Ga naar inhoud

Wat vind jullie konijnen lekker groenvoer?


SpookjeB

Aanbevolen berichten

Konijnen mogen best veel groenvoer en ook gewoon lekker dagelijks. Het is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse voeding. Je moet het alleen wel opbouwen.

 

 

 

In dit artikel staat veel uitleg over groenvoer voeren, wat makkelijke groentes zijn, hoe je het opbouwt, hoeveel je mag geven etc:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/groenten-voeren-konijn/

 

Dit is de lijst met veilige groenten, fruit en kruiden voor konijnen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/groenten-fruit-kruiden-konijnen/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mag jouw konijn niet teveel en te vaak groenvoer? Mijn konijnen krijgen best veel groenvoer: een flinke hoeveelheid andijvie, witlof en de rest is afhankelijk wat ik verder in huis heb. Op dit moment nog een beetje broccoli en winterpeen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen winterpeen (eigenlijk alle wortelsoorten) met mate hebben, een plakje van max 1 cm dik per konijn, en dat maximaal 3 of 4 keer per week, niet elke dag dus. En ook geen hele wortel geven, maar echt een plakje. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier helemaal fan van wortelloof en rucola. Kruiden vinden ze ook heel lekker (met name basilicum, munt en de gedroogde zonnebloem van Bunnybunch). Daarnaast krijgen ze nog een portie andijvie en witlof, maar die blijven toch net ietsje langer liggen. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik maak 3 keer per week een salade met daarin loof,witlof,andijvie,beetje paprika, beetje wortel, en een beetje kruiden vaak peterselie.

voor de rest van de week geef ik gewoon wat ik in huis heb en in mijn achtertuin heb ik een mooi gazon waar ze als ik ze naar buiten doe ook lekker kunnen knabbelen daar vinden ze molsla heerlijk maar let op dat ze daar niet teveel van eten

groet

Timo&floor

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Andijvie, witlof, sla en broccoli zijn hier favoriet! Spinazie vinden ze ook lekker maar niet zo lekker als de eerste 3 groentes. Rucola wordt getolereerd en gegeten als er niks beters is. Komkommer snapt Muffin niet en die zit dan met een "HOE dan?!" blik naar Monster te kijken terwijl die het op eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben die van mij met rode paprika. Oranje paprika, prima, maar bij rode paprika zitten ze me aan te kijken van " hoe hebben die rare mensen dat nou kunnen verzinnen".

Ze geven de voorkeur aan andijvie, spinazie, veldsla, rucola, basilicum en witlof. Venkel en bleekselderij als het echt moet. Voor een stukje wortel of een appelklokhuis gaan ze elkaar te lijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .