Ga naar inhoud

Waar goed hooi te vinden?


MelissaYM

Aanbevolen berichten

Hoii

Ik heb altijd mijn hooi bij een groothandel gehaald, daar hadden ze mooi lang/groen/stevig hooi maar sinds een tijd is het nog alleen maar slap en bruin. Daarom haal ik nu altijd die kleine Barn-i kruidenhooi, vinden ze ook wel lekker (niet lekkerder dan het lange/groene hooi) maar is best wel erg duur op lange termijn.
Heb ongeveer bij elke dierenwinkel en tuincentrum wel gezocht naar mooi hooi maar het is allemaal heel erg kort en daar houd ik niet zo van.

Daarom vraag ik me af waar jullie je hooi halen en hoe het er uit ziet.

                          :thanks:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal al jaren hooi bij PetsPlace met de naam Mountain Hay. Mooi groen van kleur en ze eten het prima. Is ook in zakken van 4 KG te verkrijgen en kost dan per zak ergens rond de 9 euro dacht ik. Ik bestel altijd 2 zakken tegelijk online of via de winkel, waar mogelijk gecombineerd met bix, houtschaafsel etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is een natuurproduct en daardoor vaak wisselend van kwaliteit. Ik had een poosje geleden weer hooi gehaald bij dezelfde boer als wat ze afgelopen periode zo graag aten. Kwam ook weer van hetzelfde stuk land. Nou...ze vonden het niet lekker, er werd amper van gegeten. Volgens mij is het hooi van 2016 minder van kwaliteit. Ik heb nu een baal hooi wat ze goed eten, maar het ziet er vrij geel uit. Ze beginnen gelijk te eten als ik verse neerleg en het gaat bijna helemaal op. Ze laten wel altijd een restje heel geel hooi liggen. Het hooi is eerste snee, maar pas in augustus geoogst. Maar ook hooi uit de winkel verschilt vaak van kwaliteit. Het door @Sellis genoemde Moutain Hay heb ik ook een poosje regelmatig gekocht. Ze vonden het heerlijk, de ruiven waren in no-time leeg. Ik blij. Een goed soort hooi voor noodgevallen (normaal eten ze boerenhooi)! Totdat ik eens een pak kocht wat ze niet wilden eten (zag er ook geler uit). Wat @Deeskuh88 zegt, soms vind ik het hooi er mooi uitzien en dan willen ze het toch niet graag. Een andere keer is het gelig en vinden ze het prima. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik run de webwinkel hier op de site met als voordeel dat ik allerlei soorten hooi uit kan proberen. Hoewel er meerdere soorten goed in de smaak vallen bij mijn konijnen (ook het barni kruidenhooi) eten ze nu het best van het natures best bergweide hooi. In 1 en 4 kg verpakking te koop. Er zijn nog meer soorten die ze graag eten hoor, de verschillende merken timothy hooi doen het ook altijd goed bijvoorbeeld.

 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnenvoer/hooi.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal (wat duurder) hooi van Kingcorn  (oa. Verkrijgbaar bij Jumper) hier zitten ook afwisselende smaakjes (naar keuze) en echt takjes en planten/bloemen in en is zeer geliefd bij mijn konijnen. Het hooi is mooi lang en sterk en groen en dat blijft het ook langere tijd. Altijd dezelfde goede kwaliteit. Volgens mij kost het ongeveer € 2,80 per zak daar doe ik ongeveer 2 weken mee. (2 konijnen 2x per dag volle ruif hooi dus 4 gevulde ruifjes per dag) Heb een tijdje geleden goedkoper hooi gehaald maar t was erg stoffig en mn meisjes vonden het ook niet lekker. Misschien is dit een optie om eens te proberen het Kingcorn hooi? Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Melissa'sBunny's:

Ik haal (wat duurder) hooi van Kingcorn  (oa. Verkrijgbaar bij Jumper) hier zitten ook afwisselende smaakjes (naar keuze) en echt takjes en planten/bloemen in en is zeer geliefd bij mijn konijnen. Het hooi is mooi lang en sterk en groen en dat blijft het ook langere tijd. Altijd dezelfde goede kwaliteit. Volgens mij kost het ongeveer € 2,80 per zak daar doe ik ongeveer 2 weken mee. (2 konijnen 2x per dag volle ruif hooi dus 4 gevulde ruifjes per dag) Heb een tijdje geleden goedkoper hooi gehaald maar t was erg stoffig en mn meisjes vonden het ook niet lekker. Misschien is dit een optie om eens te proberen het Kingcorn hooi? Succes! 

Ik geef ook Kingcorn. Alleen het kamillehooi kan ik niet aanbevelen, dat is de laatste tijd erg dor. Ik neem meestal rozenbottel of wortel. Ik heb laatst ook Vitakraft geprobeerd, dat is een stuk groener, maar daar moesten de dames en heer niets van hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Marjoleink:

Ik geef ook Kingcorn. Alleen het kamillehooi kan ik niet aanbevelen, dat is de laatste tijd erg dor. Ik neem meestal rozenbottel of wortel. Ik heb laatst ook Vitakraft geprobeerd, dat is een stuk groener, maar daar moesten de dames en heer niets van hebben.

Helemaal mee eens! Het Kamillehooi is hier ook geen favoriet. Rozenbottel is de absolute favoriet daar in tegen inderdaad :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/28/2016 at 17:00 zei Evee:

...  eten ze nu het best van het natures best bergweide hooi. In 1 en 4 kg verpakking te koop. 

 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnenvoer/hooi.html

Dat is de soort die ik bedoel (Mountain Hay - Bergweide hooi ;-) Geen reclame voor BunnyBunch webwinkel, maar bij Petsplace zijn de zakken van 4 KG wel een stukje goedkoper (€9,49 tegen €14,99 voor 4 KG)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben twee soorten in het assortiment:

weidehooi 5 kg voor 6,99
https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/nature-best-weidehooi-5kg.html

en bergweidehooi 4 kg voor 14,99.
https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/natures-best-bergweide-hooi-4kg.html

Petsplace verkoopt het niet online, dus ik kan het niet vergelijken. Waarschijnlijk een bewuste keuze van hun, grote balen hooi en stro zijn niet het makkelijkst en goedkoopst om te verzenden ;)

Ik verkoop het voor de advies verkoop prijs. Ik kan helaas voor alle producten de meest concurerende prijs aanhouden, anders kan ik mijn bedrijfje wel stoppen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat me er zeker niet om om dat hier de meest concurrerende prijs te vinden moet zijn. Ik bestel bij die winkel die op dat moment kan leveren wat ik nodig heb ;-) PetsPlace heeft geen prettig assortiment kruiden etc. Het bedoelde hooi is overigens wel online te vinden en bestellen. Toevallig vorige week nog twee zakken van 4kg binnen gekregen.

aangepast door Sanne1993
Link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het nadeel van balen hooi is vind ik dat de kwaliteit ontzettend wisselt. Als je geluk hebt heb je een hele tijd prima hooi, maar er is altijd een moment dat het weer minder is. In onze webwinkel heb ik ook grotere balen JR farm hooi verkocht, maar de laatste levering vond ik de kwaliteit toch tegenvallen en heb ik ze niet meer opnieuw besteld. Het is echt zo lastig.

Vroeger kocht ik zelf ook balen hooi bij een schapenboer, maar ook daar werd soms goed van gegeten, en andere momenten kon ik het hooi opmaken als bodembedekking omdat ze het echt niet lekker vonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .