Ga naar inhoud

Panacur honden en katten of panacur hond?


Boefje

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nu een tijdje panacur pasta omdat er helaas geen fenbendrops meer bestaat. Ik baal er nog steeds van. Panacur pasta is best duur om gewoon standaard te geven.

 

Ik had een paar jaren geleden besloten om Noellie te blijven behandelen omdat ze steeds weer terugvallen had. Dit kon volgens nieuw onderzoek geen kwaad. En ze is ook al tien jaar. 

 

Nu wil ik toch gewoon de tabletten proberen omdat deze goedkoper zijn en voor mij toch beter te doseren. Die stomme streepjes op zo'n wiebelig plastic stokje werkt voor mij gewoon niet. Maar nu weet ik niet of ik de panacur tabletten voor hond en kat nodig heb of die voor hond? Wie kan mij dat vertellen? 

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook langdurig Panacur pasta aan een konijn gegeven. De hoeveelheid is inderdaad lastig af te lezen. Al snel keek ik hoever ik moest draaien aan dat stokje voor de juiste dosering. Voor mijn konijn was toen ongeveer een halve draai de juiste hoeveelheid, dus ben ik elke keer een halve draai gaan geven. Dan hoefde ik niet meer scheel te kijken naar die streepjes. En als ik het uitrekende was de tube ook op het goede moment leeg. Groot voordeel van die pasta vond ik dat je het op groenten kan smeren. Hij at het dan zelf op. 

 

Volgens mij geeft @Bammyflurry tabletten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eefje:

En dat andere spul, waarop staat dat het voor duiven is? Dat heeft precies dezelfde werkzame stof, ben even de naam kwijt. In België wordt dat vaak gegeven.

Meranox. Als je de bijsluiter goed leest staat dat als je het langer dan een paar dagen geeft het ernstige klachten kunnen geven. Dat was voor mij de reden het niet te geven. Mijn dierenarts wist ook niet dat het er in stond en schrok ook wel toen ik dat aangaf. Ze begreep ook wel waarom ik het niet wilde geven. 

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de KH250 tabletten gebruikt toen Lola tegen EC behandeld werd. Er staat niet specifiek bij of het voor honden of katten of allebei is, maar ik denk voor allebei aan de afbeeldingen op de verpakking te zien. Zij hoefde trouwens met haar reuzenformaat al weinig van die tabletten, dus ik weet niet of het voor jouw konijn makkelijk te doseren is.

 

Edit: Staat KH voor Kat en Hond?

aangepast door Pablo&Lola
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb de KH250 tabletten gebruikt toen Lola tegen EC behandeld werd. Er staat niet specifiek bij of het voor honden of katten of allebei is, maar ik denk voor allebei aan de afbeeldingen op de verpakking te zien. Zij hoefde trouwens met haar reuzenformaat al weinig van die tabletten, dus ik weet niet of het voor jouw konijn makkelijk te doseren is.

 

Edit: Staat KH voor Kat en Hond?

Nou normaal maar 1 achtste. Maar Evert jan de boer had in de mail aangegeven dat het ook 1 vierde deel mag. Niet super handig maar tja je moet wat... ik zal het een beetje vochtig maken met water en dan over wat biks doen. Kijken of dat wat is. 

 

250 is kat en hond 500 grote honden. Ik had het al bedacht want de panacur pasta is ook katten en honden dus dacht zal dan wel zelfde zijn.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .