Ga naar inhoud

Konijntje met stafylokokken.


Shivas

Aanbevolen berichten

Onderstaand konijn werd mij bijna letterlijk in de handen gegooid door haar eigenaar met de woorden doe er maar


mee wat je wil.Toen ik hem vroeg hoe het konijntje aan de verwonding kwam kreeg ik als antwoord " Het is begonnen


met een klein wondje en op 14 dagen is het groter geworden.


Op de vraag of hij met het konijntje naar de DA was gereden gaf hij als antwoord dat hij voor een konijn geen DA


ging raadplegen omdat een nieuw konijn niet zo duur was als een DA.


Het konijntje werd om 17u15 binnen gebracht waarna ik meteen de DA contacteerde om te zeggen dat ik ging langkomen


met een konijntje die een gapende wond op de neus had.Heb dan mijn fiets genomen en naar de DA gereden om 18:25 was


ik bij de DA.


 


Foto360-K3BKUSAR.jpg


Foto360-4D7FPOC8.jpg


Foto360-EXXF8K7Y.jpg


 


Bij de DA op de behandeltafel waar het konijntje de medische zorg kreeg die zij zo dringend nodig had.


 


Foto360-6N3M63HV.jpg


Foto360-IYEJ46US.jpg


Foto360-WCHKH7ZT.jpg


Foto360-PYIRJQTI.jpg


Foto360-WC4MVM4S.jpg


 


Volgens de DA heeft het konijntje een stafylokokkeninfectie.Als zij na een verzorging en antibioticakuur van 14 dagen niet


beter is wordt er een swap genomen om een kweek van te maken zodat wij te weten komen over welke stafylokkenbacterie


het gaat.


 


 


De verzorging van het konijntje moet met de grootste omzichtigheid worden gedaan om zelf niet besmet te worden met


deze bacterie moeten er voorzorgsmaatregelen genomen worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sofia: Jammer genoeg moet u konijntje nu even tevreden zijn met de dagelijkse


verzorging.Liefde en aandacht kan ik nog altijd geven als het besmettings gevaar geweken is.


Ik ga er alles aan toen om mijn taak te vervullen zodat zij terug een mooi neusje gaat krijgen.


@ Rian: Geloof ook wel dat het pijnlijk is,als ik haar neusje verzorg trekt zij zich zover mogelijk


weg.Dit konijntje is een jonge grote angora,ik schat dat zij 5à6 mandjes oud is.


@ Christaaa: Dit konijntje is gisterenavond binnen gebracht,ze zit apart en heeft gaan jongen.


Weet niet hoe u erbij komt dat zij jongen heeft of samen is ondergebracht met hokgenoten.


@ kdb: Jammer genoeg zijn er mensen die geen hart hebben.


@ elnienkjo: De DA dacht niet dat het syfilis was omdat ze dan op meer plaatsen deze verwondingen


moest hebben.


@ Marjolientje:Mijn eerste gedachten was ook wat triestig voor het arme konijntje.


Bedankt voor het succes wensen voor de behandeling en beterschap van het konijntje.


Uit haar naam geef ik u een bedankje terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de suggestie van rian. Vandaar mijn opmerking over nest of hokgenoten.

Ik heb dit soort beelden als enkele verwonding wel degelijk gezien bij syfilis. Staphylococcen geven vaak blaren en natte wonden. Maar goed, ik ben geen dierenarts...

Als je de 2 bovenste foto's goed bekijkt zie je ook blaren op haar neusje.

Op de foto's van bij de DA zie je dat niet omdat hij de overtollige van haar neusje waar de blaren

opstonden heeft weg gesneden daarom is de wond op die foto's ook groter en zie je ook wat bloed

op de vacht van haar pootjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er erg pijnlijk uit. Beterschap voor het diertje.

Ondanks de pijnstilling die ze krijgt schreeuwt zij nog van de pijn als ik haar neusje verzorg

en dat moet ik 3x daags doen.

Heb het hok waar zij in gehuisvest is volledig afgespannen met vliegen gaas omdat ik bang ben dat er

vliegen eitjes in de wonde gaan leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het vandaag al een beetje beter?

Gelukkig heeft het baasje de vacht wel goed verzorgd. Vreemd om te zeggen, maar met dit verhaal had het beessie er nog erger aan toe kunnen zijn. Vreemd je dier zo weg te 'gooien', maar wel de vacht netjes te kammen.

Ik hoop dat ze al wat opgeknapt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het vandaag al een beetje beter?

Gelukkig heeft het baasje de vacht wel goed verzorgd. Vreemd om te zeggen, maar met dit verhaal had het beessie er nog erger aan toe kunnen zijn. Vreemd je dier zo weg te 'gooien', maar wel de vacht netjes te kammen.

Ik hoop dat ze al wat opgeknapt is.

Volgens mij ziet de wonde er al beter uit.

De bovenvacht is goed verzorgd maar de ondervacht is aan het dichtslippen.Scheren durf ik nog niet te doen

daar er dan mss teveel haartjes in de wonde komt;

Heb wel heel voorzichtig rondom de wond zoveel mogelijk haartjes weg geknipt zodat die niet in de wond kunnen

komen.

Als opvang maak je wel wat dingen mee,maar goed wij zijn er om deze konijntjes te verzorgen wat ik ook doe met

heel mijn hart,niets is me teveel om een konijntje te kunnen redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het wel weer overgaat.

Ps ik vind de kleur groen in jouw banner erg fel en ook slecht leesbaar (zeker in combi met het lettertype). Denk dat je dit voor de leesbaarheid beter ff een paar tintjes donkerder kunt doen. ;)

Daar heeft het konijntje wel geluk van.

 

Een donkere kleur ging niet vanwege het zwarte konijntje dat erbij staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .