Ga naar inhoud

Uitgebreide enquete leeftijd konijn


Evee

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de enquête die ik gestart was over de gemiddelde leeftijd van een bunnybunch konijn, heb ik onderstaande enquête gemaakt. Hierin worden meer facturen meegenomen dan alleen de leeftijd waarop het konijn is gestorven. Als jullie hem in willen vullen heel graag.

 

Enquête met betrekking tot de gemiddelde leeftijd van een konijn. Vul deze enquête alleen in over konijnen die zijn overleden in de laatste 10 jaar, dus vanaf 2006. Als je meerdere konijnen hebt gehad in die periode die zijn overleden, vul dit formulier dan per konijn in. Staat het exacte antwoord er niet tussen kies dan het antwoord dat er zo dicht mogelijk bij zit.

 Van de uitslag van deze enquête zal een artikel worden geschreven op bunnybunch.nl

aangepast door Evee
link verwijderd, enquete is gestopt
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de optie zit stil in een hoekje tot hij doodgaat aangepast naar "natuurlijke dood, wel zien aankomen". Mensen hadden het idee bij stil in hoekje zitten dat je dan niets doet om je konijn te helpen en hem maar laat stikken. Dat was natuurlijk niet de bedoeling van die optie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat de enquête tot eind maart open, dan ga ik begin april met de uitslag een artikel schrijven. Er zijn nu al 332 enquetes ingevuld, wel fijn want hoe meer mensen hem invullen, hoe eerlijker het beeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan neem je toch een gemiddelde?

Ik heb de enquete ook ingevuld mbt mijn eerste konijn, ja helaas die kwam uit de dierenwinkel 9 jaar geleden en ik had er de ballen verstand van. Niet voorbereid aangeschaft, ik wist wel wat maar lang niet alles. Hij heeft verschillende verblijven gehad want we zijn nogal eens verhuisd maar ik heb het gemiddelde genomen. Hij is bij aanschaf geënt en daarna jaren niet om maar wat te noemen, wist ik veel. Toen hij later met z'n vriendin in de zomermaanden buiten kwam ben ik weer gaan enten, toen wist ik inmiddels ook wel meer. Ik ben me pas gaan verdiepen in konijnen toen ik hem al had, maar dat heeft hem naar mijn idee een mooi leven opgeleverd, hij heeft altijd goede voeding gehad, voldoende ruimte en het meerendeel van zijn leven heeft hij een vriendinnetje gehad. Dankzij hem is de liefde voor konijnen begonnen en weet ik er nu een hoop van om goed te kunnen zorgen voor de konijnen die ik heb. 
Ik zou je niet schuldig gaan voelen door het invullen van een enquête, als je nu toch handelt naar wat je weet en je konijnen niks tekort komen is het toch goed? Dat het de eerste maand dan niet helemaal goed ging, daar leer je van ;)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh mijn konijnen zaten als baby ook alleen in een 2 verdiepingen hok hoor. Daarna kwam ik op bunnybunch en moest ik de ren er hier nog even door drukken. Dus die hadden ook pas na 2 maanden een goede ren, eerst alleen zo een panelen ding om t even op te vangen.

Ze hebben het nu toch goed, iedereen leert met de tijd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat interessant dit! Ik heb hem meteen ingevuld. Mijn konijn kwam uit de opvang maar toen was zij 8 weken dus ik heb haar haar hele leven in principe gehad. Ze is op twee jarige leeftijd gestorven en ik weet nog steeds niet waaraan. Ik ben benieuwd wat de uitslag van de enquête gaat zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de leefruimte waar het konijn het grootste deel van zijn tijd doorbrengt. Dus als een konijn bijvoorbeeld 4 uur per dag losloopt, telt dan toch het hok waar hij de overige 20 uur in zit als leefruimte. Als hij echt 12 uur losloopt en 12 uur in een hok zit, dan kun je inderdaad een gemiddelde pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met mijn eerste konijn niet enorm veel bij de dierenarts geweest maar het was ook niet sporadisch, hij had scheve kiesjes die uiteindelijk getrokken zijn. Maar vind het ook niet echt vallen onder dat ie vaak gezondheidsklachten  had, want dat had ie eigenlijk verder nooit. Wat moet ik nu kiezen? En ik heb m 3 weken voor zn 9e verjaardag moeten laten inslapen, kan ik dan toch gewoon 9 invullen? (echt een hele onnozele vraag eigenlijk die laatste :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ingeënt meestal ja, alleen de laatste 2 jaar van zn leventje niet meer. Nou goed ga ik toch maar voor de een na laatste optie. Hij zat er echt een beetje tussen in, niet veel maar ook niet weinig. maar dan toch eerder weinig. Bedankt!

en dan ga ik voor 9 :) 

Edit, bij deze nog 4 enquêtes dus erbij :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ''m ook ingevuld. In totaal 3x. Vanwege mij vrijwilligerswerk in de opvang toentertijd, heb ik velen verschillende konijnen gezien & gehad. Ik heb daarom de voor mij 3 'relevantste' konijnen van mij gebruikt voor deze enquête.

Pumbaa* heb ik in moeten laten slapen, vanwege Pasteurella. Dit staat er niet bij, dus heb hiervoor "luchtwegproblemen" aangevinkt.

Voor Zazou* staat alles erbij/erin.

Ida* is na een lang intensieve gasbehandeling gestorven aan een hartaanval bij de DA. Ze heeft haar nog geprobeerd te reanimeren, wat helaas niet had mogen baten... Aangezien die keus er niet bij zat, heb ik aangevinkt dat ze is ingeslapen bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels voor alle bij mij overleden konijnen ingevuld. Ik kom voor al mijn konijnen op 2 vierkante meter, maar ik denk dat mijn zestal op 10 vierkante meter er toch anders bij zat dan het duo waar ik mee begonnen was, met een 3 verdiepingen hok met klein rennetje ervoor. 

Het is lastig om alles in een paar vragen te vatten, dat snap ik. Maar wel goed om als discussiepunt mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .