Ga naar inhoud

Konijn verzekeren


Anoniem anoniem

Aanbevolen berichten

Even nog dit.Mensen..het is handig om je konijn te verzekeren..dan kun je  er meer voor doen en het meeste geld meerdere keren gebruiken.

Ik heb zelf de plus verzekering..

Mijn knijn is 3 maanden verzekert ..Heb t er nu al uit.

.Gebroken .poot opereren.

Foto.s en t hele rattenplan....Echt heeel veel geld.

(En t was mijn schuld..ik deed de deur dicht terwijl hij net naar buiten wilde gaan...poot ertussen.klonk als een zak geplette macaronie.)

Elliebel..vraagje .verzeker je jou konijnen ook?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Anoniem anoniem:

Laat ik het anders formuleren.

Als je 120.per maand weg legt..dan duurd het meer dan 2 jaar om t bedrag wat ik moest betalen te sparen.Voor 1 behandeling(dus mijn andere inmiddels overleden konijntje niet meegerekend..anders kwam er nog 2 jaar sparen bij...en dit alles in 3 maanden tijd)

 

 

Ik denk dat je beter een ander topic kunt beginnen over het wel of niet verzekeren van je konijn. 

Dit topic is aangemaakt door elliebel die haar dierbare konijn moet missen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O dat wist ik niet.gecondoleert.sterkte met het verlies..Ik ben zelf pas ook een konijntje verloren.Ze was iets meer dan 7.

Ze was niet verzekert...zo.n 2000,- euro uitgegeven...ik mis haar..

 

De gebroken voorpoot..die nu geopereerd is..

Het hele rattenplan totaal kost 2500,-

Reken maar uit.In 3 maanden tijd kan er veel gebeuren....en over 6 weken nog foto.s erbij.

 

Ik ben dus  blij dat deze die nu van poot zit te herstellen wel verzekert is.

 

 

 

 

aangepast door Anoniem anoniem
Fout in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar wat je vergoed krijgt met een verzekering en wat je betaald, vind ik het niet waard. Bij geen enkele verzekering krijg je 100% vergoed. Ja je kan enorme pech hebben en voor een grote rekening komen te staan, maar heel eerlijk: 2000 euro voor een gebroken poot is wel extreem. Meestal red je de normale dingen wel met 300-500 euro. Een echte uitschieter is dat je eens 1000 euro voor echt een complex probleem moet betalen, maar dat is echt al zeldzaam. 

 

De grootste kosten die ik heb voor mijn konijnen vallen niet onder zo een verzekering, castraties & vaccinaties krijg je bijvoorbeeld niet vergoed. Die kosten betaal je dus nog steeds uit eigen portemonnee. Plus als je wel iets hebt, dan krijg je alsnog niet volledig vergoed, maar meestal maar voor 50-80%. Bijvoorbeeld gebitsbehandelingen krijg je vaak al niet of maar voor een klein deel vergoed, en dat is nou net iets wat veel bij konijnen voor komt. 

 

Ik heb dus liever een spaarbuffer beschikbaar voor de huisdieren, en als ze niets mankeren is mijn geld niet weg naar een verzekeringsmaatschappij. Je kan er in apart zetten wat je kan missen, een minimum van 500 euro zou ik zeker aanraden, als het lukt meer, en dan aanvullen nadat er uit opgenomen is. En in het bedrag op je spaarrekening kunnen alle huisdieren mee delen, terwijl je een verzekering voor elk individueel konijn moet afsluiten.  

 

Moet je je voorstellen dat ik gemiddeld 25 euro per maand per konijn moet betalen voor de verzekering, ik heb even opgezocht wat je voor een 1 jaar oude Hollander voedster zou betalen, niet dat ik die heb, maar dan heb ik een bedrag om te noemen in dit voorbeeld. 

 Dan ben ik op jaarbasis voor 4 konijnen 1200 euro kwijt aan verzekeringsgeld zonder dat er iemand iets mankeert. Dat bedrag heb ik afgelopen jaren niet uitgegeven aan de gezamenlijke dierenartskosten voor mijn konijnen, gelukkig.
Dus dan zou ik het inmiddels al jaren "weggooien" Het is een mooi verdienmodel, maar vooral de verzekering heeft er baat bij. Logisch ook, want zo werkt het systeem van verzekeren. En voor sommige dingen is het risico zo groot dat ik wel verzekerd ben, maar voor mijn konijnen vind ik het het echt niet waard. Die bedragen zijn prima op te vangen als je een spaarrekening voor ze hebt.  Je kan dan beter een spaarrekening bijhouden en stel dat je dan op een bepaald punt stopt met konijnen houden en je hebt het niet nodig gehad, dan is het geld ook niet verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je wel heel veel pech gehad! Ik heb in de ruim acht jaar dat ik konijnen heb dat bedrag nog niet in totaal uitgegeven. Meestal red ik het met een paar tientjes, in twee gevallen was ik een paar honderd euro kwijt in een maand ongeveer. 

Ik heb in mijn studententijd via een callcenter huisdierenverzekeringen verkocht, ik vond dat ik mensen oplichtte door het aan te smeren. Toen ik me er laatst in verdiepte bleek er weinig veranderd. Zodra een dier iets heeft gehad voor je het verzekerde wordt dat direct uitgesloten, bovendien worden veelvoorkomende problemen ook niet gedekt. Voor mij gewoon een spaarpotje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekeren doe je als je een uitgave zelf niet zou kunnen betalen, en die grens is voor iedereen anders. Maar je moet inderdaad altijd heel goed kijken wat er wel en niet onder de dekking valt, en bepalen hoe groot de kans is dat het voor gaat komen.

Ik heb me er nooit specifiek in verdiept, maar ik heb wel 17 jaar bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt, dus ik weet wel hoe het in elkaar steekt.

Toevallig had ik dit jaar een pechjaar, en was ik geloof ik 800 euro kwijt voor een konijn. Maar de jaren daarvoor ben ik denk ik in totaal 300 euro kwijtgeweeest voor onverwachte kosten, dus buiten vaccinaties en castraties. Ik vind dat goed zelf op te vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig mijn twee konijnen voor het eerst pas geleden verzekerd. De afgelopen zeven jaar heb ik denk ik wel 4000 euro uitgegeven aan medische kosten, wel allemaal goed verspreid maar bijv een aantal lange behandelingen/operaties die hakten er wel in. 

 

De verzekering kost me voor de ene 11 euro (dwergje, 6 maanden) en voor de andere 13 euro (dwergje, 1,5 jaar) geloof ik. Ik krijg dan geen gebitsbehandeling vergoed (iets wat dus wel vaak voorkomt) maar dan zou ik 22 euro per maand per konijn kwijt zijn, dat vind ik erg veel.

 

Wel krijg ik bijvoorbeeld 80% van alle medicatie en consulten en operaties vergoed. In het verleden ben ik zoveel geld kwijt geweest dat dit mij veel rust in mijn hoofd geeft en het maandelijkse bedrag is prima te overzien.

 

Ik betaal het bedrag dus eigenlijk voor een soort (schijn)rust in mijn hoofd. Sinds kort haal ik hooi bij de boer wat mij ongeveer een tientje per maand scheelt, dus ik heb dan 1 verzekering "gratis". Ach ik verzin het allemaal maar bij elkaar in mijn hoofd maar het werkt tot nu toe voor mijn gemoedsrust.

 

Voorheen zette ik maandelijks 25 euro opzij voor een koppeltje konijnen maar ik liep altijd achter. Waarschijnlijk gewoon veel pech gehad. 

Over een jaar kan ik de verzekering maandelijks opzeggen, dan kijk ik even wat ik doe. Je premie gaat namelijk jaarlijks wel omhoog omdat je konijn ouder wordt. Ondertussen blijf ik ook proberen om 20,- per maand opzij te zetten voor de konijnen, maar als dat niet lukt dan is dat oke. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .