Ga naar inhoud

Ballenbad van keutels


Punky punk

Aanbevolen berichten

Beste konijnenliefhebbers,

 

Mijn konijntje heeft een hele kamer voor hem. Sinds twee weken ongeveer laat hij overal in die kamer keuteltjes achter. Het lijkt wel een ballenbad. Ik raap elke keer als ik daar kom de keuteltjes op en leg ik ze in zijn hokje. En elke keer ligt het vol. Wat is de oorzaak? Wat kan ik daartegen doen? ...

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Evee:

Hoe oud is hij? (Puberteit?)

Hoe groot is de ruimte? 

Staan er genoeg toiletjes? Konijnen zijn soms best lui, dus op meerdere plekken  een bak kan al helpen. 

Nee er staat maar 1 toiletbak. Hij is momenteel 9 maanden. De ruimte meet 5x6 m. Hartelijk bedankt voor de tip.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen zitten inderdaad rond die leeftijd in de puberteit. Ik zou gewoon wat meer toiletbakken neer zetten en dan gewoon kijken hoe het over een tijdje als de puberteit over is even kijken hoe het dan gaat. Bij mij poept het konijn waar hij hooi eet, het lijkt wel of voor elk stukje hooi wat ze eet er een keuteltje meteen weer achteruit komt. Misschien kun je dus alleen hooi bij de toiletbak neerleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Skipenpip:

konijnen zitten inderdaad rond die leeftijd in de puberteit. Ik zou gewoon wat meer toiletbakken neer zetten en dan gewoon kijken hoe het over een tijdje als de puberteit over is even kijken hoe het dan gaat. Bij mij poept het konijn waar hij hooi eet, het lijkt wel of voor elk stukje hooi wat ze eet er een keuteltje meteen weer achteruit komt. Misschien kun je dus alleen hooi bij de toiletbak neerleggen?

Dat doe ik al ondertussen. Dankjewel voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Punky🐰:

Nee er staat maar 1 toiletbak. Hij is momenteel 9 maanden. De ruimte meet 5x6 m. Hartelijk bedankt voor de tip.

Is hij al wel gecastreerd? Zo niet, kan dat ook goed helpen. Maar ook als hij wel gecastreerd is, niet alle hormonen zijn daardoor weg. Je zal dus ook dan nog wel merken dat hij in de puberteit is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .