Ga naar inhoud

Konijnen in het nieuws in 2024


Evee

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Suus1978 zei:

Wat leuk! En ze heeft mooie platen erin hangen van Studio Keutels! En Qeeboo konijnen. ❤️.

Het konijnen gedeelte is inmiddels groter dan het mensen gedeelte in onze tuin 😛 Moet jullie nog updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, bunnyempress zei:

Wat leuk! En ze heeft mooie platen erin hangen van Studio Keutels! En Qeeboo konijnen. ❤️.

Het konijnen gedeelte is inmiddels groter dan het mensen gedeelte in onze tuin 😛 Moet jullie nog updaten.

Jajajaaaaa 🥳🥳. Heel benieuwd hoe dat allemaal gaat😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Gisteren in het nieuws dat in de provincie Utrecht de haas, het konijn en kleine marterachtige voortaan beschermd zijn. Als men gaat bouwen moet er naar gekeken worden.

Dit met ingang van 1 september 2024.

 

https://www.provincie-utrecht.nl/actueel/nieuws/haas-konijn-en-kleine-marterachtige-voortaan-beschermd-bij-ruimtelijke-activiteiten
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
5 minuten geleden, Evee zei:

 

Jeetje, wat veel konijnen met hitte stress in die video. Hier liggen ze wel wat meer, maar je ziet echt geen signalen van stress. Misschien omdat we hoger dan 28 graden nog niet hebben gehaald en er vrij veel schaduw is. Ze vertikken het ook hier om op de icepod te liggen. Woensdag ga ik weer een koelmat halen in de aanbieding, daar lagen ze vorig jaar wel op, totdat ze er genoeg van hadden en hem kapot hadden geknaagd. Ik maak me wat meer zorgen dit jaar, ondanks dat de temperatuur nog niet zo hoog is geweest, omdat ze beiden nog steeds verharen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is algemeen bekend dat je geen waterflessen in de zon legt (geldt ook voor de auto, als je die meeneemt, stop ze in koelbox of koeltas en liefste nog in de kofferbak). Maar dus nooit open en bloot. Flessen met koolzuur zijn ook niet zonder risico, die zeggen "boem", maar ik ga er niet van uit dat mensen flessen met cola of spa rood bij konijnen leggen.

 

Het werkt net als glas, vergrootglas, zeg maar alles wat als een prisma kan werken. Dat kan brand veroorzaken.

 

Wel goed dat ze er voor waarschuwen, denk niet dat iedereen dit al wist.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Commerciële dierenartsketens zetten onderzoek naar hoge rekeningen naar hun hand


Lobbypraktijk Het kabinet laat momenteel de forse prijsstijgingen bij dierenartsen onderzoeken. Drie commerciële ketens oefenen grote invloed daarop uit. Ze schrijven mee aan onderzoeksvragen en krijgen inzage in de voorlopige resultaten.

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/17/commerciele-ketens-zetten-onderzoek-naar-hogere-rekening-dierenarts-naar-hun-hand-a4860034

 

Of als die niet werkt:

 

https://archive.ph/Y7PGf

  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zei toch al dat dit zou gebeuren, ik kan nog tal van plekken noemen waar precies hetzelfde gebeurt. Het maakt me boos en verdrietig, je moet juist de drempel om naar de dierenarts te gaan verkleinen, niet vergroten.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .