Ga naar inhoud

mijn komijn is denk ik bang of boos op mij


Konijn2013nummer2

Aanbevolen berichten

Welk gedrag zie je dat je denkt dat je konijn boos of bang is? 

 

Eet je konijn wel gewoon goed?

 

Het kan best zijn dat je konijn jou even niet meer lief vindt omdat hij je een tijdje niet heeft gezien. Maar als je gewoon rustig blijft en lekker eten geeft, dan komt dat binnen een paar dagen gewoon weer goed hoor!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms komt hij aangestormt en denk ik dat hij blij is om mij te zien maar dan wil ik hem strelen en springt hij weg .

mijn komijn eet goed genoeg oor zelf soms blijft hij eten.

 

Ik weet het gezoon niet goed maar tips zijn altijd welkom .

O ja mijn ouders geven hem altijd eten nu zou dat ook de oorzaak kunnen zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Konijn2013nummer2 zei:

O ja mijn ouders geven hem altijd eten nu zou dat ook de oorzaak kunnen zijn

Ja dat denk ik wel. Als jij gewoon weer eten gaat geven en hem rustig laat wennen weer dat je er bent, komt het zo weer goed! Je kan dit artikel ook nog even doorlezen;

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

 

Weet je ook dat konijnen eigenlijk samen horen te leven en veel gelukkiger zijn met een ander konijnenvriendje erbij? Ze willen het liefst hun eigen vriendje kiezen in bijvoorbeeld een konijnenopvang. Misschien kan je het er eens met je ouders over hebben?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook gehad! Niet na vakantie maar toen Elmo was ontsnapt, hij vond het heel eng en had daarna 0% vertouwen in mij, ik pakte het rustig aan en begon met af en toe er even bij te zitten, en als hij kwam snuffelen een stukje wortel of snoepje te geven, pas na een paar weken begon ik te aaien, het ging goed! Ik nam gewoon kleine stapjes en langzaam zag ik zijn vertrouwen weer terug komen 😊! Nu heeft hij weer vertrouwen in me 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn inderdaad heel voer gericht. Dan durven ze vaak wel. Aaien zou ik echt nog even laten. Probeer plezier te halen uit het brokjes geven, als ze daar aan gewend zijn kun je dat uit de hand doen. Dat je een brokje van je aanpakken. Zijn ze daar weer aan gewend en komen ze graag bij je kun je proberen om ze aan te raken. De kans dat ze dan wegspringen is nog wel groot. Als ze dat doen, volgende keer beter. Niet ontmoedigd raken. Mijn konijnen zijn allemaal stuk voor stuk aaibaar (geweest), geen enkele uitzondering, maar wat belangrijk is, is dat zij naar jou toe komen. Als je je opdringt aan ze, dan werkt het niet.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik ook uit het verhaal. Een beetje verantwoording is ook helemaal niet gek. Al vind ik dat je met 10 jaar best nog hulp mag hebben met de schoonmaak. Het is wel normaal om steeds meer te moeten daarin. Het hoort er allemaal bij. Ze kunnen het niet zelf, de konijnen bedoel ik. Maar is het erg dan dat je er wat meer mee bezig bent? Je kunt niet alleen maar knuffelen natuurlijk 😉 

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Kolino zei:

Dat begrijp ik ook uit het verhaal. Een beetje verantwoording is ook helemaal niet gek. Al vind ik dat je met 10 jaar best nog hulp mag hebben met de schoonmaak. Het is wel normaal om steeds meer te moeten daarin. Het hoort er allemaal bij. Ze kunnen het niet zelf, de konijnen bedoel ik. Maar is het erg dan dat je er wat meer mee bezig bent? Je kunt niet alleen maar knuffelen natuurlijk 😉 

Dat is ook een probleem maar niet helemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Konijn2013nummer2 zei:

ik heb nog nooit een konijn verzorgt

Ik neem aan dat je je ouders wel eens de verzorging hebt zien doen? Dat kan haast niet anders. Ik heb thuis nooit leren en mogen koken. Maar toen ik op mezelf ging wonen, bleek ik het toch te doen zoals mijn moeder deed. Hoe kan dat? Omdat ik het haar zag doen.

Het hoeft geen probleem te zijn. Je hebt nu vakantie. De eerste keer dat alles verschoond moet worden, ga je meehelpen en na een paar keer gaat dat goed. je ouders zullen een oogje in het zeil moeten houden.

Hier is het ook voorgekomen dat we zeiden tegen de kinderen: jullie krijgen geen eten voordat je je konijn eten gegeven hebt. Ze renden dan gauw naar de konijnen toe. Wij controleerden dus. 

Het zal vast goed komen.

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2023 om 08:51, Konijn2013nummer2 zei:

logis heb het nog niet vertelt

 

was het probleem dat je nog nooit een konijn verzorgt hebt? Of heb je nog een ander probleem?
Verzorging ga je vast snel leren. Eerst samen met je ouders en daarna kun je het vast heel goed zelf! Je hebt je ouders achter de hand voor het als het een keertje niet gaat zoals je wilt (denk ik, maar weet natuurlijk niet hoe je ouders zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
9 uren geleden, Konijn2013nummer2 zei:

niet meer gestreelt worden door mij en mijn mama alleen mijn papa mag hem strelen

De meeste konijnen houden er niet van om gestreeld of geaaid te worden. Een konijn moet altijd uitkijken. Een roofvogel kan hem zomaar van bovenaf pakken. Mijn konijnen worden ook niet graag geaaid. Wel eens mag ik even kriebelen tussen de ogen of oren. Ik weet dat er uitzonderingen zijn en dat er konijnen zijn die graag geaaid worden. Maar dat zijn uitzonderingen. Heb geduld. Voer je konijn elke dag een paar brokjes uit de hand zodat hij vertrouwen in je krijgt. Ga er eens bij zitten en lees dan een boek bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn konijnen ook alleen aaien op bepaalde momenten. Als ze lekker hooi aan het eten zijn en ik er al bij zit bijvoorbeeld. Of als ze met zijn tweetjes op het dak van het schuilhok zitten en ze relaxt zijn. Ik doe de verzorging vrijwel alleen. Mijn vriend kan ze bijvoorbeeld wel iets lekkers geven. Maar aaien kan hij alleen als ze relaxt op het dak zitten of de zeldzame keer dat hij ze voert en ze druk zijn met eten.

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .