pakyakker Geplaatst: 13 februari 2021 Delen Geplaatst: 13 februari 2021 Ik ben met Vlekje aan het spelen en het valt mij op dat ze opeens heel veel schilfers vlakbij haar nek heeft. Ik dacht even verder kijken en jahoor een hele grote schilferende plek. Ook alleen die plek is schilferig voor de rest niet. Zou dit kunnen duiden op vachtmijt of is vachtmijt meer als het door de hele vacht zit en niet op 1 plek? Ik heb verder gekeken en kan niet meer schilfers ondekken dan op die plek. Het zit zeg maar net iets verder dan het kuiltje in de nek. Ik zie haar ook niet op die plek krabben. Iemand toevallig ervaring hiermee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 13 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2021 NB: de plek is wel wat groter als op deze foto. Maar dit was wat ik er van kon maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 13 februari 2021 Delen Geplaatst: 13 februari 2021 (aangepast) Zoiets heeft Koos een paar jaar geleden ook gehad. Ben met hem naar de DA geweest en daar werd een monster onder de microscoop onderzocht. Wat het precies was kon de DA mij niet vertellen maar er werd een pipetje Stronghold in zijn nek geleegd. (paar druppels maar hoor) Een 2e pipet moest ik later nog een keer herhalen. Sindsdien geen plekjes meer kunnen waarnemen. 13 februari 2021 aangepast door Koosje 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 14 februari 2021 Delen Geplaatst: 14 februari 2021 Toen ik een konijn met vachtmijt had zag het er ook zo uit. Net als bij Koos was het met 2 keer een pipetje weer weg. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Gebeld. Ik wilde liever niet langkomen maar de assistente zei al het past heel erg bij het beeld. Aangezien ze ook ziek is geweest en vachtmijt vaak voorkomt na verminderde weerstand. Dus vanmiddag even Stronghold ophalen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Klinkt gelukkig hoopvol en makkelijk op te lossen voor Vlekje toch? Wel oppassen dat je niet uitglijdt natuurlijk onderweg om de medicijnen op te halen.😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 15 minuten geleden zei JokeC: Klinkt gelukkig hoopvol en makkelijk op te lossen voor Vlekje toch? Wel oppassen dat je niet uitglijdt natuurlijk onderweg om de medicijnen op te halen.😉 Jaa ik hoop inderdaad dat het zo makkelijk gaat. Ik ga het zien. Hier valt de ijzel nog wel mee dacht ik, maar dat maakt mij niet minder bang. Ik heb al zo'n glibber auto. dus ik ga ook wel tegen een uur of 15 dan is code rood ook over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Heb stonghold 30 mg meegekregen. Ze hadden de variant van 2x niet. Dus dit moet nu 1x in de maand en dat dan 3x. @Lienappelsien @Koosje hoe breng je dit aan? De assistente had het over tussen de oren omdat ze daar niet likt. Ik vond haar advies wat twijfelachtig vandaar dat ik het even na vraag. Het staat beschreven voor een hond in de bijsluiter dus kan het daar ook niet goed uithalen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Ooh en dat ben ik ook vergeten te vragen. Moet dat hele pipetje leeg? Nee toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Hoe gaat het trouwens met de benauwdheid? Gebruik je nu een mondkapje als je met Vlekje speelt enz? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Lief dat het vraagt. Ik heb haar gisteren weer naar de schuur gedaan. Ik heb inderdaad een mondkapje op gedaan. Het helpt wel. Uiteindelijk word ik toch lichtelijk benauwd maar het proces gaat slomer en de benauwdheid is wel minder erg. Wat betreft snotneus en zo daar helpt het niet tegen. Maar dat vind ik ook niet erg. Benauwdheid is wel zo vreselijk. Gelukkig staat ze straks in de buitenlucht en dan heb ik er sowieso minder last van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 @pakyakker, bij Koos waren het volgens mij maar een paar druppels per pipet en die moest ik hoog in de nek tegen zijn achterhoofd leeg knijpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 (aangepast) Dank voor je reactie! Dit is best wel een grote pipet omdat het ook voor honden is. Lijkt mij sterk dat dat helemaal leeg moet anders is haar hele nek straks nat. Ik ga het maar gewoon proberen. Ik doe het wel tussen de oren dan weet ik zeker dat ze er niet bij kan. Vlekje is echt heel lenig namelijk. 15 februari 2021 aangepast door pakyakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 (aangepast) Je hebt toch wel de Stronghold Rose meegekregen? 15 februari 2021 aangepast door Koosje verkeerd leesteken, toesenbord stond weer een op een ander land ingesteld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Dit heb ik meegekregen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Nek straks nat dat is overdreven trouwens maar het zijn niet een paar druppels. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 2,6 tot 5 kg staat te lezen op de verpakking. Lijkt mij voor Vlekje knap veel te zijn toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Damnnnn ik zou toch niet de verkeerde meegekregen hebben?😭 Vlekje was voor haar gasbuik 2.8 ze is wel wat afgevallen. Ik gok dat ze nu wel rond de 2.4/2.5 zit. Maar ik heb de verpakking al opengemaakt en het kost 36 euro heb niet zoveel zin om weer zoveel te betalen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Goed als ik nou de helft van het pipetje leegdruppel dan heb ik dezelfde hoeveelheid als de rose? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 (aangepast) Als Vlekje zo'n 2,5 kilo weegt lijkt mij de helft, of een druppel van de pipet meer, voldoende voor haar te zijn. Maar ja, ik ben geen DA hè? Anders bel effe 😉 15 februari 2021 aangepast door Koosje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Kan je niet er naartoe bellen? Dan weet je gelijk wat je moet doen. En als ze nu gesloten zijn zou je of de spoed kunnen bellen en even kunnen vragen hoe het moet of wachten tot morgenvroeg. Komt niet op een dag aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Ik kan nog wel bellen. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik het moet verwoorden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Gewoon vragen wat het beste is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 15 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2021 (aangepast) Volgens de assistente is het goed. Ze heeft nog op Wilhelminapark gekeken en daar advieseren ze zelfs voor konijnen van 2.5 45 mg. Ik moet het maar geloven. Ik vind ook gewoon alles wat ik doe bij Vlekje spannend omdat ik bang ben dat het verkeerd gaat door haar kwakkelende gezondheid. 15 februari 2021 aangepast door pakyakker Typfout as always Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Dan zal het goed gaan. Succes, hopelijk is Vlekje snel weer beter! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten