buurt. Maar dan staat er bij “laatst ingelogd juli 2023” en dan twijfel ik of het een actief iets is, maar ik kan het proberen!

 

Mijn vorige vertrouwde opvang kwam ook van de lijst hier. Een andere van de lijst hier heb ik ooit geprobeerd en toen ik mijn konijnen ging halen waren ze ze kwijt 😭 toen we ze vonden zei de mevrouw “oh als ze hier zaten hebben ze ook geen eten en drinken gekregen vandaag”. Daar hadden ze wel veel ruimte maar ga ik dus niet meer heen.
Ben nu maar wat rond gaan mailen en heb via die mails weer wat telefoonnummers gekregen 🤞🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, AppaMomo zei:

Een andere van de lijst hier heb ik ooit geprobeerd en toen ik mijn konijnen ging halen waren ze ze kwijt 😭 toen we ze vonden zei de mevrouw “oh als ze hier zaten hebben ze ook geen eten en drinken gekregen vandaag”. Daar hadden ze wel veel ruimte maar ga ik dus niet meer heen.

 

Wil je in een privebericht doorgeven welke opvang dat was? Staat die nog op de lijst?

 

De vakantieopvang lijst hebben wij niet zelf gecontroleerd en het probleem er mee is ook dat er veel meer vraag is naar goede vakantieopvang voor konijnen, dan aanbod. Om die reden hebben we geen minimale eisen voor die lijst... het is beter dat een konijn bij een minder professionele vakantieopvang zit, dan dat die gedumpt wordt op straat, is de gedachte er achter. Niet ideaal, verre van. Maar soms maak je daar keuzes in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .