Ga naar inhoud

Is dit goed?


LolaLouwen

Aanbevolen berichten

Het enige advies is: Met Spoed naar de dierenarts!
Als een konijn niet of nauwelijks eet, is het een spoed geval! Dus naar de dierenarts!
Als een konijn al een paar uur niet eet, kunnen de darmen stil komen te liggen, en die zijn moeilijk weer op gang te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gehoord dat konijnen net zoals mensen minder eten als het warm is, maar toch zou ik even naar de dierenarts gaan. Mijn konijnen gaan ook op hun zij liggen met hun poten gestrekt maar dat is gewoon omdat konijnen de warmte alleen via de voorpoten en oren en door snel te ademen. De konijnen zijn ook minder actief met 25 graden of warmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Skipenpip:

Ik heb wel gehoord dat konijnen net zoals mensen minder eten als het warm is, maar toch zou ik even naar de dierenarts gaan. Mijn konijnen gaan ook op hun zij liggen met hun poten gestrekt maar dat is gewoon omdat konijnen de warmte alleen via de voorpoten en oren en door snel te ademen. De konijnen zijn ook minder actief met 25 graden of warmer.

Dit klopt niet!

Konijnen kunnen de warmte alleen maar via de oren kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Hototjes:

Konijnen raken hun warmte kwijt door hijgen oren en aan hun achterklieren bij hun achterpoten

Nou, heb mijn konijnen nog nooit zien en horen hijgen. Misschien dat ik dan aparte konijnen heb???

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Hototjes:

Konijnen raken hun warmte kwijt door hijgen oren en aan hun achterklieren bij hun achterpoten


Het klopt niet wat je zegt! Lees de site maar even goed door denk ik zo!
Een konijn kan niet hijgen, een konijn kan namelijk niet via de mond ademen dus ook niet hijgen!

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-verzorging/post/konijnen-in-de-zomer/

''
Konijnen kunnen niet zweten, zoals wij mensen kunnen. Ook kunnen konijnen niet goed door de mond ademen, ze kunnen dus ook niet hijgen om warmte kwijt te raken, zoals honden. De oren van konijnen bevatten grote bloedvaten, die gebruikt worden om warmte kwijt te raken aan de omgeving. ''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn hijgt dan zijn er of luchtwegproblemen, of is er sprake van oververhitting (hitteslag). 

 

Ik hoop dat TS met het konijntje inmiddels bij de dierenarts is geweest, ik vermoed ook dat het een gasaanval is/was. Hopelijk gaat het inmiddels weer beter? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Nou, heb mijn konijnen nog nooit zien en horen hijgen. Misschien dat ik dan aparte konijnen heb???

Zal het anders formuleren een kleurdwerg laat warmte door de nek ontsnappen. En voor iedereen die hier op de site leest en denkt dit zit zo dat os anders ik ben al meer dan 15 jaar Fokker heb alles onderzocht en uitgepluist over de dwerg ik heb meerdere dierenarts versteld doen staan met mijn gedachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Hototjes:

Zal het anders formuleren een kleurdwerg laat warmte door de nek ontsnappen. En voor iedereen die hier op de site leest en denkt dit zit zo dat os anders ik ben al meer dan 15 jaar Fokker heb alles onderzocht en uitgepluist over de dwerg ik heb meerdere dierenarts versteld doen staan met mijn gedachten. 

Dan heb ik vast een domme dierenarts die van niks weet?
Wat raar, dat wilheminapark anders zegt??

En daarbij is een kleurdwerg niks anders dan een gewoon konijn net als elk ander konijn. Dus raken de warmte op dezelfde manier kwijt!

Ze raken alleen de warmte kwijt door de oren! Niet meer en niet minder.
Ik werk in een opvang, dus ik weet ook heus wel waar ik over praat hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .