Ga naar inhoud

Bedtijd drama


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Haloo! 

 

Daar zijn we weer met een nieuwe vraag. 

Mijn lieve Toet zit volledig in de pubertijd! Echt niet te zuinig ook. Zeg ik: 'Hoi Toet' wordt ze boos, gaat in een hoekje zitten en stampen. 
Want blijkbaar mag ik niet tegen haar praten. Later op de dag mag dit dan weer wel en wordt er om aandacht gevraagd. 

 

Leuk, zo'n puber in huis. 

 

Nu hebben we alleen een probleem. 'Bedtijd' is een drama. De nijnen lopen zodra wij er zijn vrij rond in huis. Wanneer we gaan slapen moeten ze echter wel gewoon hun hok in. 

Het hok waar ze eerder samen gewoon zonder probleem in zaten toen ze vrij mochten lopen. 

 

Ze weten heel erg goed dat ze gewoon het hok in moeten en Knoet doet dit ook braaf zonder probleem. 

Toet daarentegen is een totaal ander geval. rent weg, verstopt zich, luistert niet! 

Ze kijkt je aan om vervolgens weer een totaal andere kant op te gaan. Het is echt van dat uitdaag-gedrag. 

Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven, maar dit wil na 20 minuten ook soms niet meer lukken. 

 

Ze weet dus wat de bedoeling is, dus haar lokken met iets werkt niet. 

We zijn bezig met clicker en target training, maar dit gaat nog niet snel genoeg op toe te passen als we naar bed gaan. 

Wie heeft hier opvoedtips voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahah. De puberteit dat is wat. Ik liep vanmorgen achter Benjamin (5 mnd) aan omdat hij niet terug naar de woonkamer wilde. Hij probeerde steeds weer terug te lopen. 😄 Liz gaat dan ook gezellig mee doen.

Voor wat lekkers komt hij ook niet altijd. 

Ik hoop ook dat op een goede tip. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar. Mijn konijnen mogen wel eens onder toezicht los in de tuin lopen, maar denk maar niet dat ze dan nog zonder moeite weer terug hun ren in willen. Wat ik doe is van tevoren al een deel van de tuin afzetten, zodat ik ze niet onder tuinmeubelen vandaan hoef te vissen. Lewis is gelukkig heel gevoelig voor een rammelend bakje brokjes dus die heb ik zo weer in de ren. Luz is eigenwijs en reageert er niet eens op. Mijn oplossing voor haar is het afgezette deel steeds kleiner maken waardoor ze als het ware terug in de ren gedreven wordt. Meestal lukt dat, maar soms niet. In het ‘ergste’ geval zet ik een rennetje om Luz heen, zet er een reismand in (vindt ze mega interessant), doe de klep dicht als ze erin zit en verplaatst haar dan zo naar de vaste ren. Kost wat moeite, maar erachter aan rennen heeft hier echt geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, we hebben geprobeerd om delen af te zetten. Alleen helaas kunnen ze nog onder de bank door. 

Omdat we een langwerpige kamer hebben, gaat het steeds kleiner maken van de ruimte niet. We hebben ook geen lossen panelen meer die we hiervoor kunnen gebruiken. 

 

Maar bedankt voor de tip! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je ze op dit tijdstip hun "avondeten" geven? Ik weet niet hoe laat je ze normaal hun eten geeft? Maar als lokken met iets lekkers niet werkt, misschien werkt het wel als je ze hun etenstijd verschuift naar jullie bedtijd. 

aangepast door Miekmoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

We geven niet op bepaalde tijdstippen hun voer. We proberen dit juist heel erg gedurende de dag te doen, zodat we zeker weten dat beide konijnen genoeg eten. 
Daarnaast gebruiken we soms het voer voor de clickertraining. (soms zijn dit snoepjes, soms biks) Omdat de training anders wel heel erg ongezond wordt. 

 

Maar we kunnen het zeker eens gaan proberen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .