Ga naar inhoud

Het gaat helemaal niet goed met Joy


HJW

Aanbevolen berichten

Ik gaf de konijnen vanmorgen eten en ze kwamen alle vier aanrennen. Joy liep echter een vreemd rondje om de heuvel. Ze zag er een beetje wankel uit. Daarna ging ze in een hoekje zitten en kneep ze haar ogen een beetje toe. Het was mij duidelijk dat ze niet lekker is. Ik heb haar naar binnen gehaald. Ze is wel actief maar er is serieus iets mis met haar evenwicht. Ze is al twee keer omgevallen en je ziet aan haar bewegingen en stand van haar ogen dat ze wankel is. Ze heeft geen scheef koppie. Om 9 uur gaat de dierenarts open en sta ik daar voor de deur. Heb mijn werk ook al gebeld dat ik later ben. Kan ik verder nog wat doen?

Echt zo naar om je konijn zo te zien :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben weer thuis. De DA denkt aan EC of Pasteurella. Ik ben er in ieder geval vroeg bij dus hopelijk zal Joy helemaal herstellen.

Ze heeft een prik gekregen tegen de misselijkheid (Vomend), een prik Dexadreson, spuitje Fenbendrops en een spuitje Enrofloxoral drops. De Fenbendrops krijgt ze 2x daags de komende 4 weken en de Enrofloxoral drops 2x daags de komende 2 weken.

Verder blijft zij de komende tijd binnen en zit ik eraan te denken om 1 van de andere konijnen bij haar te zetten zodat ze niet alleen is en tegen elkaar aan kunnen liggen. Heb ook een Snugglesafe in haar hok gelegd, ze had iets te lage temperatuur. Verder heb ik 2 soorten kruidenhooi gehaald waar ze net al lekker een beetje van heeft gegeten.

De andere 3 konijnen krijgen de komende 2 weken preventief ook 2x daags Fenbendrops.

Nu maar heel erg hard duimen. Mochten jullie verder nog tips hebben dan zijn die natuurlijk altijd welkom! Het is sowieso al heel fijn om het zo even van je af te kunnen schrijven :)

aangepast door HJW
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, doet mij goed! Is het verstandig om bijvoorbeeld Happy bij haar in het verblijf te zetten zodat ze niet alleen zit? Loop ik alleen wel het risico dat ze beiden binnen moeten overwinteren en ik daarna weer een nieuwe groepskoppeling moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mou....niet leuk...Sowieso denk ik dat een maatje bij haar zetten het genezingsproces zal 'versnellen'. Eens Joy deze symptomen vertoond, denk ik dat zoals bij mensen het besmettingsgevaar eigenlijk al voorbij is.

Wel zou ik idd het maatje preventief behandelen..

Maar wij zijn ook niet graag alleen als we ziek zijn. Hebben ook nood aan een knuffel.

Muffin heeft momenteel de ziekte coccidiose. Aangezien dit ook wel besmettelijk is voor andere konijnen heeft de dame van de opvang (studerend DA) mij aangeraden ze niet uit elkaar te halen, maar haar partner preventief mee te behandelen. Muffin is al flink bijgekomen (toch voor een konijn) en Marcel heeft er geen last van.

Ik kuis wel iedere dag de kooi uit. Is effe veel werk, maar het loont de moeite..

Veel beterschap voor Joy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy heeft vandaag 2 wortels met loof, 3 bladeren andijvie, een blaadje witlof en wat hooi op. Zij wil absoluut geen brok aannemen. Is dit voldoende of moet ik al beginnen met dwangvoeding?

Zolang een konijn zelf eet, zou ik niet gaan dwangvoeren. 2 wortels vind ik al behoorlijk veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel neskevdb en HildeR! Ik heb Happy er inderdaad bij gedaan nadat hij zijn medicijnen heeft gekregen. Joy fleurde meteen op. Ze heeft net 14 brokjes uit mijn hand gegeten en wat water gedronken dus ik ben nu helemaal gerust gesteld :D

Ze ligt nu tegen Happy aan gezellig samen hooi te knabbelen. Ik hoop echt zo dat het helemaal goed komt! Kan Joy nog helemaal niet missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De medicijnen lijken aan te slaan. Vanmorgen was ze een stuk levendiger en heeft lekker groente gegeten. Nog wel wankel op haar benen. Vanmiddag weer naar de dierenarts voor nog een Dexadreson prik. Medicijnen geven vanmorgen ging goed.

Zo zag ze er gisterenmiddag uit en vanmorgen was ze al niet meer zo aan het draaien met haar kop en oogjes zagen er ook rustig uit.


/>https://www.facebook.com/konijnentrainingjoy#!/photo.php?v=389860824450760&set=vb.353846754718834&type=2&theater

Link naar reactie
Delen op andere sites

De medicijnen lijken aan te slaan. Vanmorgen was ze een stuk levendiger en heeft lekker groente gegeten. Nog wel wankel op haar benen. Vanmiddag weer naar de dierenarts voor nog een Dexadreson prik. Medicijnen geven vanmorgen ging goed.

Zo zag ze er gisterenmiddag uit en vanmorgen was ze al niet meer zo aan het draaien met haar kop en oogjes zagen er ook rustig uit.


/>https://www.facebook.com/konijnentrainingjoy#!/photo.php?v=389860824450760&set=vb.353846754718834&type=2&theater

Heel veel beterschap voor Joy!

Lijkt qua niveau van de symptomen heel veel op mijn voedster Fleur bijna een jaar geleden; snel bewegende ogen, wat scheef koppie en een dronken loopje. Ook ik was er heel snel bij en als je Fleur nu ziet, zie je niets bijzonders aan haar. Ook bij haar was er na een dag medicatie al een verbetering te zien. Ik hoop dat Joy net zo voorspoedig geneest als Fleur! Succes met de behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen! Met Joy gaat het inderdaad alweer een heel stuk beter. Ze heeft vandaag gelukkig zelfstandig brok gegeten en gedronken. Groente en hooi gaat er ook lekker in. Verder is zij nog erg onvast ter been maar ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal gaat goed komen :D

De andere konijnen zijn trouwens helemaal niet blij met de preventieve behandeling. Ik krijg Wish nauwelijks nog te pakken. Dinky kan ik makkelijk pakken maar verzet zich hevig tijdens het toedienen van de medicijnen. Happy laat het redelijk makkelijk gebeuren maar gaat vervolgens heel hard stampen als ik hem terug zet. Ik rol ze allemaal in een handdoek, dat gaat het makkelijkste. Niet zo fijn maar ja is wel even belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .