Ga naar inhoud

Kale plekken door operatie


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Dex is 3 weken geleden geopereerd aan 2 grote abcessen onder zn oren. De ene kant is volledig verwijderd, de andere kant is open gesneden, leeggehaald en de rest van de zorg was voor ons. Dit is overigens goed gegaan. Geen voelbare verdikking meer en we hebben de wond 2 weken open kunnen houden om te spoelen en schoon te maken.

 

Dex is kaal geschoren rondom de abcessen, maar het valt me op dat de haargroei maar niet terug komt. Hij heeft wel eens eerder een kale plek gehad door veelvuldig wassen van zn vriendin, maar dat haar groeide binnen no time terug.

 

Is het normaal dat dit na een operatie langer duurt? Stress? Bijwerking van de antibiotica (krijgt hij nog) en pijnstilling (een week gestopt)? Of moet ik hier iets mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het er mee te maken dat het geschoren is en oren gaan nog veeeel langzamer.

Na de operatie van Scarlett was de plek in de buik na een week of 3-4 wel weer wat wolliger, maar dat plekje bij haar oor heeft echt maanden geduurd voordat het weer terug netjes behaard was. Dat was kennelijk normaal, maar ik vond het echt wel sneu eruit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie weken is op zich nog niet lang, sterker nog, dat zou ik aardig snel vinden als het geschoren is. Er valt echt geen peil op te trekken is mijn ervaring, 1-2 maanden lijkt vrij gemiddeld te zijn. Fos moest vorig jaar geschoren worden voor bloedafname, dat moest na twee weken herhaald worden en toen was het alweer helemaal aangegroeid en moest het opnieuw geschoren. Daar stond ik juist nogal van te kijken, dat komt niet veel voor 🤷‍♀️ hij was ook nog hartstikke ziek, anders kon je nog redeneren dat het na een sterilisatie sneller terug komt want dat is verder in wezen een gezond dier o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .