Ga naar inhoud

Konijnen oog ontstoken


Nives

Aanbevolen berichten

Mijn konijn flo heeft denk ik een ontstoken oog het ziet er alleen heel heftig uit het begon met wat wit net op de feest dagen. Kan ik dit zelf proberen school te maken en dan na het weekend naar de dierenarts of kan dat niet want ziet er best eng uit. Nu is het ook nog eens gaan bloeden. 
 

ze heeft er geen last van lijkt het ik kan er aan zitten en ze is nog fit en eet heel goed. Help me alsjeblief. 

Spoiler

55CBC638-5CF2-4D2B-B601-0E1E0B19B39D.jpeg

 

aangepast door happy211
Foto achter spoiler gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel snel naar de dierenarts zou ik eerlijk gezegd adviseren. Dit probleem is te erg verslechterd, daar kun je niet meer zelf aan proberen te dokteren. Verwaarlozen kan je konijn het oog kosten in het slechtste geval en ik denk niet dat je dat wilt. Dus echt, help je diertje en bel de dienstdoende dierenarts. 

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

Ik heb je topic ook meteen verplaatst naar het onderdeel gezondheid. Dat vind ik beter passen bij het probleem en helpt je om meer gerichte adviezen te krijgen. 

Heel erg bedankt ! Ik ga morgen meteen bellen voor een spoed afspraak 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad niet wachten tot na het weekend, sommige dierenartsen hebben ook op zaterdag consulten. Kijk nu alvast waar je morgen terecht zou kunnen, mocht je bij je eigen dierenarts niet terecht kunnen.

 

Het lijkt erop of er meerdere problemen zijn, hoe eerder er een dierenarts naar kijkt hoe beter!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn altijd dierenartsen open. Elke dierenartspraktijk verzorgt een weekend-dienst. Niet altijd binnen de eigen praktijk, maar elke regio heeft een dierenarts die weekenddienst heeft. Als je belt naar je eigen dierenarts krijg je een bandje, en daarop is ingesproken welke andere praktijk dit weekend dienst heeft, of je wordt automatisch doorverbonden. 

 

Ik denk dat als je lang wacht, een oogamputatie je enige optie gaat zijn. Ik zou dus echt vandaag overdag een afspraak maken bij een kliniek die weekenddienst heeft. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Evee zei:

Er zijn altijd dierenartsen open. Elke dierenartspraktijk verzorgt een weekend-dienst. Niet altijd binnen de eigen praktijk, maar elke regio heeft een dierenarts die weekenddienst heeft. Als je belt naar je eigen dierenarts krijg je een bandje, en daarop is ingesproken welke andere praktijk dit weekend dienst heeft, of je wordt automatisch doorverbonden. 

 

Ik denk dat als je lang wacht, een oogamputatie je enige optie gaat zijn. Ik zou dus echt vandaag overdag een afspraak maken bij een kliniek die weekenddienst heeft. 

Afspraak staat om half 4 ! 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mammafelina zei:

Succes! Het oogje van je konijn ziet er echt niet goed uit. Doet mij denken aan het oogje van mijn ram Fluffy, maar dan in een verder stadium. Fluffy had EC in zijn oogje en uiteindelijk is zijn oogje dus ook geamputeerd.

Hopelijk is dat bij jouw konijn niet nodig…

Ik ben terug van de dierenarts. Ze dacht dat ze een obsess had zo zwelling maar dat was het toch niet. Ze heeft een tumor achter haar oog in haar hoofd. 
 

omdat ze nog goed eet en nog vrolijk heb ik pijstilling voor haar gekregen om haar net wat minder pijn te geven. Zolang ze nog eet en het nog gaat mag ze blijven leven. 
ze zij het kan weken duren maar oook zeker maanden. Ze is een sterk beestje. 
 

Ik ga haar haar beste leven geven en zijn maatje ook goed voor haar zorgen. 

  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftige diagnose, heel veel sterkte daarmee. Ik ben ook wel benieuwd of ze een röntgenfoto hebben gemaakt om de diagnose te stellen.  Is er ook gepraat over, wat als de druk op het oog te groot wordt? Al is dat natuurlijk ook weer afhankelijk van de groei van de tumor. Konijnen laten niet gauw blijken dat er iets met ze is, wat dat betreft zijn het inderdaad bikkels! Hopelijk hebben jullie nog een fijne tijd met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verdrietige diagnose zeg. Verwen haar maar flink!

En houd haar heel goed in de gaten, twijfel niet om haar in te laten slapen als je vermoedt dat ze pijn heeft. Konijnen laten niet zien dat ze ergens last van hebben, tenzij ze echt niet meer anders kunnen. Het is vaak moeilijk om het moment te bepalen waarop het meer lijden dan leven wordt. Heel veel sterkte en wijsheid ❤️.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Kolino zei:

Heftige diagnose, heel veel sterkte daarmee. Ik ben ook wel benieuwd of ze een röntgenfoto hebben gemaakt om de diagnose te stellen.  Is er ook gepraat over, wat als de druk op het oog te groot wordt? Al is dat natuurlijk ook weer afhankelijk van de groei van de tumor. Konijnen laten niet gauw blijken dat er iets met ze is, wat dat betreft zijn het inderdaad bikkels! Hopelijk hebben jullie nog een fijne tijd met haar.

Ze hebben idd over rudgenfotos gepraat maar ze zij dat ze daar alsog niet mega veel op kunnen zien en ze toch wel heel zeker was. Ze had idd gepraat over dat er wat vet ii ttt haar oog kan komen als de druk te hoog is gewoon van av blijven en als het heftig word terug komen en lagen inslapen. 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het eerst even bezinken en probeer dan in het belang van je konijn te denken. Ze wordt niet meer beter, hoe naar dat ook is. Ik snap heel goed dat je haar niet meteen in laat slapen, maar probeer er wel over na te denken wat het haar nog brengt. Neem de beslissing voordat ze heel erg pijn moet lijden. Als haar oogje kapot gaat door de druk, dan ben je naar mijn mening eigenlijk al te laat. Ik ben echt iemand die afscheid nemen heel belangrijk vindt, dus ik kan alleen maar zeggen, neem die tijd, maar laat haar ook op tijd gaan! Nogmaals heel veel sterkte!

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker een heftige diagnose! Verwen haar nog maar lekker en neem al afscheid. Bepaal voor jezelf ook een grens waarop je de afspraak wilt maken. Dat kan een bepaalde dag zijn, maar ook als je merkt dat ze last krijgt en de pijnstilling niet voldoende meer werkt. Dat helpt jezelf met wat rust in je hoofd met 'tot dat punt en niet verder'. Anders zijn we snel geneigd te verschuiven en dat is niet in belang van het diertje. Sterkte!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2022 om 16:59, Evee zei:

ai dat is ook geen lekkere uitkomst, maar goed dat je bent gegaan zodat je in ieder geval pijnstilling kan geven. Hebben ze een foto gemaakt van haar hoofd? 

Nee dat hebben ze niet gedaan omdat ze zeker waren dat het een tumor was. En ze al 7,5 jaar oud is. Konden we wel foto’s laten maken maar dat zou verder niks opleveren omdat behandeling ze daar te oud voor is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .