Ga naar inhoud

medicatie routine?


Bibi Cos

Aanbevolen berichten

Hi voor iedereen die het heeft meegekregen van mijn twee konijntjes die allebei medicatie krijgen (lees anders even terug). 

Pucca krijgt dus 3 keer per dag maar ik weet niet helemaal hoe goed ik het moet verdelen op een dag zegmaar. 

Hoeveel uur moet er tussen twee rondes medicatie zitten? 

En is er een beste tijdstip in ochtend middag en avond dat je het kan toedienen? 

Wie helpt mij. 

Ik ben natuurlijk niet de hele dag thuis voor meerdere weken dus ik moet ecbt een schema/routine maken voor elke dag. 

Meestal als ik ga werken, ben ik 3 uur op werk. Dus ik wil dan eigenlijk om 2 uur in de middag de twee ronde doen. 

Maar hoeveel eerder moet de ochtend ronde zijn? en als ik tot in de avond werk, is er een te laat tijdstip om te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vrij simpel, 3 keer per dag is 3 keer per 24 uur, dus elke 8 uur medicatie. En daar zo dicht mogelijk bij in de buurt komen als voor jou mogelijk is. Zolang je dat een beetje aan kan houden maakt het niet uit of dat midden in de nacht of in de middag is, net wat voor jou fijn is. 

Ik moet nu vier keer per dag. Elke zes uur dus. Vanmorgen heeft mijn vriend het om half 8 ongeveer gedaan, ik daarna rond half twee, hij heeft net zijn volgende portie gehad, dus dat was iets vroeger en dan vanavond als we naar bed gaan, zal een uur of twaalf worden. In de nacht moet hij dan wat langer door, maar dat durf ik nu wel aan nu hij het weer een beetje ok doet. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Eefje:

Het is vrij simpel, 3 keer per dag is 3 keer per 24 uur, dus elke 8 uur medicatie. En daar zo dicht mogelijk bij in de buurt komen als voor jou mogelijk is. Zolang je dat een beetje aan kan houden maakt het niet uit of dat midden in de nacht of in de middag is, net wat voor jou fijn is. 

Ik moet nu vier keer per dag. Elke zes uur dus. Vanmorgen heeft mijn vriend het om half 8 ongeveer gedaan, ik daarna rond half twee, hij heeft net zijn volgende portie gehad, dus dat was iets vroeger en dan vanavond als we naar bed gaan, zal een uur of twaalf worden. In de nacht moet hij dan wat langer door, maar dat durf ik nu wel aan nu hij het weer een beetje ok doet. 

Maar wat nou als dat niet mogelijk is? 

Ik woon bij mijn ouders maar ze zijn gescheiden en wonen dus in andere huizen. Het is niet ver maar ik kan niet 12 uur in de avond nog naar buiten gaan. En ik weet niet of mijn moeder of stiefvader mij willen/kunnen/durven te helpen door dan elke nacht voor de komende weken om 12 uur twee konijnen te doen. 

 

Flake moet dan om de 12 uur dus bv 10 uur in de ochtend en dan 9 uur in de avond weer. Dat kan ik wel zelf doen. 

Maar Pucca moet dan bv 08.00 - 16.00 - 00.00 weer. 

Dat is een beetje onmogelijk voor mij. 

Wat moet ik dan doen? 

Ook omdat mijn stiefvader vaak nachtshifts werkt en dan dus niet thuis is en mn moeder is al niet ecbt van aaien laat staan medicijnen toedienen. Wat raad je dan aan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Bibi Cos:

Maar wat nou als dat niet mogelijk is? 

Ik woon bij mijn ouders maar ze zijn gescheiden en wonen dus in andere huizen. Het is niet ver maar ik kan niet 12 uur in de avond nog naar buiten gaan. En ik weet niet of mijn moeder of stiefvader mij willen/kunnen/durven te helpen door dan elke nacht voor de komende weken om 12 uur twee konijnen te doen. 

 

Flake moet dan om de 12 uur dus bv 10 uur in de ochtend en dan 9 uur in de avond weer. Dat kan ik wel zelf doen. 

Maar Pucca moet dan bv 08.00 - 16.00 - 00.00 weer. 

Dat is een beetje onmogelijk voor mij. 

Wat moet ik dan doen? 

Ook omdat mijn stiefvader vaak nachtshifts werkt en dan dus niet thuis is en mn moeder is al niet ecbt van aaien laat staan medicijnen toedienen. Wat raad je dan aan? 

Flake heb ik net trouwens fout geteld. Als hij om laten we zeggen 09.00 uur sochtends eerste ronde krijgt, moet hij om 21.00 de tweede keer krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje zoeken wat handig is. Wat @Eefjenoemt is de ideale manier, maar dat is soms inderdaad niet haalbaar. Als je om 14.00 medicatie moet geven omdat je om 15.00 uur op je werk moet zijn, dan plan je de rest er zo goed mogelijk omheen. De eerste zodra je uit bed komt, bijv. Om 7.00u en de laatste voor je weer naar bed gaat, bijv. om 22.00u dan zit er 7 uur tussen overdag en 's nachts 9 uur. Niet ideaal, maar als het niet anders gaat, dan gaat het niet. Het moet voor jou ook haalbaar zijn natuurlijk.

Voor Flake zou ik kijken wat het handigst is. Heb je 's ochtends of 's avonds de meeste tijd om 2 konijnen medicijnen te geven? Dan kun je kiezen voor 7.00 en 19.00, of voor 10.00 en 22.00, zodat het een beetje gelijk loopt met de tijden die je voor Pucca moet aanhouden. 

 

Ik weet niet wat de verdeling is hoe vaak je bij je vader en moeder bent (en dat hoef je ook zeker niet openbaar op internet te delen als je dat niet wil), maar is het misschien een idee om wat te schuiven, dat je bijvoorbeeld bij de ouder met de konijnen blijft zolang ze hun medicijnen krijgen, en dat je daarna de weken inhaalt bij de andere ouder? 

Of je moet toch de ouder met de konijnen te leren hoe ze medicijnen moeten geven, zodat je in het weekend wel naar de ander kunt gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei happy211:

Het is een beetje zoeken wat handig is. Wat @Eefjenoemt is de ideale manier, maar dat is soms inderdaad niet haalbaar. Als je om 14.00 medicatie moet geven omdat je om 15.00 uur op je werk moet zijn, dan plan je de rest er zo goed mogelijk omheen. De eerste zodra je uit bed komt, bijv. Om 7.00u en de laatste voor je weer naar bed gaat, bijv. om 22.00u dan zit er 7 uur tussen overdag en 's nachts 9 uur. Niet ideaal, maar als het niet anders gaat, dan gaat het niet. Het moet voor jou ook haalbaar zijn natuurlijk.

Voor Flake zou ik kijken wat het handigst is. Heb je 's ochtends of 's avonds de meeste tijd om 2 konijnen medicijnen te geven? Dan kun je kiezen voor 7.00 en 19.00, of voor 10.00 en 22.00, zodat het een beetje gelijk loopt met de tijden die je voor Pucca moet aanhouden. 

 

Ik weet niet wat de verdeling is hoe vaak je bij je vader en moeder bent (en dat hoef je ook zeker niet openbaar op internet te delen als je dat niet wil), maar is het misschien een idee om wat te schuiven, dat je bijvoorbeeld bij de ouder met de konijnen blijft zolang ze hun medicijnen krijgen, en dat je daarna de weken inhaalt bij de andere ouder? 

Of je moet toch de ouder met de konijnen te leren hoe ze medicijnen moeten geven, zodat je in het weekend wel naar de ander kunt gaan. 

Ja goed idee. Ik zal sowieso vragen of mn ouders waar de konijnen zijn willen helpen. 

Ik heb in principe in de ochtend meer tijd puur omdat ik liever niet laat in het donker buiten wil zijn. 

Meeste dagen van de week heb ik nog mijn opleiding dus dan ben ik sowieso vroeg op en kan ik dus meteen de konijnen doen. 

 
Ik denk dat dit het beste werkt. 

De eerste keer voor Pucca om 07.30 in de ochtend. 

De eerste keer voor Flake om 10.00 in de ochtend. 

 

De tweede keer voor Pucca toch dan om 14.30. Dan zit er wel maar 7 uur tussen. 


En dan de laatste keer voor Flake om 22.00. 

En de laatste keer voor Pucca ook 22.00. Dan zit er 7.5 uur tussen. 

 

Dedicatie moet er zijn als je dieren hebt he! 😅 

Vandaag ook mn planning volledig omgegooid omdat de kat vast zat aan een lijmplank en dr hele buik moest geschoren worden. (hele buik zat de vacht onder lijm)

Rot dingen zijn dat bah! Ook voor de muizen en ratten die erop vast komen. Kan er echt woedend om worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ook nogal af van wat voor medicatie het is, dat heb je wellicht in het andere topic geschreven maar het is makkelijker om dat hier ook even te vermelden. Als je konijn bijvoorbeeld gas heeft komt het, zeker in de eerste fase van de behandeling, wel nauw met darmstimulans en pijnstiller. Met oogdruppels of antibiotica kijk ik echt niet op een uurtje meer of minder er tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei Dollie:

Het hangt ook nogal af van wat voor medicatie het is, dat heb je wellicht in het andere topic geschreven maar het is makkelijker om dat hier ook even te vermelden. Als je konijn bijvoorbeeld gas heeft komt het, zeker in de eerste fase van de behandeling, wel nauw met darmstimulans en pijnstiller. Met oogdruppels of antibiotica kijk ik echt niet op een uurtje meer of minder er tussen.

Voor Pucca gaat het om ciseral, voor Flake om antibiotica voor een nierinfectie als ik het me goed herinner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .