Ga naar inhoud

Bunny ziek; dierenarts weet het niet


Baltobud8

Aanbevolen berichten

Oke, dus normaal zou ik hallo zeggen, maar ik ben nu in zon slecht humeur en ik heb echt jullie hulp nodig.

Bunny is mijn zorgenkindje. Er is altijd wel wat met haar, maar nu is het zo ver dat de dierenarts niet eens weet wat er is.

2 weken geleden vertelde mijn moeder me 's avonds dat Bunny de hele dag in een hoekje zat gezeten. Ik wist dat niet; ik was de hele dag op school geweest. Ik wilde net de konijnen eten geven, dus ik haastte me naar buiten, en na Bunny opgepakt te hebben en te bekijken kwam ik er al snel achter dat het helemaal fout was. Ze had echt de hele dag in een hoekje gezeten; ze zat op een tapijt van plakpoep en het zat ook aan haar kontje en staartje. Met spoed naar de dierenarts: conclusie: 40,2 graden koorts, dwangvoer, antibiotica en pijnstillers mee, 3 injecties gekregen, gewassen, en ze mocht de komende week NIET naar buiten. Ook moest ze gewassen worden zodra haar kontje vies was. Maar voor de rest had de dierenarts geen enkel idee wat er was.

Dus gingen mijn vader en ik maar snel een oud binnenhok (nog best ruim voor zo'n caviahok) en met veel protest van mijn moeder Bunny naar binnengehaald. Anderhalve week lang heb ik haar moeten wassen, medicijnen geven, hokken iedere dag schoonmaken. Maar mijn moeder werd het zat: ze begon te stinken dus ze moest zo snel mogelijk naar buiten. Dat ging allemaal goed, want het ging ondertussen ook al beter met Bun.

En toen kwam ik vandaag weer eens GOED checken, en ja hoor. Het is weer zo ver. 

Ze heeft weer de hele dag in een hoekje gezeten en over zich heen zitten plassen en poepen (gelukkig geen plakpoep). Ze eet weer amper en is weer helemaal vies en nat, onder de kale plekken, haar achterpoten zijn LETTERLIJK kaal en ze stinkt weer een uur in de wind. Ze drinkt wel, echt heel veel, veel meer dan voorheen.

Maar mijn moeder vind gewoon dat het ''wennen is omdat ze weer bij elkaar zitten'' en dat (wanneer ik zeg dat ze snel wormen zou kunnen krijgen en dat makkelijk dood zou kunnen gaan) ''konijnen toch wel doodgaan'' ''toch niet oud worden'' ''en wat er ook gebeurd, ze komt niet meer binnen'' 

Dus, ik weet dat hier best veel mensen zitten die HEEL VEEL van konijnen en hun gezondheid weten; herkennen zij misschien deze symptomen? Want het liefst wil ik gewoon een diagnose zodat ik evt medicijnen kan halen, want ik kan dit echt niet langer aanzien.

Groeten,

Bunny, Fluffy, en ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stil in een hoekje zitten is een teken van pijn, dus het zou van alles kunnen zijn. Een goede diagnose kan echt alleen gesteld worden door een dierenarts die je konijn heeft onderzocht. Ik zou dus bellen naar de dierenarts waar je bent geweest en zeggen dat je konijn weer stil in een hoekje zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Domino:

Het eerste waar ik aan denk bij veel drinken en plassen en de boel laten lopen is EC. 

Of nierproblemen.

Ik zou de ontlasting laten onderzoeken en verder kijken met een dierenarts. Zoals sanne zegt is stil zitten in een hoekje in zoveel situaties mogelijk dat het moelijk is aan de hand daarvan een diagnose te stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad echt niet goed en jammer dat je moeder niet de juiste voorlichting hierin geeft. 

Wat ik echter wel vreemd vind is dat de dierenarts het niet weet, maar ook niks doet qua onderzoeken. In dit geval was ik begonnen met bloedonderzoek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: Morgen om 5 uur hebben we een afspraak bij de dierenarts. Ik kom er net achter dat ze met haar poot sleept en eerder konden we geen afspraak maken.

Ik ga in ieder geval van het ergste uit, vooral nu dat haar poot verlamd lijkt.

EDIT: daarin tegen eet ze weer wel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier denk ik meteen aan EC. Eigenlijk vind ik het toch een beetje spoed en vind ik het jammer dat je pas vandaag naar de dierenarts toe kan.

Wat Christaa ook al zegt jammer dat je moeder je niet helpt en steunt. Jij hebt de verantwoordelijkheid gekregen voor een diertje en die neem jij ook zo hoort het ook. 

Knufels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik update jullie nu pas want ik heb eerst ff zitten huilen voor een paar uur.

Het is geen EC, wat ik eigenlijk zelf ook al verwachtte. Het is wel heel ernstig. De hele huid bij haar achterwerk is ontstoken. Ze heeft veel pijn. En toen we bij de dierenarts kwamen kwam er nog ff een vlieg uit dr kont kruipen.

Ze zit nu weer binnen, ze eet en drinkt goed. We hebben anti vliegen spray meegekregen voor beidde konijnen, en voor Bunny zlef zalf voor op de ontstoken huid, antibiotica en pijnstillers. Het is echt duimen nu. Ik moet morgen en vrijdag de DA bellen om te vertellen hoe het gaat. En door die vlieg moet ik om de zoveel tijd kijken of ze geen maden op haar kontje heeft. Ze is in 2 weken tijd 400 gram afgevallen.

Als ze binnen 10 dagen niets is opgeknapt moet ik haar, op advies van de DA, laten inslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Domino:

Heel veel sterkte, toch vind ik het jammer dat er stellig wordt gezegd dat het geen EC is. Veel drinken, plas laten lopen en nog slepen met een poot zijn typisch tekenen van. Maar dat is mijn mening....

En dan zou die ontstoken huid dus een gevolg kunnen zijn van de natte achterkant. Mocht ze dus EC hebben (en ik zeg niet dat ze dat heeft, want dat kan ik natuurlijk absoluut niet beoordelen) dan wordt nu met de antibiotica de ontstoken huid aangepakt, maar de achterliggende oorzaak niet. 

EC -> plas laten lopen -> natte achterkant -> ontstoken achterkant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Christa zegt, maden zijn echt superspoedgeval! Ik hoop dat je intussen bij de dierenarts bent want ze wordt letterlijk levend opgegeten door die maden! Er is altijd een dierenarts die spoeddienst heeft en die zal je zeker met zoiets echt serieus nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .