Ga naar inhoud

Mij Haas / Konijn klimt in de boom


Tonny

Aanbevolen berichten

Ik heb in Blijdorp wel eens een wild konijn in een dennen- of sparrenboom gezien. Nou stond die boom in een diepe kuil (leeg dierenverblijf) dus ik vermoed eigenlijk dat dat beestje vanaf de rand van die kuil in die boom gesprongen was. Geen idee of ze kunnen klimmen. In een boom met stevige takken vanaf redelijk laag bij de grond zou het in theorie moeten kunnen, denk ik. Heb je er een foto van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo okki,

Heb er zeker foto van, je moet wel even goed kijken, hij springt er niet in maar klimt echt. De boom is ongeveer 1.50  a 1.80 m hoog. Het is echt een heel lief beestje nog nooit z'n lief dier in huis en tuin gehad, we hebben alles open hij kan dus de hele dag in en uit lopen,  s' nachts slaapt hij bij ons voor de slaapkamer deur ligt ie lang uit.

Haas in de boom.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Okki:

Haha Joseeke, het is inderdaad even zoeken! Net iets boven het midden, bovenaan die verticale, donkerbruine geul in de boomstam. De onderste tak van de dunne, gebogen takken zit voor zijn koppie. Kun je hem nu vinden?

Jaaa, nu zie ik het!!! Het is echt wel even goed kijken... Gewoon prachtig die schutkleuren van zo'n konijn (L)
Dankjewel ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Okki,

 

Ja hij kan inderdaad zelf kiezen wat hij wil boven, beneden, garage en tuin 40x10 m, alleen 's nachts gaat de deur/ luikje dicht. Van temp. verschillen heeft ie denk ik weinig last dan zou die of buiten of binnen blijven maar hij gaat als het donker wordt zelf weer naar binnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hazen en wilde konijnen mag je niet als huisdier houden in Nederland. Het zou wel kunnen dat je een (half)wild konijn hebt. Hoe je de verschillen ziet staat in dit artikel uitgelegd:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/Hazen-en-wilde-konijnen/

 

Van half wilde en wilde konijnen is bekend dat ze klimmen in gevangenschap, soms verticaal tegen het gaas op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .