Ga naar inhoud

Stamper eet niet


Jetsel

Aanbevolen berichten

Oh ik dacht ook eigenlijk dat je ze gewoon los op je slaapkamer wilde doen en dan pas als het goed ging snachts als je ging slapen in de meterkooi.

Maar goed zo is het ook opgelost. Als hij binkies maakt dan zal het wel loslopen met ziek zijn en denk dat hij het dan ook wel fijn vindt weer buiten te zitten.

Het is ook echt niet koud nu en kan denk ik prima, hij is maar 2 of 3 dagen binnen geweest toch?

Hoop wel dat hij gauw goed hooi gaat eten, dat is toch wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn fijn fijn! Het wil toch vaak ook wel helpen inderdaad als ze samen zitten en in hun vertrouwde omgeving. Ik had dat zelf ook een keer met een konijn; geholpen aan haakjes en probleem in het bekje en toch maar matig blijven eten de dag naderhand en de dag erna nog steeds. Vriendje er weer bij en hop er werd weer veel beter gegeten. Ik hoor het toch ook wel vaker, toch een beetje eenzaam zo alleen waardoor het eten ook niet zo enthousiast wil.

Fijn dat alles weer helemaal goed is gekomen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de meterkooi niet gebruiken en deze openzetten? Dan kun je met renpanelen een stuk afzetten en hebben ze meer ruimte. Ik zou ze echt proberen samen te houden nu.


 


Hier zit mijn voedster ook noodgedwongen binnen na een zware buikoperatie (afwijkende baarmoeder, buikvliesontsteking en na operatie last van gas). Ik heb geen binnenhok voor mijn konijnen. Ik heb een hele hoek afgezet met panelen en daar binnen een toilet en slaapplekken gemaakt. Hier mogen ze overdag in de keuken los. De huiskamer is nu niet konijnproof i.v.m. de kerstboom. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad misschien de makkelijkste optie. Ik heb wel panelen die je mag lenen maar ik weet niet waar je ergens woont? Als je uit de buurt woont is er vast wel iemand anders bij jou in de buurt hier op het forum die ze wil uitlenen.

Verstandig om hem nu gelijk binnen te halen met zo'n temperatuur en dan later op de dag even te kijken hoe je ze samen kunt laten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update.

Ik ben nu bij mijn eigen konijnkundige da geweest. Temperatuur is nu het belangrijkste punt, dus flinke warmtebronnen erbij, zorgen dat het omhoog gaat. Heb ook ciseral erbij gekregen, dat stimuleert maag én darmen, metocloral alleen de maag. Infacol werkt volgens hem niet, het is helemaal niet bekend of dat werkt op dit type gas (ofzoiets). Nog even nagevraagd over de carprofen: er is een discussie over of dat nou echt minder goed werkt dan bijvoorbeeld metacam, de een ene zegt dit en de ander dat, maar echt duidelijk is het dus niet. Wel vond hij het toch verstandig om 2x daags 0.8 te geven ipv 4x daags 0.7 omdat het ook voor wat irritatie aan de maag kan geven.

Ook weer dwangvoeden, eerst beginnen met 3 ml warm suikerwater, dat wordt goed opgenomen en verwarmd van binnenuit. Dat afgewisseld met echt dwangvoer.

Volgens hem moet ik hem een aantal weken binnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel beterschap! Een aantal weken binnen bestaat helaas niet in deze tijd van het jaar, dat wordt dan gelijk tot na de ijsheiligen in mei omdat hij na een aantal weken zijn wintervacht kwijt is en je hem dan vanwege de dunne vacht niet meer plompverloren eind januari buiten kan zetten.

Ik heb er eigenlijk ook nooit van gehoord eerlijk gezegd, een relatie tussen gas en buiten zitten?

Nou vooralsnog eerst maar weer eens hem erbovenop zien te krijgen. Je dierenarts heeft groot gelijk dat de temperatuur nu het belangrijkste is. Heel veel beterschap weer en hopelijk lukt het gauw met de hekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen het laatste.


Ik heb wel eens gehoord van gas en buiten zitten, maar dan meer te maken heeft met huisvesting waar ze dan niet tegen kunnen ofzo, maar ik weet er het fijne niet van.


Vaker heb gehoord van gas wegens andere onderliggende medische oorzaak bijvoorbeeld wormen of iets anders binnen in het lichaam. Bij terug vallend gas zou ik dat zelf eerst nog onderzoeken.


 


Verder wat Lonja zegt, nu meer dan twee weken naar binnen halen, is binnen houden :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamper is weer warm, hij had net 38.3! Hopelijk gaat hij ook snel weer eten...

Dus de grens is Max 2 weken binnen? Zou jullie advies ook zijn om hem weer buiten te zetten als hij binnen een week weer is opgeknapt?

Aniek, volgens mij is er niets met de ren waar hij gas van zou kunnen krijgen, dan had hij het ook al veel eerder moeten hebben gehad en Wiesje ook. Waarschijnlijk was zijn eerste gasaanval nog niet helemaal over en heeft hij een terugval gehad. Aan zijn kiezen lag het iig niet. Als hij binnen een maand weer gas krijgt wil ik idd verder onderzoek, en ik neem aan dat de da dat ook wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig dat zijn temperatuur in ieder geval weer oké is, pfiew!

Nu nog eten inderdaad... arm beestje, twee keer zo ziek.

Ik zou eens navragen aan de dierenarts waarom hij adviseert om hem binnen te houden. Ik weet het niet, maar ik ben geen dierenarts en wellicht heeft hij een goede reden om dit te adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .