Ga naar inhoud

Heel pak hooi per dag


Pippa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan heb je een hele niet zuinige auto, als je geen 25km voor 6.75 kan rijden denk ik? Of verkijk ik me daar op(rijd zelf gas, dus stuk goedkoper dan bezine) en ik heb voor het bedrag van 1kg hooi van de konijnenwinkel bijna een baal van 22kg ;) dus je moet een heel eind rijden wil dat duurder zijn :P maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al op mp gekeken? Kan me niet voorstellen dat er echt niks te krijgen is. En mopsasnoes, ook boerenhooi zit verschil in. Kan zijn dat je net een foute hebt getroffen. Ik h3b ook een paar keer een baal met schimmel gehad. Dat moesten ze ook niet. Heb toen maar een ander adresje gezocht :P
Ik heb het bij de fouragehandel gekocht,het zag er supergoed uit en degene aan wie ik het weggaf vond dit ook.Geen schimmel en nagenoeg stofvrij,mooi groen en stevig hooi.En ja lastig maar als ik weer een andere baal moet kopen en die willen ze ook weer niet...dan zijn pakjes hooi uit de winkel makkelijker.:(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een hele niet zuinige auto, als je geen 25km voor 6.75 kan rijden denk ik? Of verkijk ik me daar op(rijd zelf gas, dus stuk goedkoper dan bezine) en ik heb voor het bedrag van 1kg hooi van de konijnenwinkel bijna een baal van 22kg ;) dus je moet een heel eind rijden wil dat duurder zijn :P maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Wegen die balen echt 22 kilo? Wow dat ga ik hier niet kwijt krijgen... nouja heb wel een grote berging maar ben bang dat mn fiets er dan niet meer bij past:p

Ben het al een tijdje aa het overwegen maar ik heb echt geen flauw idee wat ik me bij de afmetingen van zo'n baal moet voorstellen. Zou zonde zijn als ie dan niet past. Zou het ook niet bij iemand anders kwijt kunnen bij mn ouders zitten enorm veel veldmuisjes in de garage die van de boer een paar meter verderop vandaan komen. Heb vroeger vaak genoeg zakken dierenwinkel hooi kunnen weg gooien omdat er een muisje in gekropen was dat vervolgens erin is dood gegaan en in de zak lag te rotten. Loop dat risico dus liever niet nog es.

Iemand die mij kan vertellen hoe groot zo'n baal ongeveer is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je die langwerpige tuinkussenopbergboxen? Daar past mijn baal van 20 kg precies in. Hij steekt dan aan de bovenkant wat uit, maar zodra ik dat eraf trek en aan de zijkant stop, gaat de deksel dicht. Ook meteen vrij voor muizen :)

Vervoeren doe ik hier sinds kort ook met een oud dekbedovertrek. Scheelt heel wat stofzuigen!

En waar ik het haal? Op de manege waar ik rijd, in Belfeld :) De oudste zoon beheert daar de fouragehandel. De paarden krijgen het zelf ook. Echt prima hooi! Wel wat gelig, maar ze vinden het heerlijk hier! Betaal voor een baal van 20 kilo zo'n 4 tot 5 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag. Dat hooi van de boer is dat niet "stro"??? Ik zie dan een strobaal voor me. Ik ga maar eens op marktplaats kijken.

Helaas geen konijnenwinkel in de buurt ik heb er nog nooit van gehoord. Dat dat jullie de dierenwinkel ermee bedoelde maar het is echt een eigen winkel.

Ik koop het nu bij van Cranenbroek. Zal dus niet voedzaam genoeg zijn?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met drie konijnen? :eek: ik doe ook twee weken met een baal hooi, met twintig konijnen...

Ik sta er ook even van te kijken inderdaad. Hier doen we ook twee weken met een baal, maar dan met 7 konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .