Ga naar inhoud

Bang konijntje


tessecret

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb ongeveer 3 weken geleden een nieuw klein konijntje erbij genomen samen bij mijn andere konijn alleen ze is zo bang elke keer als ik kom rent ze weg, 

het is gewoon niet meer leuk ze gaat elke keer stampen en wegrennen terwijl mijn andere konijn juist hardstikke lief is. Ik snap natuurlijk wel dat ze moet wennen enzo maar het is nu al drie weken verder en er is nog niks veranderd heeft iemand tips? (ze lopen trouwens los in een grote ren met hok)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad helemaal niet leuk.... voor het konijntje! Arm ding!

 

Hoe klein is dit diertje? Waar komt ze vandaan?

Heb je haar al bij je andere konijn gezet? Gaat dat goed? En hoeveel ruimte hebben ze samen?

 

Dat ze wegrent heeft niks met lief zijn te maken. Ze is gewoon bang. Heb geduld!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een dwerg konijntje de ren is ongeveer 2 bij 2,5 meter. en ze komt van een nestje van marktplaats

ze zit samen met het andere konijn (hollander) en dat gaat goed samen. af en toe komt ze wel naar je toe maar als je haar probeert te aaien rent ze stampend weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad best veel konijnen die niet van aaien/aanraken houden en dat eng vinden. Dus dan kan je het konijn beter gewoon niet aaien en al helemaal niet oppakken. Lekker met rust laten :) Ik begrijp dat je andere konijn wel geaaid wil worden, dus dan aai je die gewoon. 

 

Wat zijn de geslachten van de konijnen? En hoe oud is het nieuwe konijntje (hoeveel weken)?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar, als ze naar je toe komt, niet proberen te aaien, maar iets lekkers geven en rustig tegen haar praten. Als je gelijk naar haar 'graait' zal haar vertrouwen niet snel groeien. Veel konijnen zullen aaien nooit gezellig vinden. Eigenlijk zijn konijnen vaak helemaal niet zulke knuffeldieren.

Mijn beide konijnen houden bijvoorbeeld niet van aaien of aanraken. Ze komen wel naar mij toe, eten uit mijn hand en lopen gezellig om mij heen omdat ze mij kennen en vertrouwen. Maar aaien? No way! Veel konijnen zijn zo, een echt knuffelkonijn komt minder vaak voor.

Bij een jong konijn kun je proberen haar vertrouwen te winnen, vooral door haar (eerst) niet steeds te willen aanraken en zeker niet op te pakken. Pas als je merkt dat ze zich met jou in de buurt op haar gemak voelt, kun je haar voorzichtig proberen aan te raken. Maar, zoals gezegd, veel konijnen houden niet van aaien. Maar daardoor zijn ze niet minder lief of leuk hoor! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Lienappelsien:

Er zijn inderdaad best veel konijnen die niet van aaien/aanraken houden en dat eng vinden. Dus dan kan je het konijn beter gewoon niet aaien en al helemaal niet oppakken. Lekker met rust laten :) Ik begrijp dat je andere konijn wel geaaid wil worden, dus dan aai je die gewoon. 

 

Wat zijn de geslachten van de konijnen? En hoe oud is het nieuwe konijntje (hoeveel weken)?

Het konijntje komt van 20 april het is een meisje, mijn andere konijn is een gecastreerd mannetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Rian:

Zoals ik al zei, voedsters ("meisjes", zoals jij het noemt) willen hun territorium graag verdedigen. Ze ziet jou waarschijnlijk als gevaar en wil niet dat jij in haar territorium komt, dan gaat ze stampen.

Ja, ik hoop echt dat het nog veranderd en ja, anders is het Dan maar zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .