Ga naar inhoud

Binky


Marcovka2

Aanbevolen berichten

Beide - net zoals wij eigenlijk. De meeste konijnen die blij zijn maken regelmatig binkies. Daarnaast is het zo dat veel konijnen binkies maken als ze: aandacht krijgen, eten of snoepjes krijgen, met hun maatje zijn, thuiskomen van de dierenarts of vakantieopvang. Dan hebben ze gewoon een geluksmomentje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn konijnen thuiskomen van de dierenarts stampen ze eerder dan dat ze een binky maken 😅

 

Ik denk ook dat het om beide redenen is. Hier is het bijvoorbeeld vaak als ze in de zandbak graven of aan het spelen zijn met iets, maar regelmatig ook gewoon een paar dolle minuten zonder dat er een specifieke reden voor is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Evee zei:

Als mijn konijnen thuiskomen van de dierenarts stampen ze eerder dan dat ze een binky maken 😅

 

Tja, ik weet dat ik een sul heb hoor. Maar het is dus continue achter zijn maatje kruipen, nergens realiseren dat we niet voor hem kwamen, en dan dus blij dat hij 'weer thuis is'. Beiden hebben nog nooit gestampt na de dierenarts, dus dat is eigenlijk best braaf. Konten krijg ik ook niet echt te zien na dierenarts bezoek.

 

@bobbyonthefloor ik had van de week zelfs nog een flop... in de kou... dat ik echt dacht van: uh, ok dan mannetje, fijn dat je relaxt bent. 🥶

Scarlett heb ik in 1 jaar 1x een binky zien doen. Zoomies doet ze wel. Maar ze is gewoon van het relaxt zitten en tandenknarsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij op dat mijn konijnen vaak een sprongetje maken als ik ze uit hun verblijf laat en aandacht aan ze geef. Ze rennen dan vaak wat op en neer en maken sprongetjes. Dit zie ik ze niet doen als ze in hun verblijf zitten (terwijl ze dat wel kunnen qua hoogte).

Ik interpreteerde dat ook als hun manier van blijdschap tonen dat ik bij ze kom zitten. Maar vaak rennen ze dan ook weer weg en hebben dan plots iets belangrijks te doen zoals hooi gaan eten of ergens aan knagen 😁 (ze negeren me dan een beetje). Dus het is lastig te interpreteren.

 

Lijkt mij ook dat een ongelukkig konijn niet vlug sprongetjes zal maken. Mijn konijnen zitten nu tijdelijk even apart wegens ruzie onderling, maar dat ze toch sprongetjes maken vind ik wel fijn om te zien, want dat betekent waarschijnlijk dat ze over het algemeen niet erg lijden onder het apart zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij doet Verdi het meeste aan binky's. Vooral als ik ze eten kom geven en als ze een lekkere verrijking krijgen doet Verdi binky's maken. Ik zeg dan altijd tegen hem, ben je weer een blij ei. Aya doet meer aan rondjes rennen. Dit is haar mannier om te laten zien dat ze blij is. Heel soms maakt ook Aya wel eens een binky, maar Verdi doet dat het meeste. Wat Aya wel bij mij doet is met haar kinnetje over mijn handpalm en dan doet ze mij likken. Is dat een teken van dat ze mij vertrouwd en lief vindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Elke, Guus en Pip zei:

Wat Aya wel bij mij doet is met haar kinnetje over mijn handpalm en dan doet ze mij likken. Is dat een teken van dat ze mij vertrouwd en lief vindt?

Met haar kinnetje wrijven is meestal iets markeren volgens mij maar ook iets afbakenen. En likken is een teken dat ze jou lief vinden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-12-2023 om 15:56, Elke, Guus en Pip zei:

Bij mij doet Verdi het meeste aan binky's. Vooral als ik ze eten kom geven en als ze een lekkere verrijking krijgen doet Verdi binky's maken. Ik zeg dan altijd tegen hem, ben je weer een blij ei. Aya doet meer aan rondjes rennen. Dit is haar mannier om te laten zien dat ze blij is. Heel soms maakt ook Aya wel eens een binky, maar Verdi doet dat het meeste. Wat Aya wel bij mij doet is met haar kinnetje over mijn handpalm en dan doet ze mij likken. Is dat een teken van dat ze mij vertrouwd en lief vindt?

Milky (rammetje) doet meer binkies, Mica (voedstertje) doet meer aan rondjes rennen. Toen ze nog samen waren renden ze altijd rondjes achter elkaar als ik met voer kwam.

 

Met kinnetje wrijven eigenen ze toch ook dingen toe? Dus ben je dan van haar 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .