Ga naar inhoud

Kasper faunafood?


Roos1995

Aanbevolen berichten

Ik heb al van allerlei soorten voer geprobeerd oa versele laga en selective maar Jip lust ze geen van allen. Nu voer ik kasper en dit eet hij gelukkig wel heel goed..

ik vraag me alleen af of dit qua samenstelling wel een beetje goed voer is ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik gebruik deze ook voor onze Stift. Ben er ook wel benieuwd naar eerlijk gezegd.

 

Vroeger gaf mijn moeder altijd knabbelhap en russel rabbit, om er daarna zelf achter te komen dat dit snoepgoed is voor knaagdieren.

 

Nu wij zelf een konijntje hebben krijgt hij enkel alleen deze korrels, onbeperkt hooi, en gras en onkruid van in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
4 minuten geleden zei Bammyflurry:

Dat is een medicijn tegen coccidiose. Fokkers gebruiken het soms om coccidiose te voorkomen, maar de vraag is of het goed is om gezonde konijnen dagelijks preventief medicijnen te geven.

Oké, nee dat zat er duidelijk niet in bij mij... Nadat 3 nestgenootjes dood gegaan zijn + beide ouders, en er bij 1 vd nestgenootjes coccidiose gevonden is toen ze ziek werd, heb ik die van mij er ook op laten testen, en bleken hier ook mee besmet. Konijnen hiertegen behandeld, en vanmorgen toevallig net weer een bakje keutels van een week gebracht ter controle, en nu zijn ze er gelukkig weer vrij van! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik geef de opfokkorrel van Kasper, dus ik ben meteen toen ik dit topic zag op de zak gaan kijken, maar de samenstelling is niet goed leesbaar.  Ik heb een zak van 20 kilo, de Cuni 100. Dit is volgens de winkel hetzelfde voer als de zakken van 4 kilo, alleen zijn de grote zakken eigenlijk bedoeld voor fokkers. Weet iemand toevallig of er in de 20 kilo verpakking Robenidine zit? Dat zou wel heel jammer zijn, ik heb namelijk nog 18 kilo over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Cuni 100 zit ook coccidiostaticum. Ook bevorderd dit opfokvoer 'een snellere groei' volgens de fabrikant. Het is natuurlijk een keuze of je dit allemaal wilt voor je jonge konijnen. Ik geef zelf liever een kuurtje van 3 dagen bij coccidiose (eventueel al bij sterk vermoeden) en een snelle groei zou ik juist liever niet hebben. Hier krijgen jonge konijnen direct hetzelfde voer als volwassen konijnen, dus geen junior-variant of opfokvoer met allerlei extra's. Ik ben, voor een goede opbouw van de darmflora, voorstander van heel veel hooi en wat groenvoer uit de natuur zoals paardebloem, weegbree, blad van berk, wilg enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen voorstander van chemische troep als het niet echt nodig is, maar ik wist dit niet. Ik ga van de week meteen kijken voor ander voer. Misschien de 4 kilozak van Kasper als dat de hobbyversie is, en anders langzaam over op een ander merk. Wel jammer dat ze dit er niet bijvertellen in de winkel, ik heb nog expliciet gevraagd of het precies hetzelfde was.

Weet iemand nog een bestemming voor 18 kilo Cuni 100? 

Heel erg bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .