Ga naar inhoud

Traanoogjes


Snuffiepuff

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Deeskuh88:

Ik zou zeggen: Dierenarts. Traanoogjes kunnen meerdere oorzaken hebben, waaronder haakjes op de kiezen. 

 

Ondertussen is het al iets beter en zijn ze niet meer zo heel nat.

Ik merk wel dat als ze gekrabt heeft, haar oogjes natter worden.

Zouden misschien haar nageltjes te lang zijn en ze daardoor die traanoogjes krijgt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Christaaa:

Zucht...

ja, je kunt zo wel 100 redenen bedenken, maar het beste kun je, zoals gezegd, gewoon naar de dierenarts gaan. 

Ja, maar mijn konijn is heel gestresseerd in de auto.

Daarom dat ik het eerst liever hier eens vraag eer ik misschien helemaal voor niks naar de dierenarts zit te rijden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat voor antwoord verwacht je dan? Niemand kan via een forum beoordelen of jouw konijn echt iets mankeert of niet. Je gaat hier nooit een zeker antwoord krijgen. En dan kun je 100 opties noemen wat het kan zijn, maar hoe denk je dat je op een forum opeens "ja, dat is het!" gaat horen?

 

natuurlijk is een autorit niet fijn voor een konijn. Maar bljnd worden of niet kunnen eten door de kiespijn is nog net even vervelender.

 

Dat je in iemand anders' topic reageert dat mijn antwoord niet aardig genoeg is, vind ik bijzonder. Misschien moet je eerst even nadenken over de inhoud van mijn bericht. Ik namelijk best een punt... En dat ik wellicht wat fel ben, komt doordat je al de zoveelste bent die zegt dat haar konijn niet goed is, maar geen andere actie onderneemt dan posten op een forum en probeert onder de moeite en de kosten van een dierenartsbbezoek uit te komen. 

 

En nog een laatste tip: als de nagels van je konijn zo lang zijn dat je twijfelt of dat de oorzaak van de traanogen is (lijkt me sterk), dan is het sowieso tijd ze een keer te knippen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Christaaa:

Maar wat voor antwoord verwacht je dan? Niemand kan via een forum beoordelen of jouw konijn echt iets mankeert of niet. Je gaat hier nooit een zeker antwoord krijgen. En dan kun je 100 opties noemen wat het kan zijn, maar hoe denk je dat je op een forum opeens "ja, dat is het!" gaat horen?

 

natuurlijk is een autorit niet fijn voor een konijn. Maar bljnd worden of niet kunnen eten door de kiespijn is nog net even vervelender.

 

Dat je in iemand anders' topic reageert dat mijn antwoord niet aardig genoeg is, vind ik bijzonder. Misschien moet je eerst even nadenken over de inhoud van mijn bericht. Ik namelijk best een punt... En dat ik wellicht wat fel ben, komt doordat je al de zoveelste bent die zegt dat haar konijn niet goed is, maar geen andere actie onderneemt dan posten op een forum en probeert onder de moeite en de kosten van een dierenartsbbezoek uit te komen. 

 

En nog een laatste tip: als de nagels van je konijn zo lang zijn dat je twijfelt of dat de oorzaak van de traanogen is (lijkt me sterk), dan is het sowieso tijd ze een keer te knippen.

 

Ok.

En ik wil niet onder de kosten uitkomen, heb geld genoeg, je moet ook niet iedereen zitten te beoordelen.

Wil ook niet zomaar voor niks mijn konijn enorme stress bezorgen als dit niet nodig is.

Vind op een forum aan iemand raad vragen niets mis mee, maar goed...

Voor de rest ga ik deze discussie niet verder met je aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus bij beide ogen? Dan is het helemaal verstandig om met haar naar de dierenarts te gaan. 

 

Vrijwel alle konijnen krijgen veel stress van het vangen en de rit naar de dierenarts. Maar als het nodig is, is het gewoon niet anders. Het is zielig om konijnen op te pakken om te knuffelen of om op schoot te zetten omdat het baasje het leuk vindt, want konijnen zijn prooidieren. Maar als het medisch noodzakelijk is (een dierenartsbezoekje) moet dat gewoon even. Het is voor het konijn veel naarder om straks nog ergere gezondheidsproblemen te krijgen dan om even naar een dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Lienappelsien:

Het is dus bij beide ogen? Dan is het helemaal verstandig om met haar naar de dierenarts te gaan. 

 

Vrijwel alle konijnen krijgen veel stress van het vangen en de rit naar de dierenarts. Maar als het nodig is, is het gewoon niet anders. Het is zielig om konijnen op te pakken om te knuffelen of om op schoot te zetten omdat het baasje het leuk vindt, want konijnen zijn prooidieren. Maar als het medisch noodzakelijk is (een dierenartsbezoekje) moet dat gewoon even. Het is voor het konijn veel naarder om straks nog ergere gezondheidsproblemen te krijgen dan om even naar een dierenarts te gaan.

Dat is waar.

Snuffie wordt wel graag gevangen en geknuffeld, geniet ze van :-)

Ze had het aan beide oogjes, vanmorgen waren ze niet meer nat.

Net nog met vriendin erover gehad en haar konijn heeft het ook wel eens gehad en is weer gewoon voorbij gegaan.

Ga nog afwachten tot na het weekend en als het dan toch terug is toch eens even langs dierenarts :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens een enkele keer 1 dag een nat oog kan inderdaad gebeuren (hoewel ook dat in de gaten moet worden gehouden, want het hoort niet). Maar jouw konijn heeft het al meerdere dagen, en aan beide ogen, en het is witte nattigheid. Dus dat is toch iets anders en is er iets aan de hand. 

 

Als ze zich normaal gedraagt, goed eet, en gewoon keutelt zou ik ook na het weekend naar de dierenarts gaan. 

 

Konijnen vinden overigens knuffelen fijn als ze met 4 poten op de grond staan :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Lienappelsien:

Eens een enkele keer 1 dag een nat oog kan inderdaad gebeuren. Maar jouw konijn heeft het al meerdere dagen, en aan beide ogen, en het is witte nattigheid. Dus dat is toch iets anders en is er iets aan de hand. 

 

Als ze zich normaal gedraagt, goed eet, en gewoon keutelt zou ik ook na het weekend naar de dierenarts gaan. 

Die witte nattigheid heeft ze maar 1 dag gehad (die woensdag dat ik het bericht gepost had), dag erna was het nog beetje nat en daarna was het zo meer gedroogd rond haar oogjes, maar niet echt nat meer (als je begrijpt wat ik bedoel).

Als na het weekend dat gedroogde gedeelte ook weg is, ook best naar de dierenarts gaan?

Niet dat ik niet wil gaan hoor, ik wil mijn konijn gezond hebben, maar ze vindt het zo stresserend, maar zoals jij zei, als het echt nodig Is, ga ik natuurlijk wel!

Dank je voor je advies he! :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt nodig. Dus hop, naar de dierenarts. Gratis advies hier op het forum, en nu ben jij degene die er iets mee moet doen en het dier echt even moet gaan laten zien aan een deskundige. Een dier laten rondlopen met iets waarvan je niet weet wat het is of kan worden, geeft je dier veel meer stress dan een ritje naar de dierenarts. Als je ze gaat laten inenten moeten ze ook een ritje naar de dierenarts krijgen, dat is nou eenmaal voor hun eigen bestwil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Rian:

Het is echt nodig. Dus hop, naar de dierenarts. Gratis advies hier op het forum, en nu ben jij degene die er iets mee moet doen en het dier echt even moet gaan laten zien aan een deskundige. Een dier laten rondlopen met iets waarvan je niet weet wat het is of kan worden, geeft je dier veel meer stress dan een ritje naar de dierenarts. Als je ze gaat laten inenten moeten ze ook een ritje naar de dierenarts krijgen, dat is nou eenmaal voor hun eigen bestwil. 

Heb naar mijn dierenarts gebeld en haar de situatie uitgelegd.

Voor haar was het niet ernstig en hebben veel konijnen er last van, gaat normaal vanzelf over, maar als ze het volgende week nog had, moest ik even langs gaan.

 

Dus voor mij is dit topic gesloten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder konijn ervaart stress tijdens een ritje naar de dierenarts! Je wilt niet weten wat voor stress mijn konijnen hebben! De mijne bevriezen compleet! Geen beweging meer in te krijgen en de hartslag loopt zo hoog op dat het de dierenarts elke keer verbaasd dat de hartslag zo hoog is.

 

En ze bijten me zelfs ook nog! 

 

Mijn meisje heeft ook een oogonsteking gehad en ben meteen gegaan, En ook maar goed ook. Dus ga er mee naar de dierenarts!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Ieder konijn ervaart stress tijdens een ritje naar de dierenarts! Je wilt niet weten wat voor stress mijn konijnen hebben! De mijne bevriezen compleet! Geen beweging meer in te krijgen en de hartslag loopt zo hoog op dat het de dierenarts elke keer verbaasd dat de hartslag zo hoog is.

 

En ze bijten me zelfs ook nog! 

 

Mijn meisje heeft ook een oogonsteking gehad en ben meteen gegaan, En ook maar goed ook. Dus ga er mee naar de dierenarts!!!

Heb mijn dierenarts gecontacteerd en kon nog geen kwaad zei zij.

Als het na weekend niet beter Is, ga ik zeker langs :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook maar zeer vreemd dat een dierenarts dat zegt.

Dat zal mijn dierenarts nooit zeggen. En dat het bij veel konijnen voorkomt?? Hmmmm...... beetje vreemd allemaal!!!

 

Niks gaat vanzelf over! Zegt die dierenarts als een konijn niet eet ook van het gaat vanzelf over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .