Ga naar inhoud

Heel pak hooi per dag


Pippa

Aanbevolen berichten

Hooi blijft een natuurproduct. Dus de kwaliteit verschilt. Daarom wil ik altijd zelf het hooi uitzoeken en ruiken.

En als je geen onkruidvrij hooi hebt moet jij eens kijken wat ern kruiden er in die balen zit ;) heel wat meer dan de paar stofdeeltjes in dat kruidenhooi in de winkel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik doe nu al 4 maanden met mijn baal van 30 kilo......... Ben het maar als bodembedekking gaan gebruiken. Ze lusten het gewoon niet. alleen als ze op de baal mogen zitten nemen ze Wat hapjes. Dus dat doen we dan maar he?

Mijn lastpakjes ook niet.Ik heb het maar weggegeven aan iemand verop die heeft een geit en die eet alles.;) Het was zonde want het was mooi fris,groen,lang stengelig hooi,maar iedere dag ging het meeste de kliko in.Toen uit nood een pak C1000 hooi gekocht en dat ziet er maar vies uit en dat vinden ze echt heerlijk ze eten alles tot de laatste spriet op.Eerder gaf ik hooi van de Welkoop en dat aten ze ook graag.misschien houden mijn nijnen gewoon van zachter hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat van mij onkruid vrij. Onlruid is toch niet goed??

waarom niet? Veel leden kopen zich hier arm aan gedroogde brandnetel, kamille enz.. er zijn maar een paar onkruiden die niet goed zijn, maar die houd de boer er wel uit, want die zijn ook niet goed voor zijn paarden/koeien. Veelal zijn het distels en brandnetels. En daar doen ze e ht een moord voor hier! (Wel wat minder fijn voor baasje met bijvullen die distels :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Demijne lusten precies ook geen hooi. Maar als ik er extra stro in leg, om hen warm te houden, dan lopen ze er als een gek naartoe!
dan geef je toch onbeperkt stro? ;) het gaat om de vezels, en die schijnen in stro nog meer te zitten dan in hooi. Er zitten alleen minder voedingsstoffen in, maar daar geef je brok voor neem ik aan
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan geef je toch onbeperkt stro? ;) het gaat om de vezels, en die schijnen in stro nog meer te zitten dan in hooi. Er zitten alleen minder voedingsstoffen in, maar daar geef je brok voor neem ik aan

Oh is dat evengoed dan? Wist ik niet! Super…

Ja hoor, ze krijgen ook brokjes en groentjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2 van die mafketels. Als ik het hok verschoon en dus schoon, vers, stro neer leg is t rennen geblazen hoor haha.

Ze zijn er gek op en beginnen meteen te knabbelen, maar ze eten tegenwoordig ook wel hooi.

Kwam vanmiddag ergens balen hooi tegen, maar dat was voor geiten enzo met luzerne. Er stond bij dat je konijnen er niet teveel van mocht geven omdat ze er dik van zouden worden ofzo. Dus ik dacht: nou dan doe ik het maar niet. Het waren ook kortere dikke stengeltjes dus het zal ook wel niet goed zijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn het dan mafketels? Stro bevat zoals ik al zei ook veel vezels. Misschien nog wel meer dan hooi. Alleen niet zoveel voedingsstoffen.

En dat hooi zal waarschijnlijk veel eiwitten bevatten dan. Of meer een soort kuil. Of het advies komt gewoon van een idioot die vind dat konijnen dik worden van hooi :he: maar luzerne bevat helaas heel veel calcium, dus zou beperkt gegeven moeten worden. Wel heel veel vezels :)

Maar ik zou zeggen;wat let je om naar een verklaring te vragen waarom het niet te veel aan konijnen gevoerd zou moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stro heeft nagenoeg geen voedingswaarde in tegenstelling tot hooi.Ik weet niet hoe het bij konijnen zit maar bij paarden is het zo dat een teveel aan stro eten verstopping kan veroorzaken,dus darmtechnisch zal het toch anders(lastiger?) verteren dan hooi.Nu zal dit misschien bij een konijn wel loslopen,maar ik zou hooi niet willen vervangen voor stro.Soms helpt het al door eens een ander merk hooi te kopen,verandering van spijs doet soms ook hooi eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da die aan de kln verbonden is ziet zelfs liever stro als ruwvoer dan hooi. Juist omdat er weinig voedingswaarde inzit en je toch brok bijvoert. Dus ik vermoed dat wat betreft die verstopping het wel los zal lopen.

ik vervang mijn hooi ook niet door stro, maar als ze geen hooi willen en wel stro, zie ik het probleem niet zo. Dat kunnen ze toch beter stro eten dan helemaal of nauwelijks ruwvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn het dan mafketels? Stro bevat zoals ik al zei ook veel vezels. Misschien nog wel meer dan hooi. Alleen niet zoveel voedingsstoffen.

En dat hooi zal waarschijnlijk veel eiwitten bevatten dan. Of meer een soort kuil. Of het advies komt gewoon van een idioot die vind dat konijnen dik worden van hooi :he: maar luzerne bevat helaas heel veel calcium, dus zou beperkt gegeven moeten worden. Wel heel veel vezels :)

Maar ik zou zeggen;wat let je om naar een verklaring te vragen waarom het niet te veel aan konijnen gevoerd zou moeten worden?

Ow t zijn gewoon sowieso mafketels :P maar daarom passen ze zo goed bij me want ik ben ook een mafketel.

Ik heb t niet gevraagd omdat het in een tuincentrum was en over het algemeen weten die er niet zoveel van. Zeker die jonkies niet.

Plus dat het stikdruk was vanwege de kerst spullen.

Volgens mij stond er inderdaad iets met eiwitten. Er stond ook een zak open, het rook wel heel lekker maar er zat ook iets in poedervorm in, geen idee wat er was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da die aan de kln verbonden is ziet zelfs liever stro als ruwvoer dan hooi. Juist omdat er weinig voedingswaarde inzit en je toch brok bijvoert. Dus ik vermoed dat wat betreft die verstopping het wel los zal lopen.

ik vervang mijn hooi ook niet door stro, maar als ze geen hooi willen en wel stro, zie ik het probleem niet zo. Dat kunnen ze toch beter stro eten dan helemaal of nauwelijks ruwvoer.

Heel toevallig, in rabbittime staat nu een stukje over stro als ruwvoer voor het konijn. Misschien interessant om te lezen. Je kunt het blad als pdf gratis dowloaden op de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .