Ga naar inhoud

Konijn op schoot bijt en plast


Eline92

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn konijn al een paar jaar. Ze is 4 jaar oud. Sinds kort springt ze bij me op schoot op de bank en snuffelt ze enthousiast rond. Ze laat zich aaien en springt weer van de bank als ze het zat is. Super leuk maar wat ik niet zo leuk is en wat ik niet begrijp is dat ze af en toe heel zachtjes bijt en net plastte ze met een flinke straal over me heen... weet iemand waarom ze me bijt en op me plast? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eline92 zei:

weet iemand waarom ze me bijt en op me plast

 

Ze claimt jou denk ik als bezit. En bakent haar territorium af. Jij hoort bij haar. En dat zachtjes bijten doen konijnen ook wel eens bij elkaar.

Is het geen idee om haar in een konijnenopvang aan een ram te laten koppelen? Dan kan ze steun zoeken bij een soortgenoot. En echt: twee konijnen is meer dan dubbel plezier. Jij kan haar niet geven wat een soortgenoot geeft. Die is 24/7 in haar nabijheid. Jij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik moet ff lachen, iedereen die onder geplast is door een konijn even handje opsteken 🤚 Maar even serieus, dit heeft waarschijnlijk met geur te maken, zeker als jij vaak op dezelfde plek zit. De bijtjes kunnen verschillende dingen betekenen, daar mis ik een beetje context bij, meestal beweeg je teveel, zit je in de weg, dat soort dingen.

 

Even vanwege dat het een zij is, is ze gecastreerd? Zie je nog andere opvallende dingen? Bij raar plasgedrag ga ik ook altijd nog aan blaasontsteking denken. Al klinkt je verhaal niet zo, ik wilde het toch even benoemen. Niet dat je denkt, o mijn konijn is hormonaal/territoriaal en dat ze ziek blijkt te zijn. Ik zou dus even het plasgedrag observeren, dat je zeker weet waar het vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Kolino zei:

Sorry ik moet ff lachen, iedereen die onder geplast is door een konijn even handje opsteken 🤚 Maar even serieus, dit heeft waarschijnlijk met geur te maken, zeker als jij vaak op dezelfde plek zit. De bijtjes kunnen verschillende dingen betekenen, daar mis ik een beetje context bij, meestal beweeg je teveel, zit je in de weg, dat soort dingen.

 

Even vanwege dat het een zij is, is ze gecastreerd? Zie je nog andere opvallende dingen? Bij raar plasgedrag ga ik ook altijd nog aan blaasontsteking denken. Al klinkt je verhaal niet zo, ik wilde het toch even benoemen. Niet dat je denkt, o mijn konijn is hormonaal/territoriaal en dat ze ziek blijkt te zijn. Ik zou dus even het plasgedrag observeren, dat je zeker weet waar het vandaan komt.

Haha ja ik lees het veel terug inderdaad! Het was mij nog niet eerder overkomen maar mijn konijnen zijn ook nooit echt schoot konijnen geweest en heb ze nooit geforceerd. Ze springt sindskort dus uit zich zelf op de bank, op mijn schoot.

 

Ik lig eigenlijk gewoon languit op de bank en aai rustig. Ze loopt dan over me heen en bijt me zachtjes op mij borst/nek... ik vermoed dat het inderdaad konijnen gedrag is wat ze ook bij elkaar doen? 

 

Ze is gesteriliseerd, gecastreerd(?). Ze is geholpen in ieder geval. Ik vind haar vooral heel veel plassen maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Ik zal het plasgedrag in de gaten houden. Zijn er nog signalen waar ik dan op kan letten? 

 

Iemand trouwens nog schoonmaak tips voor ongewenste plasjes op de bank? Het zal vast niet de laatste keer zijn als ik verhalen mag geloven 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

🤚 hihi.

 

Nieuwe nijntjes doen het niet. Maar met Lap altijd op de bank en op schoot paar keer 😜

 

Schoonmaken.... nou ik had het opgegeven ... Op dochters bank deed hij het altijd. Vlekken gaan er niet af helaas. Dus een kleed erover 🙈. Gelukkig goedkope bank.

 

Op bank beneden legde ik altijd een handdoek en daar plastte hij netjes op gelukkig.

 

Kleintje heeft het 1 keer gedaan toen hij nog mini mini was maar die gaat nu echt alleen maar op de wc. Hij laat het ook goed weten dat hij moet.

Op ons springen en graven is zijn teken. Grote houdt het net zo lang op tot hij weer op zijn toilet kan 🤪

Merkte ik vorige week. 2 uur in reiskooi 30 minuten da. En moment dat hij de reiskooi uit kon direct de wc op met een blik van aaaaaahhhh ☺️

 

Zo.n water stofzuiger...ff naam kwijt..

Waar je mee spuit en zuigt zal denk ik de enige optie zijn. Dan reinig je het diep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Kolino zei:

Ja inderdaad een stoomreiniger, weet dat andere mensen dit wel gebruiken.

Ja dat zal ook wel werken ja , maar je heb ook extractie reiniger...? Weet niet of ik het goed typ. Dat is een stofzuiger waar je water met speciaal reinigings middel in doet. Daar spuit je mee in en dan zuig je het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2023 om 17:01, Lappie2 zei:

Ja dat zal ook wel werken ja , maar je heb ook extractie reiniger...? Weet niet of ik het goed typ. Dat is een stofzuiger waar je water met speciaal reinigings middel in doet. Daar spuit je mee in en dan zuig je het op.

Ik heb er zo eentje van Bissell: een spot clean pro. Omdat ze alletwee het leuk vinden om op de droogloopmat te plassen. En eentje heeft een keer over mijn dekbed die op de bank ligt geplast en zo een stukje bank meegenomen. Het is redelijk uit de bank gegaan, maar ja, dat is natuurlijk maar het oppervlakte 🙁😱


Maar toen nu nog niet op mij 🤭

 

PS die bissell dingen zijn wel ontzettend duur 😱

aangepast door Dee_Dee
Opmerking bissell erbij geplaatst
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Dee_Dee zei:

Ik heb er zo eentje van Bissell: een spot clean pro. Omdat ze alletwee het leuk vinden om op de droogloopmat te plassen. En eentje heeft een keer over mijn dekbed die op de bank ligt geplast en zo een stukje bank meegenomen. Het is redelijk uit de bank gegaan, maar ja, dat is natuurlijk maar het oppervlakte 🙁😱


Maar toen nu nog niet op mij 🤭

 

PS die bissell dingen zijn wel ontzettend duur 😱

Zelf heb ik de Bosch aqua wash &clean. Zuigt geweldig maar ik heb het nat zuigen nog niet geprobeerd 🤪 

 

Hoe vaak ik dekbedden heb moeten wassen toen Lap er nog was 😱

Met deze 2 nog niks behalve de natte kak van Leeuw op het kleed. (Hoop dat ik niks Jinx nu🤞🤞🙏)😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .