Ga naar inhoud

Snot bij oog konijn


bunniesarebunnies

Aanbevolen berichten

Nee, de oorzaak is meestal wel hetzelfde, maar de kans dat hij het bij zijn oog smeert vind ik niet groot. Mijn konijn smeert regelmatig met snot, maar dat belandt niet bij zijn ogen.

 

Ik ga helaas toch zeggen, naar de dierenarts, ik zie hier 2 mogelijke oorzaken en ik kan niet inschatten welke het is en beiden hebben behandeling nodig door de dierenarts. Eigenlijk zelfs 3 oorzaken.

 

Snot (pasteurella of andere bacterie), gebitsproblemen of een verstopte traanbuis.

 

Je hebt wel pech met je konijnen zeg. Het kan dat het nu opvalt omdat hij geen maatje meer heeft die bijvoorbeeld bij zijn ogen wast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot bij zijn neusje is niet goed. Wat je met dit weer wel kan zien is dat ze een natte plek onder de neus krijgen. maar dat is echt vocht en GEEN snot.

 

aanvulling... Wat betreft z'n oog kan het ook gewoon een vuiltje zijn geweest, als het echt iets is komt het weer terug binnen een paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja misch is het bij z'n neusje ook vocht ik vond het gewoon wat nattig

 

Teun heeft het wel vaker

niet alleen in de zomer

 

Hij heeft wel wat snot maar dat heeft ie gewoon 1 keer in de zoveel tijd 

geeen idee waarom

 

Het zou wel kunnen ja dat het nu meer op valt

Ik ga nu dan ook misch wel meer op Dingen letten omdat ik niet wil dat hij ookdood gaat of

Dat ik denk dat ik ervoor gezorgd heb dat snoes dood ging

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2023 om 12:37, Kolino zei:

Nee, de oorzaak is meestal wel hetzelfde, maar de kans dat hij het bij zijn oog smeert vind ik niet groot. Mijn konijn smeert regelmatig met snot, maar dat belandt niet bij zijn ogen.

 

Ik ga helaas toch zeggen, naar de dierenarts, ik zie hier 2 mogelijke oorzaken en ik kan niet inschatten welke het is en beiden hebben behandeling nodig door de dierenarts. Eigenlijk zelfs 3 oorzaken.

 

Snot (pasteurella of andere bacterie), gebitsproblemen of een verstopte traanbuis.

 

Je hebt wel pech met je konijnen zeg. Het kan dat het nu opvalt omdat hij geen maatje meer heeft die bijvoorbeeld bij zijn ogen wast.

Je zegt dat jouw konij  smeert met snot

Heeft die dan ook 1 van die 3 oorzaken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bunniesarebunnies Ik heb een konijn met chronisch snot. Dus inderdaad een van die oorzaken.

 

Ik moet regelmatig zijn oogjes een beetje schoonmaken, hij heeft ook vaak een natte vieze neus en tegenwoordig ook vieze voorpootjes. Dat had hij in het begin nooit. Hij is wel behandeld voor snot hoor, meerdere keren. Maar als het chronisch is kun je niet constant blijven behandelen.

 

Bij snot hoor je ze regelmatig niezen, ik weet niet hoeveel je bij hem bent, wat je nog meer opvalt. Ik zou het nu gewoon goed in de gaten houden. Het kan ook echt iets simpels zijn als de warmte en/of een hooisprietje wat heeft geïrriteerd. Wat gebruik je voor de toiletvulling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al bang voor dat je zaagsel gebruikt. Het is lekker goedkoop, maar wordt eigenlijk afgeraden vanwege het stof. Daarvan krijgen konijnen heel makkelijk luchtwegproblemen. Ook kan het stof dus in de oogjes komen en inderdaad wel de klachten veroorzaken die je omschrijft. Iets wat een beetje in dezelfde prijsregio zit maar iets minder stoffig is, is hennepvezel, mocht de zak bijna leeg zijn, zou ik dat als vervanging gaan halen. Het beste is om dan een grootverpakking te halen (voor paarden), de kleine verpakkingen zijn in verhouding nogal duur namelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof er meerdere dingen aan de hand zijn. Aan de ene kant snot, waar je voor naar de dierenarts moet, waarschijnlijk voor een antibiotica-kuur.

Daarnaast, de scheve kop en witte vlek in de ogen wijst op EC. Omdat daar bij Snoes ook al sterke verdenkingen voor waren, zou ik zsm starten met een behandeling hiertegen.

Snel naar de dierenarts dus, helaas betaal je wel spoedtarief in het weekend, maar dit zijn allebei ziektes waarbij je snel moet ingrijpen wil je kans hebben dat ze genezen.

 

Zorg dat er iemand, je moeder, vader, opa, ouders van een vriendin, maakt niet uit wie, met dit konijn naar de dierenarts gaat. En is de behandeling te duur, zorg dan dat Teun niet zo lang moet lijden als Snoes.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK HEB DUS EVEN NAGEDACHT...

teun heeft een soort ontstoken oogje met snot nu aan de andere kant van z'n kopje 

Dit zou een ontsteking kunnen zijn 

Ik heb het oogje nu schoongemaakt

 

Z'n scheve kopje is denk ik door parasieten want zo zach het er ook uit toen hij Dat de vorige keer had

Daar is volgens m'n moeder bij de intaratuin oorzalf voor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik te ver ga sorry maar...

 

Alsjeblieft 🙏🙏🙏 Ga naar de dierenarts!!

Laat desnoods je ouders het advies van iedereen lezen lieverd.

 

Intratuin is een tuincentrum net als een supermarkt... Die hebben geen verstand noch de benodigdheden om een dier te helpen. 

 

Ik weet dat je nog jong bent en geen kant op kunt zonder je ouders toestemming maar please moeder, vader geef dit konijntje een kans op herstel door naar de dierenarts te gaan..... 

Laat dat dan je verjaardags cadeau zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .