Ga naar inhoud

Waar kan ik wilgentakken vandaan halen?


Konijnen Konnies

Aanbevolen berichten

Hoii, ik wil voor mijn konijnen wilgentakken hebben, alleen weet ik niet of die het beste kan kopen (en waar dan) of ik die uit de natuur kan halen. Ik twijfel of ik ze uit de natuur kan halen, omdat er natuurlijk het VHD (RHD2) virus is, en op elk simpel plantje kan dat virus zitten. Wat lijkt jullie het beste idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze buren hebben een soort haag van knotwilgen om de tuin staan, daar vraag ik ze van als ze gaan snoeien. 

Je kan het ook bij de gemeente vragen als ze wilgen in jouw buurt snoeien.

 

Dierenwinkels met producten voor vogels verkopen vaak bundeltjes wilgentakken uit de vriezer.

 

Gedroogde wilgentakken en wilgenproducten zijn in veel webwinkels te koop als knaaghout, oa in onze webwinkel hier op de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 4 weken later...

Ik neem een klein zaagje mee en trek er in het dorp op uit...

Vind het zonde om te kopen als je ook de natuur in kunt.

Mag natuurlijk niet, maar als je het netjes afzaagt en niet in een keer een hele boom meeneemt...

Vind het wel heel zonde als ik soms bomen zie waar de takken van zijn afgerukt.
Vorige week met die storm was mooi, hele boom om bij onze kinderboerderij, een grote wilg.

Leverde een hoop knaagmateriaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een tuin hebt: kweek je eigen wilgenboom! Of zet er eentje in een grote pot. Een wilgentak een poosje in een emmer water zetten en er komen vanzelf wortels aan. Dan kun je de tak in de grond zetten en heb je altijd verse wilgentakken en blaadjes! Ik heb ooit eens bij een konijn een wilgentak gekregen :D met de mededeling 'dan heb je altijd lekker knabbelmateriaal voor je konijn'. Die tak heb ik toen in water gezet en nu, jaren later, eten ook mijn huidige konijnen hier nog steeds van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2017 at 19:59 zei Bammyflurry:

Als je een tuin hebt: kweek je eigen wilgenboom! Of zet er eentje in een grote pot. Een wilgentak een poosje in een emmer water zetten en er komen vanzelf wortels aan. Dan kun je de tak in de grond zetten en heb je altijd verse wilgentakken en blaadjes! Ik heb ooit eens bij een konijn een wilgentak gekregen :D met de mededeling 'dan heb je altijd lekker knabbelmateriaal voor je konijn'. Die tak heb ik toen in water gezet en nu, jaren later, eten ook mijn huidige konijnen hier nog steeds van!

Ik ben heel benieuwd hoe dat er nu uit ziet. Heb je een foto'tje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .